Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятницю, 2 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Креативність - базова якість особистості старшого дошкільника"


Бути креативним зараз популярно. Той, хто хоче отримати гарну роботу, неодмінно називає цю рису характеру у своєму резюме. Творчий підхід необхідний не тільки у виробничих справах, але й у повсякденному житті, адже дозволяє нестандартно вирішувати більшість звичайних завдань.

Люди з високим творчим потенціалом мають неоціненне достоїнство – вміння продукувати і втілювати яскраві, талановиті рішення. Традиційно до креативних відносять професії художників, артистів, дизайнерів тощо.

четвер, 1 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Самостійність - базова якість особистості старшого дошкільника"

Два місяці роботи пробігли як один день. 

Чи варто було все це опановувати? Так, адже сучасний педагог повинен рости сам і передавати свої знання учням. 
Чи важко було створювати проект? За браком часу так, але те, що зараз ми маємо чудовий матеріал для роботи - це варто того! 

У своєму арсеналі я мала знання щодо роботи з комп'ютером, з програмами Microsoft Word, Power Point, Excel і інші, проте з хмарними технологіями познайомилася вперше. 

Вперше створювала аккаунт, блог і це виявилося захоплюючим, цікавим, повчальним. Без такого тренера, як Лія Миколаївна було б важко все це освоїти. Вона впевнено, професійно і терпляче нам все викладала. Її відеоролики були корисні у роботі. 

30 листопада ми закінчуємо навчання... Проте у свої заклади ми підемо, озброєні передовим досвідом з комп'ютерних технологій і зможемо ділитися досвідом з колегами. Вдячна всім, хто допомагав у роботі, хто терпляче, крок за кроком допомагав прийти до фінішу!

вівторок, 29 листопада 2016 р.

Візитка до проекту "Самооцінка - базова якість особистості дошкільника"

Під час навчання за програмою Intel "Навчання для майбутнього" я залучилась до плідної роботи.  Вона складалася з очної та дистанційної форм роботи.

Вся проведена робота продемонструвала ефективність використання комп’ютерних технологій у роботі з колегами, батьками вихованців. Завдяки навчанню за програмою Intel «Навчання для майбутнього” я набула  нових навичок у роботі з сервером Googlе. Мала можливість співпрацювати  з колегами, що навчаються за програмою. 

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Візитка проекту «Ініціативність - базова якість особистості дитини старшого дошкільного віку»

В умовах стрімкого розвитку технологій,  динамічність політичних і соціальних змін у соціумі, сучасне суспільство для свого успішного функціонування потребує ініціативних громадян. Тому є необхідність виховання ініціативної особистості, починаючи з раннього віку. Даний проект спрямований на створення умов для формування компетентності педагогів під час формування базових якостей дітей, а саме - ініціативності.

Ключові слова
Ініціативність  - якість особистості,  що виявляється в її прагненні та вмінні ініціювати справи і вчинки, активно їх реалізовувати та залучати до цього інших.
Ініціатива  -  окремий прояв ініціативності; здатність до активної діяльності, яка випереджає зовнішні вимоги.

пʼятницю, 25 листопада 2016 р.

Візитка проекту “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


Самосвідомість є вінцем розвитку вищих психічних функцій. Вона дозволяє людині не тільки відображати зовнішній світ, але, виділивши себе в цьому світі, пізнавати свій внутрішній світ, переживати його й певним чином ставиться до себе. У дошкільному віці виникнення самосвідомості - найважливіше досягнення у розвитку особистості дитини, а тому з'ясування психологічних та педагогічних умов її формування є особливо актуальним для правильної побудови навчально-виховного процесу. Отже, педагогам запропонована участь у проекті за темою: “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


вівторок, 22 листопада 2016 р.

На фінішній прямій

Багато думала на цьому тижні про дистанційний етап навчання в групі 130-А Педагогічні працівники ДНЗ, які навчаються за курсом Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) та про базові якості особистості, що мають бути сформованими у старших дошкільників - випускників дошкільних навчальних закладів... Адже до того часу, як Півень Галина Григоріївна, заступник директора МОІППО має вручити сертифікати слухачам цієї групи про завершення двохмісячного навчання, залишається тиждень і один день.

понеділок, 21 листопада 2016 р.

Intel®.Чого навчилися разом?


Компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є однією з складових фахової компетентності педагогів.


ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу ще й тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.

