6 лютого 2018 року в Україні, як і в усьому світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду.
четвер, 1 лютого 2018 р.
субота, 13 січня 2018 р.
Навчання вчителів початкової школи, які у 2018 році будуть працювати у першому класі
12 січня 2018 року перша група вчителів Миколаївщини, які з першого вересня 2018 року будуть навчати першачків завершила І етап очного навчання у МОІППО.
Група № 4 (34 педагоги), куратор: Сокуренко Олена Олексіївна, к.пед.н., доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО - стали першовідкривачами у масштабній акції, що сплановано МОН України, та яка наразі реалізується Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
вівторок, 9 січня 2018 р.
Творчий колективний проект. Група 1_2018 Вихователі ЗДО зі спецкурсом Ранній вік
Сьогодні був перший день навчання. Попереду три тижні лекцій, практичних та семінарських занять, самостійна робота над творчим колективним проектом.
Навчання на курсі "Вихователі ЗДО зі с/курсом «Ранній вік» 09.01.–26.01.2018" буде організовано за моделлю змішаного навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті. Для навчання на курсі у Вас мають бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.
субота, 9 грудня 2017 р.
Моё неформальное образование - массовые открытые онлайн курсы
Учусь сама, что бы учить других! - именно так можно ответить на вопрос: Зачем это тебе нужно? Выкраивать время по ночам на обучение. Никто ж не заставляет, не обязывает, не требует, не контролирует. Кроме собственных интереса, совести и трудолюбия!
МООК – форма дистанционного обучения – (англ. massive open online courses, рус. массовые открытые онлайн-курсы). в основе которой лежит идея сделать образование массовым и общедоступным. Хотя тема MOOК за последние несколько лет стала очень популярной, у меня как-то не получалось подобраться к ней настолько близко, как на этом курсе. Я пришла на этот курс, чтобы, побывав в роли ученицы, изнутри увидеть и освоить структуру, организацию и принципы обучения на МООК.
Практика у закладах дошкільної освіти вихователів ДНЗ зі с/к Ранній вік. Група 173
Найулюбленіші заняття слухачів курсів підвищення кваліфікації у МОІППО - це, зазвичай, практика у закладах дошкільної освіти міста Миколаєва. Тим паче, що для показів пропонуються ті заклади, у яких є що подивитися, чому повчитися. Які ретельно готуються до представлення власного досвіду з визначеної тематики. Слухачам групи 173 "Вихователі ДНЗ зі с/к Ранній вік" дуже пощастило. Тому, що на практику вони ходили у два чудових заклади дошкільної освіти де побачили й колективні перегляди роботи з дітьми й поглибленно занурилися у дві важливі для педагогів раннього віку методичні теми.
понеділок, 27 листопада 2017 р.
Література зі статевого виховання для дітей та їхніх батьків
За останні часи з’явилося чимало літератури, призначення якої ознайомлення дітей зі статевими питаннями.
Дорослим слід обачливо та розсудливо підходити до її вибору. Поза всяким сумнівом, простіше купити спеціальну енциклопедію і мовчки вручити її маляті для самостійного вивчення. Що, власне, і робить більшість мам і тат.
Проте, деякі видання надмірно інформативні, а дититні багато речей дійсно ще рано знати. Крім того, само по собі це питання делікатне і дуже важливо, щоб про нього, нехай навіть за допомогою ілюстрацій, повідали найближчі люди.
Адже картинки у книжці не передадуть відчуття любові, не розкриють сенс зародження людського життя. Тому, не слід залишати дитину на самоті під час її першого знайомства з такою книгою. Краще почитати книжку разом й обов’язково дати достовірні відповіді на дитячі запитання, які виникли після знайомства з відповідною літературою.
Дорослим слід обачливо та розсудливо підходити до її вибору. Поза всяким сумнівом, простіше купити спеціальну енциклопедію і мовчки вручити її маляті для самостійного вивчення. Що, власне, і робить більшість мам і тат.
