Страницы

понеділок, 27 травня 2019 р.

Концепція НУШ

Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий кожного
народу, це ключ золотий, що розмикає пута несвідомо-
сті, це шлях до волі, до науки, до добробуту. У вселюд-
ському житті тільки той народ і бере перемогу, який
має найкращу школу.
Софія Русова

Н. М. Бібік. - Київ : Літера ЛТД, 2018. - 160 с.

ВИКЛИКИ, ЩО СТОЯТЬ ПЕРЕД ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ
Виклики часу зумовили розроблення Концепції «Нова українська школа» – документа, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.
Які ж нерозв’язані проблеми вітчизняної системи освіти та її основоположної ланки – початкової освіти – стали поштовхом для прийняття реформаторських рішень?
По-перше, існують значні відмінності між школами, які територіально, соціально і демографічно працюють у різних умовах, що утруднює реальний доступ учнів до здобуття якісної освіти.
По-друге, все ще недостатньо розвиненою є мережа дошкільних закладів – це унеможливлює обов’язкову передшкільну підготовку дітей старшого дошкільного віку. Такий стан, як засвідчує статистика, зберігатиметься у найближчі роки, тому постає потреба пошуку й інших шляхів підготовки дітей до школи.
По-третє, умови навчання дітей, особливо 6-річних першокласників, – наповнення класів, режим навчання, вимоги до приміщення, забезпечення харчуванням, матеріальна база тощо – у переважній більшості закладів освіти не відповідають психофізіологічним особливостям розвитку учнів.
По-четверте, з кожним роком збільшуються ризики погіршення фізичного та психологічного здоров’я дітей, що вимагає перегляду режиму їхньої навчальної праці, розвантаження і переструктурування змісту навчальних предметів, уникнення дублювання матеріалу тощо.
По-п’яте, значно збільшилась кількість дітей, які потребують особливого і тривалого психолого-педагогічного супроводу, логопедичної, соціальної і медичної допомоги, – до цього виклику наша школа підготовлена лише частково.
По-шосте, у сільській місцевості якість освіти не витримує конкуренції з міською, – про це свідчать результати ЗНО, неучасть школярів у олімпіадному русі тощо. Сільські школи, передусім початкові, стали переважно малочисельними, а через це поглибилась потреба упровадження інших форм навчання, штатних розписів, створення відповідного освітнього середовища.
По-сьоме, потребує змін навчальне забезпечення: більшість підручників залишаються застарілими на противагу інноваційним методам впровадження початкової освіти. Недостатнє виділення коштів на їх друк і застарілі уявлення замовників про функції цього виду продукції обмежують авторів у створенні повноцінної сучасної навчальної книжки. У більшості випадків учителі не мають змоги самостійно обирати той або той підручник, часто змушені звертатися до батьків стосовно придбання сучасної навчальної продукції.


ЧИННИКИ ЯКІСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Провідна мета освітньої реформи – підвищення якості освіти.
Які ж чинники забезпечують якість початкової ланки загальної середньої освіти? Назвемо найважливіші з них:
• повне і своєчасне охоплення навчанням усіх дітей молодшого шкільного віку;
• різнобічне використання досягнень дошкільного періоду;
• осучаснення та оздоровлення освітнього середовища;
• впровадження методик особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання, виховання і розвитку молодших учнів;
• технологічність методик навчання;
• моніторинговий супровід освітнього процесу;
• адекватна підготовка педагогічних кадрів тощо.

Про Концепцію Нової української школи

«Нова українська школа - це школа для життя у XXI столітті» - інтерв'ю з міністром освіти і науки України


Немає коментарів:

Дописати коментар