Саме з метою підвищення рівня володіння ІКТ я розпочала навчання на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) за очно-дистанційною формою. Перші кроки були дуже складними.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжувати розпочате). Та згодом вкотре впевнилася в тому, що немає нічого не можливого. І зараз можу сказати: я не шкодую про час, витрачений на навчання, адже мені вдалося багато…

суботу, 19 листопада 2016 р.

Візитка проекту "Базові якості особистості дошкільника"

Випускник дошкільного закладу - яким йому бути?

Сформованість базових якостей особистості дошкільника є метою та результатом ефективної роботи цілої групи вихователів,  педагогів-спеціалістів та інших працівників дошкільного закладу. 

Як організувати роботу педагогів щодо розв'язання цього питання, які методи доцільно використовувати - саме на це направлена проектна діяльність на тему "Базові якості особистості дошкільника" в межах навчального курсу "Навчання для майбутнього".  

четвер, 17 листопада 2016 р.

Альтернативні насиллю методи виховання дошкільника в сім'ї

Всі ми родом з дитинства. Уважається, що кожна дитина − це маленьке диво й велике щастя для своїх батьків. Проте, така оптимістична картинка, нажаль, не стовідсоткова. Цей відсоток у нашому суспільстві чим далі, тим більш має тенденцію до зниження. Аборти, якими перериваються небажані вагітності; залишені у пологових будинках діти; немовлята у сміттєзбірниках; батьки − вбивці власних дітей; проблемні родини, в яких діти потерпають від експлуатації власних батьків; пристойні сім’ї, в яких фізичне покарання дитини є нормою життя − все це насильницькі методи позбавлення або від самої дитини, або від небажаної для дорослих її поведінки. Таким ставленням до себе діти отримують від дорослих зразок − саме так, насильницькими засобами слід домагатися бажаного й формує переконання дитини, що насилля − найкращий засіб протистояння тому, що тобі не подобається, чого ти не можеш змінити ось тут і зараз, швидкий спосіб досягнення бажаного.

До Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства

18 листопада Україна, як и 46 інших європейських країн вдруге відзначає День захисту дітей від сексуального насильства. Про це представники цих країн домовилися у травні 2015 року.

Я, як науковець, який вивчвє питання статевого виховання дітей не змогла залишитися осторонь цієї події. У нашому інституті на цьому тижні заплановано та проводиться низка заходів до цього дня. Я теж долучаюся до цієї діяльності.

На завтра заплановано  заняття з завідувачими дошкільними навчальними закладами.
Вчора з вихователями шкіл інтернатів області жваво обговорювалися питання статевого виховання дітей та підлітків. Передивлялися роліки, що розміщую їх тут нижче.

вівторок, 15 листопада 2016 р.

Досить вагатися! Бери та й роби!

Доволі дивно за два тижні до завершення викладання курсу  "Педагогічні працівники ДНЗ" 26.09. - 30.11. 2016. (Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі) обирати таку назву публікації та демонстраційну  каринку задля ілюстрації її змісту.

Але мене вкрай вразила навчальна ситуація на цьому тижні, що відображено в таблиці самооцінювання.

суботу, 12 листопада 2016 р.

Візитка проекту на курсі Intel® "Навчання для майбутнього"


Робота з педагогічними працівниками дошкільного навчального закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей має бути комплексною та різноманітною.

Перш ніж чомусь навчити дошкільнят, педагоги та батьки повинні самі отримати чіткі знання та оволодіти навичками щодо зазначеного питання.

вівторок, 8 листопада 2016 р.

Повторення - матір засвоєння

Як у вас, шановні колеги, на курсі, де ви є УЧЕНИЦЯМИ, існує методичне завдання - рефлексія процесу навчання за модулями. Так і я, ваш куратор та викладач, маю робити рефлексію навчального процесу.

Зважаючи на не дуже вдалу спробу інтернет-підключення тиждень тому за допомогою інструменту Google Hangouts, повертаюся до перевіреного засобу дистанційного навчання: публікації на блозі та створення навчального відеороліку.
Та алгоритму того, що треба зробити за цей тиждень слухачам групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", які навчаються на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі в МОІППО. 

Ви працювали як розробники навчального проекту і досліджували це питання в восьми модулях. Результати дослідження відображали у публікаціях на ваших блогах.

четвер, 27 жовтня 2016 р.

Коней на переправі не міняють

Швидкісне життя!