Проте, деякі видання надмірно інформативні, а дититні багато речей дійсно ще рано знати. Крім того, само по собі це питання делікатне і дуже важливо, щоб про нього, нехай навіть за допомогою ілюстрацій, повідали найближчі люди.
Адже картинки у книжці не передадуть відчуття любові, не розкриють сенс зародження людського життя. Тому, не слід залишати дитину на самоті під час її першого знайомства з такою книгою. Краще почитати книжку разом й обов’язково дати достовірні відповіді на дитячі запитання, які виникли після знайомства з відповідною літературою.
Творчий колективний проект. Група 173 Вихователі ЗДО зі с/к Ранній вік
Тема колективного проекту «Становлення мовленнєвої діяльності у ранньому віці в умовах дошкільного навчального закладу».
Навчання з 27 листопада по 15 грудня:
вівторок, 14 листопада 2017 р.
Творчий колективний проект групи 167. Вихователі ДНЗ (спеціалісти)
Сьогодні для мене нова хвилююча зустріч зі слухачами. Вихователями закладів дошкільної освіти Миколаївщини. Для мене серед повсякденних робочих справ це знову маленьке диво. Коли на початку заняття 35 слухачів знають про Google лише те, що це "пошуковик". До кінця заняття розуміють, які професійні можливості й горизонти розкриваються перед ними з інструментами Google та роблять перші самостійні кроки у користуванні ціми інструментами.
четвер, 19 жовтня 2017 р.
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ТРЕНЕРІВ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ з питань упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти
Мета організаційних занять:
• Ознайомити учасників з проектом нового Державного стандарту початкової загальної освіти та основними засадами організації навчально-виховного процесу в початковій школі в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»
• Поглибити розуміння інтегрованого підходу
• Ознайомити учасників із особливостями організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину
• Створити електронне освітнє середовище для вчителів початкової школи Миколаївської області.
вівторок, 17 жовтня 2017 р.
Творчий колективний проект вихователів ДНЗ зі спецкурсом «Наступність дошкільної та початкової освіти» група 149
Шановні колеги! Навчання на курсі "Вихователі ДНЗ зі с/курсом «Неперервність дошкільної та початкової освіти» 17.10–27.10.2017" буде організовано за моделлю змішаного навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті. Для навчання на курсі у Вас мають бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.
Курси спрямовані на розвиток творчості вихователів дошкільних навчальних закладів, ініціативності, самостійності мислення, гуманного ставлення до вихованців, вміння здійснювати власний вибір методик, інноваційних технологій, форм роботи, свідомо адаптувати інформацію до умов роботи в дошкільному навчальному закладі.
вівторок, 26 вересня 2017 р.
Обласний семінар для керівників ДНЗ «Підвищення професійної компетентності керівників ДНЗ засобами інтернет-технологій»
27 вересня 2017 року в МОІППО відбувся обласний семінар прогресивних керівників дошкільних навчальних закладів Миколаївської області.
Учасники семінару пройшли електронну реєстрацію, опрацювавши форму реєстрації.
Ознайомилися з Програмою семінару.
Пройшли за посиланням у Таблицю відповідей та позначили кольором у строці з власними даними клітинку "Кольорограма на початок роботи семінару":
понеділок, 18 вересня 2017 р.
Освітянські реформи на Миколаївщині
Освітянські реформи, ініційовані МОН України та підтримані прогресивною громадськістю стосуються всіх освітянських ланок: від дошкілля до вищої школи.
5 вересня 2017 року у Верховній Раді України 255 народних депутатів України у другому читанні підтримали новий Закон «Про освіту». 27 вересня цей документ підписав Пезидент. І з 28 вересня 2017 року Закон вступив у дію.
5 вересня 2017 року у Верховній Раді України 255 народних депутатів України у другому читанні підтримали новий Закон «Про освіту». 27 вересня цей документ підписав Пезидент. І з 28 вересня 2017 року Закон вступив у дію.
