Страницы

середа, 17 квітня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку

Хараїм Ірина Дмитрівна
вихователь ЗДО №1
Миколаївська обл.
Врадіївка
Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку
Тема: Перукар.
Мета: поглибити знання дітей про професією перукаря, особливості його праці, розкрити її значимість у житті людей. Збагатити та активізувати словник дітей словами-діями, формувати темп мовлення та чітку вимову звуків. Розвивати зв’язне мовлення, вміння відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у переказі за допомогою за мнемо таблиці. Розвивати творчі здібності, естетичний смак, самостійність. Виховувати повагу до праці перукаря, прагнення дбати про свій зовнішній вигляд.
Словник: перукар, перукарня, ножиці, гребінка, бритва, стриже, фарбує, розчісує.
Обладнання: лялька Марічка, альбом професій, картки –схема для складання розповіді, мнемотаблиця , ножиці,прикраси для волосся, заготовки для моделювання зачісок.

Хід заняття:
І. Організаційний момент.
Вихователь. Діти, в нас сьогодні ніби свято,
Гостей сьогодні в нас багато,
Треба дружно привітатись,
Дружно й голосно сказати:
«Добрий день!»
Вліво, вправо поверніться,
Туди, сюди посміхніться.
«Добрий день,добрий день».

 ІІ. Сюрпризний момент.
Лялька з альбомом професій,у якому пуста лише одна сторінка – на ній загадка.
Він – художник від природи
Почуття краси і вроди.
Задля цього зробить все:
Підстриже і підфарбує
Робить зачіски, перуки
Золоті у нього руки. (перукар)

 ІІІ. Основна частина.
     Вихователь. А чим займається перукар, що він робить? (стриже, розчісує волосся, робить зачіски, завиває волосся, фарбує )
     Вихователь. Так . Правильно. Перукар – це майстер, який займається створенням зачісок,стрижок, перук, фарбуванням волосся.
«Перукар» в перекладі з французької означає «майстер по зачісках». Чи знаєте ви , що раніше перукарів називали цирульниками або бородобреями ? Він не тільки виконував перукарські послуги, а й видаляв зуби, лікував рани.    
     У багатьох містах можна було зустріти цирульників. Вони ходили по базарах, дворах і хатах , шукали собі клієнтів . Вони носили з собою великі ящики з інструментами і дерев’яний стілець. Як ви гадаєте, для чого? А де зараз працює перукар ? (розгляд ілюстрацій)
     – А ви знаєте, що кожен перукар має певну спеціальність. Якщо майстер стриже чоловіків, то він чоловічий перукар. Якщо він стриже жінок, дітей?
Перукаря можна впізнати за його зовнішнім виглядом (розгляд ілюстрації), він має своє знаряддя для роботи.
Д/г «Що потрібно для роботи?»
1. Шу – шу – шу! Шу – шу – шу!
Вам волосся посушу.
Буде зачіска в вас нова,
Буде вигляд пречудовий. (фен)
2. Зубів багато, а нічого не їсть (гребінець)
3. Хто завжди нам правду скаже
Який є, таким й покаже. (дзеркало)
4. Два кінця, два кільця,
А посередині цвях. (ножиці)
5. Вранці татові до рук
Потрапляє спритний жук.
І щодня цей жук хвостатий
На щоках пасеться в тата. (електрична бритва)
6. Я м′якенька полотнина
Випрана дбайливо.
Не серветка, не хустина
Знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки
Притулюсь ласкаво.
Я зберу усі краплинки
З тіла після ванни,
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик.
Вам ім′я моє відоме,
Пригадайте, я… (рушник)
7. Миє волосся дбайливо ,
Ще й і піниться грайливо..
Кому в очі потрапляє.
Той вже сльози проливає.. (шампунь)
Що це ми з вами назвали? (знаряддя праці перукаря).
Діти , перукареві потрібні ще деякі предмети , щоб зачіска вдалася.
Д/г «Звук злови, предмет назви»
У слові 3 звуки, ловіть – Л , А , К . Яке слово вийшло ? ( Лак ). В назві предмета перший склад БІ ( бігуді ). У слові є склади РБА і ФА ( фарба ) .
Д/г «Що робить перукар» (з м’ячем).
 Фізхвилинка
Привели підстрич дитину
До чого ж обріс хлопчина.
Враз у крісло він сідає,
Перукар про нього дбає.
Ножиці візьме, гребінку-
Чубок пострижемо дитині
Раз, два, три – готова стрижка,
Феном він її вкладає,
І парфуми розпиляє (вправа на дихання, на видиху шшш-шшш протяжно).
Хлопчика вже не впізнати
Можна і в садок вертати.
 Складання колективної розповіді за схемою «Справи перукаря»
Розучування чистомовки.
Ру-ру-ру
В руки ножниці беру
Жу-жу-жу
Всіх я ляльок підстрижу.
Шу-шу-шу
Швидким рухом все струшу
Гребінцем так розчешу.
 Промовляння чистомовки у різному темпі за сигналом підгрупами.

ІV. Практична діяльність «Я перукар» – зачіска своїми руками.

V. Підсумок заняття.




Немає коментарів:

Дописати коментар