Здавалося б "тільки вчора" працювали на дводенному очному тренінгу Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі з педагогічними працівниками ДНЗ міста Миколаєва в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, а тут ХОП і місяць навчання пролетів.

Особисто я за цей час встигла отримати свідоцтво про підвищення власної кваліфікації, завершивши очний етап навчання, що тривало півроку, у столічному ЦІППО та перешагнути віковий бар'єр з двох п'ятірок. Частенько мій життєвий шлях виводив мене на роздоріжжя. І на безлічь питань: що робити? куди йти? як подолати? приходилося знаходити едино правильний варіант відповіді, щоб прийняти рішення.

четвер, 13 жовтня 2016 р.

Вчимося з Google

Шановні колеги. Наше навчання має два аспекти - методичне й технологічне. 

Технологічні питання ми будемо вирішувати за допомогою сервісів Google: Пошта-Gmail, Google Calendar, Портфоліо на профілі Google+, Google-Диск, Вligger - Віртуальна вчительська та Ваші особисті блоги, Закрита спільнота "Хмарні технології в освіті" - наш віртуальний клас. Відеоконференції будуть відбуватися за допомогою сервісу Google Hangouts. Навчальні роліки я розміщую на каналі YouTube.

Ви вже мали нагоду познайомитися  з документацією нашої групи: електронний Журнал, Таблиця оцінювання навчальних досягнень, Навчально-тематичний план освітньої діяльності. Прямі посилання на всі ці документи  можна знайти у віртуальному класі "Хмарні технології в осіті"

Впорядковуємо знання та завдання навчання

У цьому першому дистанційному занятті впорядкуємо ті знання, які отримали на очному 12-годинному тренінгу в МОІППО та отримаємо завдання для виконання надалі, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  для педагогів ДНЗ за темою з Базового компоненту дошкільної освіти за допомогою Googlе-інструментів .


І так, чому ми вже на сьогодні навчилися, що вміємо робити.

понеділок, 3 жовтня 2016 р.

Педагоги дошкілля вчаться працювати у хмарі

У теплі осінні деньки "бабиного літа", між двома святами: Всеукраїнським днем дошкілля та Днем працівників освіти педагогічні працівники дошкільних  навчальних закладів Миколаїва розпочали навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.
На 12-годинному тренінгу, який відбувся 28-29 вересня в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти,  слухачі курсів підвищення кваліфікації групи 130-А познайомилися з цілями і задачами навчання за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» (V 10.0); вчилися користуватися електронною поштою Gmail у професійній діяльності.

середу, 14 вересня 2016 р.

Здоров’язбережувальні технології у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу

Олійник Лія Миколаївна
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
liyalno1@gmail.com

ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Постановка проблеми. Формування і збереження здоров’я людини, починаючи з дошкільного дитинства, важливо для нашої держави. Законом України «Про дошкільну освіту» у сьомій статті визначено завдання: «збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини» [6].

Традиційні класичні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку потребують доповнення такими педагогічними напрацюваннями, які б ефективніше та комплексно сприяли вирішенню завдань зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості, своєчасного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дошкільника й формуванню в нього свідомого ставлення до власного здоров’я.

понеділок, 12 вересня 2016 р.

Оновлена інформатика в початковій школі 2016-2017 навчальний рік

Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже  всюди визнаються одними з ключових в системі освіти.

Головна мета навчального предмету “Інформатики” у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти - ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.

четвер, 8 вересня 2016 р.

2016-2017 навчальний рік. Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти

Освіта України за останні часи постійно зазнає реформування. Старовинне китайське прокляття «Щоб ти жив в епоху змін», в данному контексті набуває особливого значення.
Закон України "Про освіту" від 23.05.1991 № 1060-XII з багаточисельними правками та доповненнями безнадійно застарів. Проект нового закону "Про освіту" не відомо коли буде прийнятий. Проте всередині кожної освітянської ланки відбуваються суттєві зміни.
Дошкільна та початкова освіта є двома першими освітянськими ланками в системі неперервної освіти в Україні.
На сьогодні діяльність ціх ланок означено в Законах  "Про дошкільну освіту"  від 11.07.2001 № 2628-III та Про загальну середню освіту від 13.05.1999 № 651-XIV
Процес забезпечення неперервності дошкільної та початкової шкільної ланок освіти - створення умов для такої зміни, коли відбувається неперервний загальний розвиток дітей і професійно-духовне самовдосконалення педагогів.