«Цей Закон – базовий, його прийняття розблоковує можливості для подальшого реформування сфери освіти, ... це важка, але приємна робота – наш внесок в українську освіту та розвиток держави загалом», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
неділя, 11 червня 2017 р.
Заняття з елементами Са-Фi-Данс "Стежками рiдного краю" для дітей старшої групи
Сюжетне заняття з фізичного виховання для дітей старшої групи
«Стежинами рідного краю» з використанням елементів методики «Са-Фі-Дансе»
та оздоровчих технологій: ароматерапія, психогімнастика, самомасаж Су Джоку
«Стежинами рідного краю» з використанням елементів методики «Са-Фі-Дансе»
та оздоровчих технологій: ароматерапія, психогімнастика, самомасаж Су Джоку
Ганна Ніконова
Програмовий зміст:
Вправляти дітей у ходьбі з носка, навшпиньках – руки вгору, на п’ятках – руки на поясі, в на-пів присязі – одна рука за голову, друга за спиною, приставним кроком вперед – руки на поясі, приставним кроком – праве плече вперед, навхрест, у шикуванні у три колони. Вправляти у бігу галопом правим та лівим боком – руки в сторони.
середа, 31 травня 2017 р.
Рухливі ігри з природнім матеріалом
Інструктор з фізичного виховання:
Годун Л. М.
ДНЗ № 123 м. Миколаїв
Рухлива гра «Ми лісочком йшли»
Мета: удосконалювати ходьбу по колу та вміння виконувати рух за сигналом; виховувати увагу; вчити орієнтуватися в просторі.
Хід гри
Діти стоять у колі та тримають в руках кошик (відерце). На підлозі розсипані шишки, горішки та жолуді.
Творчий колективний проект інструкторів з фізичної культури ДНЗ
Добігає закінчення навчання слухачів групи № 102 «Фізінструктори ДНЗ» на тритижневих курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів Миколаївської області за змішаною моделлю навчання.
Виявилося, що інструктори з фізичної культури дошкільних навчальних закладів Миколаївської області вельми організовані та відповідальні педагоги.
Навчально-тематичним планом підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.
Навчання правильному диханню за допомогою комплексу вправ дихальної гімнастики
Навчання правильному диханню за допомогою комплексу вправ дихальної гімнастики
Марія Глазова
інструктор з фізично виховання
ДНЗ №127 м.Миколаїв
Мета: Навчати правильному диханню за допомогою комплексу вправ дихальної гімнастики.
1. "Паравозик".Ходьба (на місці), роблячи поперемінні рухи зігнутими в ліктях руками і приказуючи "чух-чух-чух".Піднятися на носки,вдихнути через ніс,видихнути "ту-ту-у-у-у".
2. "На лужку". Руки вгору до сонечка - видихнути носом,присісти - вдихнути через рот.
Граємо у футбол з дітьми 5-6 років
Олена Мазепа,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 140 м. Миколаїв
Правила гри у футбол:
1. Одяг гравців має відповідати порі року (спортивна форма, кеди, футболки гравців одного кольору, капітан команди має бути з кольоровою нарукавною пов'язкою)
2. У грі беруть участь дві команди по 5 дітей та інструктор.
Спортивна розвага «Щоб не трапилось біди, обережні будьте Ви»
Інструктор з фізичної культури
Черняк А.О.
ДНЗ№134 м. Миколаїв
«Щоб не трапилось біди, обережні будьте ви»
Мета:
Вчити бути уважними та обережними на вулиці та вдома під час ігор;
Формувати у дітей інтерес до фізкультури та спорту;
Розвивати фізичні і вольові якості;
Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: Світлофор, 6 клумб, 2 машинки, 2 великі м’ячі, 12 іграшок, 2 вогні, 2 носилок, 6 кубів, 2 відра, 2 пожежних рукава.
Хід розваги:
До зали заходять діти під музичний супровід, шикуються біля стільців.
Ведуча : Добрий день шановні гості дуже раді вас вітати на нашій спортивній розвазі « Щоб не трапилось біди, обережні будьте ви!» Малята ви готові починати наші змагання?
вівторок, 23 травня 2017 р.
Рухлива гра "Неси, передавай, кокос не втрачай"
Авторська розробка інструктора з фізичної культури Березанського ДНЗ "Сонечко"
смт. Березанка Миколаївської області
Мета:вправляти дітей у стрибках з просуванням вперед, вчити дотримуватись правил рухливих ігор та правил безпеки під час виконання вправ; розвивати рівновагу, спритність, швидкість; виховувати дружні стосунки в колективі.
Матеріали для гри: м*ячі ("кокос"), кеглі, маски мавпочок.
смт. Березанка Миколаївської області
Савчук Олег Володимирович
Матеріали для гри: м*ячі ("кокос"), кеглі, маски мавпочок.
Хід гри:
Дітям одягають маски "мавпочок", ділять на дві команди. Діти стрибають до умовної позначки (кеглі), обминають її, затиснувши "кокос" (м*яч) між колін. Повертаються і віддають м*яч наступному гравцеві.
понеділок, 22 травня 2017 р.
Гумористична сценка "Сміливі кухарі" для розваг у дошкільному навчальному закладі
Гумористична сценка "Сміливі кухарі"
Автор: Горяїнова Олена Вікторівна, інструктор з фізкультури ДНЗ №34 "Зірочка", м. Первомайськ Миколоївської області
Розігрується дошкільниками і може бути використана на святах в ДНЗ.
Учасники: троє дітей у ковпаках кухарів, з великою кастрюлею, ложкою, чоловічим черевиком у руках.
Під музику з м/ф "Рожева пантера" діти навшпиньках заходять до зали, озираються навкруги.
Далі декламують вірш, з відповідними до тексту рухами.
Рухлива гра «Гривня до гривні» для дітей старшого дошкільного віку
Авторська розробка інструктора з фізичної культури ДНЗ № 14 "Дзвіночок" м. Вознесенськ Миколаївської області
Константінова Ірина Олександрівна
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати спритність і вміння діяти за сигналом. Розширювати знання дітей про гроші. Розвивати увагу вміння орієнтуватись у просторі.
Матеріали для гри: прапорці із зображенням грошової одиниці гривні номіналом 5, 2, 1, 10 гривнів, роздаткові зразки грошових одиниць 1 гривня - 8 шт., 2 гривні - 8 шт., 5 гривень - 8шт., 10 гривень - 8 шт.
пʼятниця, 28 квітня 2017 р.
Творчий колективний проект "Розвиток зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку"
І знову на кафедрі теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічнеої освіти маленьке свято!
Отримали свідоцтва про закінчення навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних та
педагогічних кадрів області слухачі групи № 92 "Вихователі ДНЗ зі с/к "Наступність дошкільної та початкової освіти".
неділя, 2 квітня 2017 р.
Використання базових сервісів Google в організації змішаного навчання у системі післядипломної педагогічної освіти
ЗБІРНИК КОНКУРСНИХ РОБІТ ЗА ПІДСУМКАМИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
НА КРАЩУ ВИПУСКНУ РОБОТУ
СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ У 2015–2016 РОКАХ
За загальною редакцією
Сорочан Т. М. – доктора педагогічних наук, професора, директора ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України; Оліфіри Л. М. – кандидата педагогічних наук, доцента, заступника директора ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
РОЗДІЛ ІІ. КОНКУРСНІ РОБОТИ ПЕРЕМОЖЦІВ У 2016 РОЦІ
І МІСЦЕ Олійник Л. М. м. Миколаїв
четвер, 30 березня 2017 р.
Творчий колективний проект "Соціально-моральний та емоційно-ціннісний розвиток дітей 3-го року життя"
Добігає завершення навчання на курсах підвищення кваліфікації у МОІППО слухачів групи № 65 "Вихователі ДНЗ (з проблеми ранній вік)"
Навчально-тематичним планом освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти передбачено написання випускної роботи.
