Страницы

четвер, 11 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку елементарних уявлень про природне довкілля за допомогою багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

Барінова Людмила Петрівна,‌
вихователь‌ка ‌групи‌ ‌раннього‌ ‌віку‌‌
‌ ‌дошкільного‌ ‌навчального‌ ‌закладу‌ ‌№49‌
м. Миколаєва‌

Формування у дітей раннього віку
 елементарних уявлень 
про природне довкілля за допомогою 
багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

У освітній програмі “Дитина” для закладів дошкільної освіти у освітній лінії “Дитина у природному довкіллі” для виховательок, які працюють з дітьми раннього вік зазначено завдання: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії.
На реалізацію цього завдання нами було створено багатофункціональний посібник «Диво-деревце» для роботи з дітьми раннього віку (від року до трьох).


Його мета: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднанні пізнавальних, естетичних, практичних мотивів у взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного і тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії; сприяти розвитку активного мовлення дітей; виховувати пізнавальний інтерес до природного оточення.

М'яка і легка основа посібника, безпечний спосіб кріплення («липучки») дозволяють швидко переміщати його і закріплювати у багатьох, доступних для дитини місцях.  Використовуючи даний посібник, діти раннього віку збагачують знання про об’єкти живої та неживої природи, вчаться  розрізняти їх (Д/ігри: «Пори року», «Що у саду зростає», «Овочі нашого городу», «Хто до нас прилетів»).

Уключення посібника «Диво-деревце» в зміст безпосередньо організованої діяльності допомагає формувати у малят нові знання і закріплювати вже засвоєний матеріал. Використання посібника в індивідуальній роботі також приносить відчутний результат. 

Наявність знімної крони дерева і додаткових деталей у вигляді сніжинок, весняних квіток, різнокольорових листочків дозволяє використовувати «Диво - деревце» як визначника пори року. А деталі фруктів та овочів в цьому посібнику використовуються для закріплення знань дітей про їх назви, де вони ростуть, їх форму, умови їх росту. Площинні зображення птахів використовуються для формування елементарних уявлень у дітей про їх характерні зовнішні ознаки та поведінку в природі. Деталі у посібнику є швидко змінними та динамічними.

Наприклад:


1.Дидактична гра «Зимонька-зима»

Мета: дати дітям уявлення про характерні ознаки зимової пори; учити виявляти інтерес до явищ природи, характерних для зими; виховувати допитливість, прагнення милуватися красою зимового пейзажу.

Хід гри: вихователь на панно виставляє деталі зимових явищ, за допомогою яких створює зимовий пейзаж. Діти розглядають панно і разом з вихователем з’ясовують, що буває взимку.

2. Дидактична гра «Весна крокує по землі»


Мета: ознайомити дітей з весняними змінами в природі, вчити помічати погодні зміни навесні, виховувати пізнавальний інтерес до природного довкілля.

Хід гри: гра проводиться так само, як і  попередня.

3.Дидактична гра «Літо літечко»

Мета: формувати у дітей уявлення про деякі явища природи, що часто повторюються; дати дітям знання про особливості, характерні літу; навчити встановлювати зв’язок між явищами у природі (гріє сонце-тепло, іде дощ-з’являються калюжі, веселка); виховувати вміння милуватися навколишнім світом.
Хід гри: гра проводиться так само, як і  попередня.

4. Дидактична гра «Осінь-чарівниця»

Мета: формувати в дітей уявлення про зміни в природі протягом осінньої пори; розвивати спостережливість та уважність, виховувати інтерес до живої природи.
Хід гри: гра проводиться так само, як і  попередня.

5. Дидактична гра «Хто до нас прилетів» 

Мета: ознайомим дітей із  птахами, які відлітають зимувати у теплі краї, та з тими, які залишаються; формувати уявлення про характерні зовнішні ознаки; викликати бажання спостерігати за поводженням птахів, піклуватися про них; виховувати любов до пташок.
Хід гри: вихователь загадує дітям загадки про птахів; діти, відгадавши загадку, знаходять відповідного птаха і прикріпляють на дерево.


6. Дидактична гра «Що у саду зростає»
Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення про фрукти як садові рослини; закріпити вже відомих дітям фруктів; ознайомити дітей зі способом уживання їх в їжу; виховувати дбайливе ставлення до об’єктів живої природи.
Хід гри: діти разом з вихователем прикріпляють на панно фрукти та розповідають про них.

7. Дидактична гра «Овочі нашого городу»
Мета: формувати уявлення дітей про овочі; дати уявлення про те, що необхідно для росту рослин; виховувати допитливість.
Хід гри: гра проводиться так само, як і  попередня.





Немає коментарів:

Дописати коментар