Страницы

понеділок, 27 травня 2019 р.

Концепція НУШ

Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий кожного
народу, це ключ золотий, що розмикає пута несвідомо-
сті, це шлях до волі, до науки, до добробуту. У вселюд-
ському житті тільки той народ і бере перемогу, який
має найкращу школу.
Софія Русова

Н. М. Бібік. - Київ : Літера ЛТД, 2018. - 160 с.

ВИКЛИКИ, ЩО СТОЯТЬ ПЕРЕД ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ
Виклики часу зумовили розроблення Концепції «Нова українська школа» – документа, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.
Які ж нерозв’язані проблеми вітчизняної системи освіти та її основоположної ланки – початкової освіти – стали поштовхом для прийняття реформаторських рішень?

середа, 22 травня 2019 р.

Статеве виховання дітей на різних вікових етапах

Науковими розвідками питань, що пов'язані зі статевим вихованням дітей на різних вікових етапах я займаюся з 2005 року. Є чималий доробок науково-методичних публікацій, посібників з грифом МОН України, експериментальні дані, присвячені цій проблемі.
Декілька слів про помилкові переконання у нашому суспільстві, що залишилися  з радянських часів разом з сакраментальною фразою  "сексу в нас нема". 
Поняття дитячої сексуальності існує, і діти у будь-якому віці вільно або мимоволі цікавляться питаннями сексуальності, мають потребу в ній для кращого розуміння себе й навколишніх.

субота, 18 травня 2019 р.

Особливості розвитку дітей 6-7-річного віку

Шестирічний вік – це період, коли відбуваються кардинальні зміни у фізичному, психічному, соцальному та духовному розвитку дитини. Фізичний розвиток має вагоме значення для формування особистості, але він тісно пов'язаний із психічним розвитком. Найбільш суттєві зміни, що охоплюють психічні сфери дітей даного віку пізнавальну, вольову, емоційну, свідчать про те, що цей вік є переломним, багатим  на такі новоутворення, що забезпечують перехід дитини до систематичного шкільного навчання.
На 6-му році життя дитини формується «внутрішня позиція», усвідомлюються образ власного «Я», що дає можливість дитині діяти довільно, тобто відповідно до поставленої мети, усвідомлювати завдання, що стоять перед нею, правильно їх вирішувати. З названими фундаментальними новоутвореннями особистості дитини пов’язана її установка на досягнення бажаного результату в різних видах діяльності.
Підґрунтям діяльності шестирічної дитини починає ставати виокремлення найважливіших, головних мотивів і підкорення їх менш значущим, що і визначає характер психічної діяльності дитини.