З 35 педагогів групи шість писали індивідуальні випускні роботи і 29 осіб об'єдналися задля роботи над Творчим колективним проектом "Соціально-моральний та емоційно-ціннісний розвиток дітей 3-го року життя"
пʼятниця, 24 березня 2017 р.
Конспект інтегрованого заняття у різновіковій групі (ранній та молодший вік)
Конспект інтегрованого заняття
у різновіковій групі
(ранній та молодший вік)
Вихователь ДНЗ №13 "Гвоздичка"
м. Первомайськ Миколаївської області
Панченко Ірина Григорівна
Тема: Мишко захворів
МЕТА: Закріпити знання дітей про лікарські рослини Украіни (липу, малину, калину). Вчити виділяти і правильно називати характерні ознаки рослин. Розвивати зв’язне мовлення, спонукати давати відповідь на запитання. Активізувати словник дітей різними частинами мови, сприяти правильному вживанню відмінкових закінчень. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності та розвивати елементарні навички нетрадиційного малювання . Розвивати дотиковий, зоровий, слуховий та руховий аналізатори, естетичне сприймання. Вчити передавати ознаки, особливості образу діями, рухами, емоціями. Закріпити вміння дітей малювати калину нетрадиційним способом ( пальчиками). Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності за допомогою музики і поетичного слова. Спонукати до співчутливого ставлення до хворого, викликати бажання допомогти. Виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.
субота, 25 лютого 2017 р.
Вивчаємо інтернет в початковій школі
Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж.
Перед вами затверджена колегією МОН версія програми з інформатики 2-4 класи за результатами коментарів дописувачів на EdEra та обговорень у робочих експертних групах після публічного обговорення.
Перед вами затверджена колегією МОН версія програми з інформатики 2-4 класи за результатами коментарів дописувачів на EdEra та обговорень у робочих експертних групах після публічного обговорення.
Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже всюди визнаються одними з ключових в системі освіти.
субота, 11 лютого 2017 р.
Коли робиш те, що подобається...
Вже другий рік поспіль на День безпечного інтернету в нашій спільноті свято - Форум "Цифрове перетворення освіти". Цей захід відбувається завдяки спільним зусиллям двох чарівних жінок, профі з великої літери та надзвичайно харизматичним особистостям: Наталія Саражинська та Гущина Наталья.
вівторок, 17 січня 2017 р.
Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми «Ранній вік» Група № 5
10 січня в МОІППО розпочалися курси підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області у групі № 5 «Вихователі ДНЗ (Ранній вік)» за змішаною моделлю навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті. Для навчання на курсі у слухачів мали бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.
Слухачі групи - вихователі груп раннього віку дошкільних навчальних закладів Миколаївської області - самостійно пройшли попередню реєстрацію на сайті МОІППО та виконали в режимі он-лайн тестові завдання на визначення загального рівня психолого-педагогічних професійних знань.
пʼятниця, 16 грудня 2016 р.
Бути чи не бути хмарним технологіям у підвищенні професійної компетентності педагогів ДНЗ?
Добігло фактичного кінця навчання слухачів експериментальної групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", яку було включено до графіку курсів підвищення кваліфікації при МОІППО за Новим Основним курсом Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.
У цій публікації маю проаналізувати хід навчання та його результативність. Зробити рефлексію власної викладацької, кураторської та тренерської діяльності протягом двох місяців у зазначеній групі.
неділя, 11 грудня 2016 р.
Викладання інформатики у початковій школі
В умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину.
Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.
Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків – окремі короткочасні моменти включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів, що мають допоміжне значення для вивчення теми й сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.
Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.
Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків – окремі короткочасні моменти включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів, що мають допоміжне значення для вивчення теми й сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.
пʼятниця, 2 грудня 2016 р.
Візитка до проекту "Креативність - базова якість особистості старшого дошкільника"
Бути креативним зараз популярно. Той, хто хоче отримати гарну роботу, неодмінно називає цю рису характеру у своєму резюме. Творчий підхід необхідний не тільки у виробничих справах, але й у повсякденному житті, адже дозволяє нестандартно вирішувати більшість звичайних завдань.
Люди з високим творчим потенціалом мають неоціненне достоїнство – вміння продукувати і втілювати яскраві, талановиті рішення. Традиційно до креативних відносять професії художників, артистів, дизайнерів тощо.
четвер, 1 грудня 2016 р.
Візитка до проекту "Самостійність - базова якість особистості старшого дошкільника"
Чи варто було все це опановувати? Так, адже сучасний педагог повинен рости сам і передавати свої знання учням.
Чи важко було створювати проект? За браком часу так, але те, що зараз ми маємо чудовий матеріал для роботи - це варто того!
У своєму арсеналі я мала знання щодо роботи з комп'ютером, з програмами Microsoft Word, Power Point, Excel і інші, проте з хмарними технологіями познайомилася вперше.
Вперше створювала аккаунт, блог і це виявилося захоплюючим, цікавим, повчальним. Без такого тренера, як Лія Миколаївна було б важко все це освоїти. Вона впевнено, професійно і терпляче нам все викладала. Її відеоролики були корисні у роботі.
30 листопада ми закінчуємо навчання... Проте у свої заклади ми підемо, озброєні передовим досвідом з комп'ютерних технологій і зможемо ділитися досвідом з колегами. Вдячна всім, хто допомагав у роботі, хто терпляче, крок за кроком допомагав прийти до фінішу!
вівторок, 29 листопада 2016 р.
Візитка до проекту "Самооцінка - базова якість особистості дошкільника"
Під час навчання за програмою Intel "Навчання для майбутнього" я залучилась до плідної роботи. Вона складалася з очної та дистанційної форм роботи.
Вся проведена робота продемонструвала ефективність використання комп’ютерних технологій у роботі з колегами, батьками вихованців. Завдяки навчанню за програмою Intel «Навчання для майбутнього” я набула нових навичок у роботі з сервером Googlе. Мала можливість співпрацювати з колегами, що навчаються за програмою.
понеділок, 28 листопада 2016 р.
Візитка проекту «Ініціативність - базова якість особистості дитини старшого дошкільного віку»
В умовах стрімкого розвитку технологій, динамічність політичних і соціальних змін у соціумі, сучасне суспільство для свого успішного функціонування потребує ініціативних громадян. Тому є необхідність виховання ініціативної особистості, починаючи з раннього віку. Даний проект спрямований на створення умов для формування компетентності педагогів під час формування базових якостей дітей, а саме - ініціативності.
Ключові слова
Ініціативність - якість особистості, що виявляється в її прагненні та вмінні ініціювати справи і вчинки, активно їх реалізовувати та залучати до цього інших.
Ініціатива - окремий прояв ініціативності; здатність до активної діяльності, яка випереджає зовнішні вимоги.
пʼятниця, 25 листопада 2016 р.
Візитка проекту “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”
Самосвідомість є вінцем розвитку вищих психічних функцій. Вона дозволяє людині не тільки відображати зовнішній світ, але, виділивши себе в цьому світі, пізнавати свій внутрішній світ, переживати його й певним чином ставиться до себе. У дошкільному віці виникнення самосвідомості - найважливіше досягнення у розвитку особистості дитини, а тому з'ясування психологічних та педагогічних умов її формування є особливо актуальним для правильної побудови навчально-виховного процесу. Отже, педагогам запропонована участь у проекті за темою: “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”
вівторок, 22 листопада 2016 р.
На фінішній прямій
Багато думала на цьому тижні про дистанційний етап навчання в групі 130-А Педагогічні працівники ДНЗ, які навчаються за курсом Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) та про базові якості особистості, що мають бути сформованими у старших дошкільників - випускників дошкільних навчальних закладів... Адже до того часу, як Півень Галина Григоріївна, заступник директора МОІППО має вручити сертифікати слухачам цієї групи про завершення двохмісячного навчання, залишається тиждень і один день.
понеділок, 21 листопада 2016 р.
Intel®.Чого навчилися разом?
Компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є однією з складових фахової компетентності педагогів.
ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу ще й тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.
Саме з метою підвищення рівня володіння ІКТ я розпочала навчання на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) за очно-дистанційною формою. Перші кроки були дуже складними.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжувати розпочате). Та згодом вкотре впевнилася в тому, що немає нічого не можливого. І зараз можу сказати: я не шкодую про час, витрачений на навчання, адже мені вдалося багато…
субота, 19 листопада 2016 р.
Візитка проекту "Базові якості особистості дошкільника"
Випускник дошкільного закладу - яким йому бути?
Сформованість базових якостей особистості дошкільника є метою та результатом ефективної роботи цілої групи вихователів, педагогів-спеціалістів та інших працівників дошкільного закладу.
Як організувати роботу педагогів щодо розв'язання цього питання, які методи доцільно використовувати - саме на це направлена проектна діяльність на тему "Базові якості особистості дошкільника" в межах навчального курсу "Навчання для майбутнього".
четвер, 17 листопада 2016 р.
Альтернативні насиллю методи виховання дошкільника в сім'ї
Всі ми родом з дитинства. Уважається, що кожна дитина − це маленьке диво й велике щастя для своїх батьків. Проте, така оптимістична картинка, нажаль, не стовідсоткова. Цей відсоток у нашому суспільстві чим далі, тим більш має тенденцію до зниження. Аборти, якими перериваються небажані вагітності; залишені у пологових будинках діти; немовлята у сміттєзбірниках; батьки − вбивці власних дітей; проблемні родини, в яких діти потерпають від експлуатації власних батьків; пристойні сім’ї, в яких фізичне покарання дитини є нормою життя − все це насильницькі методи позбавлення або від самої дитини, або від небажаної для дорослих її поведінки. Таким ставленням до себе діти отримують від дорослих зразок − саме так, насильницькими засобами слід домагатися бажаного й формує переконання дитини, що насилля − найкращий засіб протистояння тому, що тобі не подобається, чого ти не можеш змінити ось тут і зараз, швидкий спосіб досягнення бажаного.
До Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства
18 листопада Україна, як и 46 інших європейських країн вдруге відзначає День захисту дітей від сексуального насильства. Про це представники цих країн домовилися у травні 2015 року.
Я, як науковець, який вивчвє питання статевого виховання дітей не змогла залишитися осторонь цієї події. У нашому інституті на цьому тижні заплановано та проводиться низка заходів до цього дня. Я теж долучаюся до цієї діяльності.
На завтра заплановано заняття з завідувачими дошкільними навчальними закладами.
Вчора з вихователями шкіл інтернатів області жваво обговорювалися питання статевого виховання дітей та підлітків. Передивлялися роліки, що розміщую їх тут нижче.
Вчора з вихователями шкіл інтернатів області жваво обговорювалися питання статевого виховання дітей та підлітків. Передивлялися роліки, що розміщую їх тут нижче.
вівторок, 15 листопада 2016 р.
Досить вагатися! Бери та й роби!
Доволі дивно за два тижні до завершення викладання курсу "Педагогічні працівники ДНЗ" 26.09. - 30.11. 2016. (Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі) обирати таку назву публікації та демонстраційну каринку задля ілюстрації її змісту.
Але мене вкрай вразила навчальна ситуація на цьому тижні, що відображено в таблиці самооцінювання.
субота, 12 листопада 2016 р.
вівторок, 8 листопада 2016 р.
Повторення - матір засвоєння
Як у вас, шановні колеги, на курсі, де ви є УЧЕНИЦЯМИ, існує методичне завдання - рефлексія процесу навчання за модулями. Так і я, ваш куратор та викладач, маю робити рефлексію навчального процесу.
