Страницы

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Бєдова Наталя Олександрівна
ЗДО «Теремок»

Останнім часом в системі фізичного виховання дитини-дошкільника міцне місце зайняли спортивні свята, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Багаторічна практика роботи дитячих дошкільних установ показала значимість спортивних свят в активному залученні кожної дитини старшого дошкільного віку до занять фізичною культурою. Є чимало позитивних прикладів творчого підходу педагогічних колективів до їх організації та проведення. 

Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення ролі сім'ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.

Робота з фізичного виховання з дошкільниками являє собою комплекс оздоровчих, освітніх і виховних заходів, основу яких становить рухова діяльність. Головна мета їх полягає в тому, щоб, задовольняючи природну біологічну потребу в русі, домогтися гарного здоров'я і фізичного розвитку дітей; забезпечити оволодіння дошкільниками життєво важливими руховими навичками і елементарними знаннями про фізичну культуру; створити умови для різнобічного розвитку хлопців і виховання у них потреби до систематичних занять фізичними вправами.

В системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільної установи існують різні форми організації активного відпочинку дошкільнят. Спортивні свята та розваги є ефективною формою активного відпочинку дітей, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Спортивні свята - це масові видовищні заходи показового та розважального характеру, що сприяють пропаганді фізичної культури, вдосконалення рухів, виховують такі риси характеру, як колективізм, дисциплінованість, шанобливе ставлення до суперників. У раціональному поєднанні з іншими видами роботи з фізичного виховання вони допомагають створити доцільний руховий режим, який служить підвищенню функціональних можливостей, поліпшенню працездатності і загартованості дітей.

Барвистість зовнішнього оформлення, доступність, відсутність суворої регламентації діяльності учасників, можливості широкого прояву емоцій та індивідуальних здібностей роблять подібні заходи вельми популярними серед дітей старшого дошкільного віку. Тому проведення їх найчастіше стає традиційним і передбачається загальним планом роботи дошкільного закладу.

До свята готується весь колектив дошкільного закладу, складається сценарій, підготовляються барвисті атрибути, спеціальний одяг для дітей.

Під час спортвих свят усі діти повинні брати активну участь у рухливих і спортивних іграх, естафетах, танцях, атракціонах, вправах з елементами акробатики, музично-ритмічних рухах. Широке використання різних ігрових прийомів, ігрових вправ, загадок, музичних творів сприяє позитивному емоційному настрою дітей активного застосування набутих раніше рухових умінь і навичок. Діючи з великим емоційним підйомом, прагнучи до досягнення кращих результатів в умовах змагання (несподівано змінюються ситуаціях), діти вдосконалюються фізично. Так, у надмірно рухливих дітей розвивається вміння доводити завдання до кінця, проявляючи уважність і домагаючись точності виконання: малорухомі діти вчаться добре і вільно орієнтуватися в просторі, з цікавістю беруть участь в колективних іграх, проявляючи такі якості, як швидкість реакції, спритність, гнучкість, орієнтування в просторі і інші корисні якості і здібності.

Участь у святах і підготовка до них приносять велике емоційне та естетичне задоволення, об'єднують дітей і дорослих загальними радісними переживаннями, надовго залишаються в пам'яті як яскрава подія. Спільна з товаришами діяльність, ігри, барвисте оформлення місця проведення свята та окремих видів змагань, оригінальні костюми, красиві кольорові емблеми, звучання музики, урочисте відкриття і закриття свята впливають на розвиток у хлопців почуття краси, доброго смаку, уяви. Все це стимулює їх творчість. Вихователі залучають дітей до виготовлення різних виробів для прикраси спортивної площадки та гімнастичного залу, розчищення ковзанки, прокладання лижні, розмітці бігових та велосипедних доріжок, місць для ігор, а також підбору і розміщенню фізкультурного обладнання та інвентарю, підготовці костюмів, атрибутів свята. Навіть найменші, не тільки учасники, але й вболівальники, отримують завдання; відповідні їх підготовленості. Внаслідок такої різнобічної творчої діяльності вирішуються багато завдань трудового виховання. Діти збагачуються новими уявленнями і знаннями, у них пробуджується інтерес до навколишнього, розуміння ідейної спрямованості фізкультурного свята певної тематики.

Свята допомагають донести до свідомості маленьких громадян уявлення про явища суспільного життя, виховувати повагу до людей різних професій, привертати увагу до видатних людей, які багато досягли у спорті. 