Зважаючи на не дуже вдалу спробу інтернет-підключення тиждень тому за допомогою інструменту Google Hangouts, повертаюся до перевіреного засобу дистанційного навчання: публікації на блозі та створення навчального відеороліку.
Та алгоритму того, що треба зробити за цей тиждень слухачам групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", які навчаються на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі в МОІППО.
Ви працювали як розробники навчального проекту і досліджували це питання в восьми модулях. Результати дослідження відображали у публікаціях на ваших блогах.
четвер, 27 жовтня 2016 р.
Коней на переправі не міняють
Швидкісне життя!
Здавалося б "тільки вчора" працювали на дводенному очному тренінгу Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі з педагогічними працівниками ДНЗ міста Миколаєва в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, а тут ХОП і місяць навчання пролетів.
Особисто я за цей час встигла отримати свідоцтво про підвищення власної кваліфікації, завершивши очний етап навчання, що тривало півроку, у столічному ЦІППО та перешагнути віковий бар'єр з двох п'ятірок. Частенько мій життєвий шлях виводив мене на роздоріжжя. І на безлічь питань: що робити? куди йти? як подолати? приходилося знаходити едино правильний варіант відповіді, щоб прийняти рішення.
четвер, 13 жовтня 2016 р.
Вчимося з Google
Шановні колеги. Наше навчання має два аспекти - методичне й технологічне.
Технологічні питання ми будемо вирішувати за допомогою сервісів Google: Пошта-Gmail, Google Calendar, Портфоліо на профілі Google+, Google-Диск, Вligger - Віртуальна вчительська та Ваші особисті блоги, Закрита спільнота "Хмарні технології в освіті" - наш віртуальний клас. Відеоконференції будуть відбуватися за допомогою сервісу Google Hangouts. Навчальні роліки я розміщую на каналі YouTube.
Ви вже мали нагоду познайомитися з документацією нашої групи: електронний Журнал, Таблиця оцінювання навчальних досягнень, Навчально-тематичний план освітньої діяльності. Прямі посилання на всі ці документи можна знайти у віртуальному класі "Хмарні технології в осіті".
Впорядковуємо знання та завдання навчання
У цьому першому дистанційному занятті впорядкуємо ті знання, які отримали на очному 12-годинному тренінгу в МОІППО та отримаємо завдання для виконання надалі, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті для педагогів ДНЗ за темою з Базового компоненту дошкільної освіти за допомогою Googlе-інструментів .
І так, чому ми вже на сьогодні навчилися, що вміємо робити.
понеділок, 3 жовтня 2016 р.
Педагоги дошкілля вчаться працювати у хмарі
У теплі осінні деньки "бабиного літа", між двома святами: Всеукраїнським днем дошкілля та Днем працівників освіти педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів Миколаїва розпочали навчання за Новим Основним курсом Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.
На 12-годинному тренінгу, який відбувся 28-29 вересня в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, слухачі курсів підвищення кваліфікації групи 130-А познайомилися з цілями і задачами навчання за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» (V 10.0); вчилися користуватися електронною поштою Gmail у професійній діяльності.
середа, 14 вересня 2016 р.
Здоров’язбережувальні технології у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу
Олійник Лія Миколаївна
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
liyalno1@gmail.com
ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Постановка проблеми. Формування і збереження здоров’я людини, починаючи з дошкільного дитинства, важливо для нашої держави. Законом України «Про дошкільну освіту» у сьомій статті визначено завдання: «збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини» [6].
Традиційні класичні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку потребують доповнення такими педагогічними напрацюваннями, які б ефективніше та комплексно сприяли вирішенню завдань зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості, своєчасного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дошкільника й формуванню в нього свідомого ставлення до власного здоров’я.
понеділок, 12 вересня 2016 р.
Оновлена інформатика в початковій школі 2016-2017 навчальний рік
Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже всюди визнаються одними з ключових в системі освіти.
Головна мета навчального предмету “Інформатики” у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти - ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.
Підписатися на:
Дописи (Atom)