Спортивні свята та розваги надають дієвий вплив на формування дитячої особистості. Спільна діяльність, досягнення хороших результатів командою, подолання труднощів згуртовують колектив, викликають почуття відповідальності, (індивідуальної та колективної). Діти привчаються співпереживати успіхів і невдач товаришів, вміти радіти їх досягненням, підтримувати добрі, дружні взаємини між собою, бути попереджувальними і турботливими до молодших за віком. У них виховується прагнення домагатися не тільки високих індивідуальних, але й командних успіхів. При цьому розвивається повага до партнерів по грі, команді суперників. Змагальний характер проведення ігор та вправ на святі сприяє вихованню цілеспрямованості, наполегливості і винахідливості, сміливості, рішучості та інших морально-вольових якостей. Участь в фізкультурних святах допомагає дітям глибше усвідомити з начення систематичних вправ в рухових діях для досягнення бажаних результатів, пробуджує інтерес до регулярних занять фізичною культурою.

Велике виховне значення має злагоджена діяльність дорослих - співробітників дошкільної установи, батьків, представників шефствують підприємств і спортивних організацій, їх спільна участь у підготовці та програмі свята (веселих іграх, танцях, змаганнях, атракціонах, піснях і т. п.).

Позитивний приклад дорослих служить підвищенню батьківського авторитету. Залучення їх до участі в дитячих фізкультурних святах сприяє пропаганді фізичної культури і спорту серед широких верств населення і є однією з форм роботи колективу дошкільного закладу з батьками з фізичного виховання. Крім того, фізкультурні свята сприяють поліпшенню фізкультурно-масової роботи серед дітей і дорослих.

Тому у своїй роботі я використовую різні спортивні та рухливі ігрі, свята та розваги.

Ось приклад деяких із них:

Змагання для дітей старшої групи «Ми юні козаки!»

Дні здоров’я: «Ростемо як квіти сонечком зігріті», «Весна та моє здоров’я», «Ми пожежники!»

Спортивні розваги: «Веселі старти», «Здоровим будь!»

Родине свято «Тата,мама,я – спортивна сім’я», «Від серця до серця».

Рухливі ігри для різних  вікових груп: «Мишолова», «У ведмедя у бору», «Каруселі», «Вудочка», «Квач», «Гуси,гуси» та інш..

Естафети.

Працюючи з дітьми я намагаюся прищепити їм навички здорового способу життя, вміння взаємодіяти в парі та разом усім коллективом. 

До участі у фізкультурно - оздоровчіх заходах залучаю дітей які відносяться за станом здоров’я до всіх медичних груп. Зважаючи на їх стан здоров’я та вікові особливості.

Спортивні розваги та свята проводжу один раз у квартал, участь у них беруть діти середніх та старших групп. На сяті діти виконують гімнастичні вправи, грають і ігри, приймають участь в естафетах, показових виступах. Також долучаю до спортивних свят батьків, це сприяє розвитку у дітей та батьків фізичних якостей. Деякі спортивні свята присяв’ячую фізичній культурі, а тако ж різним сезонним святам.

Проводячи спортивні розваги намагаюся розвивати та вдосконалювати фізичні вміння дітей. Формувати   у дітей фізичну компетентність, вміння використовувати свої знання на практиці (під час гри, розваг, естафет та інш.). Сприяю розвитку фізичнихякостей, а сааме: силу, спритність, витривалість, гнучкість.

Спортивна розвага для дітей старших груп
«Спорт – здоров`я
Спорт – це сила!»
Мета: вчити дітей здоровому способу життя. Формувати навички доброзичливого спілкування з людьми, виховувати потребу займатися фізкультурою та спортом заради зміцненню здоров’я.
Обладнання: обручі, скакалки,  м’яч,  українські костюми, плакат.
Хід
Заняття  проходить на спортивному майданчику (або спортивна зала) на якому висить плакат з написом «Здоров’я  сім’ї – здоров’я держави!», поруч художнє слово про здоров’я. Під музичний супровід виходять діти з атрибутами.
Художнє слово про спорт.
Сюрпризний момент. Прихід лікаря Айболить.
Виконання фізичних вправ.
Поглиблення знань дітей про спорт. (виступ інструктора з фізичного виховання)
Естафета з козаками. 
«Спробуй втриматись»
«Жабка - скрекотуха»
«Стрибуни»
Закючне слово інструктора з фізичного виховання.
Підсумок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар