Страницы

вівторок, 22 січня 2019 р.

Інтегроване заняття з ФЕМУ та розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку

Наєнко Олена Миколаївна
вихователь ЗДО  №148
м. Миколаїв
Інтегроване заняття з ФЕМУ та  розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку
Тема: «Космічна подорож»
Мета: виявити сформованість знань, вмінь та навичок у ознайомленні з природою та ФЕМУ.; 
- закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах 10, уявленні про геометричні фігури., навички орієнтування в просторі, знання про частини доби.;
- закріпити знання чистомовок, вмінь добирати потрібні за смислом слова; знаходити задані звуки у слові.
- розвивати доказове мислення;
- продовжувати роботу з розвитку зв'язного мовлення, збагачення словнику дітей.
Хід заняття.
Вихователь: - Діти  сьогодні до нашої групи прийшла незвичайна посилка. Подивиться, як ви вважаєте чому я сказала, що вона незвичайна ? ( на коробці замість адреси зображені риски та крапки (азбука Морзе), а замість зворотньої адреси намальоване сузір’я).
Діти: (розглядають посилку, роблять припущення, висловлюють свої думки).
Вихователь: - Діти , а як ви вважаєте, чому на ній зображені зірки зібрані у сузір’я і звідки вона могла до нас прибути ? (відповіді дітей)
А як саме можна дістатися до далеких зірок ? на чому можна долетіти ?
То ж давайте сьогодні вирушимо у космічну подорож. Але без ракети ми не зможемо долетіти до зірок. Тому давайте зараз з вами побудуємо ракети.  Для цього вам потрібно сісти за столи і знайти аркуш паперу з загадковими крапочками,  з'єднати їх починаючи з верхньої крапки.
Що у вас вийшло? (ракета)
1. Графічний диктант
Вихователь: -  Але це ще не все. Щоб наша ракета змогла полетіти нам потрібно зробити пульт, за допомогою якого ми будемо керувати. Візьміть , будь ласка, чистий папірець та олівець і  слухайте уважно:
В середині листа – круг
В правому верхньому кутку - трикутник
В лівому нижньому – прямокутник
В правому нижньому – квадрат
В лівому верхньому – овал
Всі справилися? 
Молодці!
Вдягаємо скафандри й займаємо місця відповідно квиткам, які  ви отримуєте (знайти таку ж саму картку на килимі). Пристигніть паски безпеки. Включаємо мотор (рухи руками), з'єднуємо контакт (з'єднати руки). Приготуватися до запуску (руки над головою).
Починаємо рахувати у зворотньому порядку від 10. Пуск.
Ми в космосі і яку першу планету ми бачимо? (Земля)
2. Д/г «Цікава планета Земля»
- Якої форми наша планета?
- Скільки разів на рік вона перевдягається ?
- Назвіть пори року
- А зараз яка пора року? Назвіть весняні місяці.
Давайте зараз пограємо у гру «Вірно – не вірно». Але для цього нам потрібно встати.
3. Д/г «Вірно – не вірно»
- Коли ви почуєте правильну відповідь  – ви хлопаєте у долоньки, коли не правильну – киваєте головою.
- Вранці сонечко встає
- Вранці потрібно робити зарядку
- Вночі ми граємо
- Обідаємо ми ввечері
- Вранці нас мами і тата приводять до садочку
- Вдень ми гуляємо
- Вдень яскраво світить Місяць
- Ввечері ми чистимо зуби
Молодці, ви добре справилися. А зараз давайте ще поглянемо на нашу чудову  планету
                              На землю поглянемо з висоти
                              Ще ніхто не бачив такої краси
                              Політаємо над лісами, над високими горами,
                              Над бурхливими річками.
Давайте зараз сядемо і пригадаємо, чим цікава наша планета Земля. Займіть свої місця .
4. Д/г «Цікава планета» .
-  Вам потрібно дібрати слова відповідно до карток які ви побачите. 
На нашій планеті багато гір. Гори які…
На нашій планеті багато річок.  Річка яка…
На нашій планеті багато лісів. Ліс який…

5.Фізкультхвилинка:
Один-два стоїть ракета (встали рівно, руки вздовж тулуба)
Три – чотири скоро старт (руки розставили)
Щоб дістатися до сонця (покружляли)
Нам потрібен цілий рік
Но дорогой нам не страшно 
Кожен з нас міцний атлет (руки зігнули – розігнули в ліктях)
Пролітая над Землею (руки розставили)
Їй передамо привіт !
І так летімо далі.. але щоб дістатися до наступної планети нам потрібно пересісти за столи.
Увага ! підлітаємо до планети «Рахівнички»
6. Д/г «Рахівничка»
Зараз вам потрібно буде уважно роздивитися картинки, на яких ви будете рахувати предмети і показувати потрібну цифру. Готові ? То ж починаємо :
1 – місяць, 2-  метелики, 3- гриби і т.і…
Молодці ! Ви вдало виконали завдання.
Летімо далі. 
І поки ми здійснюємо свою подорож , давайте пограємо у гру.
7. Д/г «Добери слово»
Вихователь: - Для цього  нам потрібно взяти м’ячика  і називаючи слово, кидати його один одному, а інший гравець у відповідь будете казати , що саме таким буває
Зелений – огірок, трава, …
Високий – гора, дерево, будинок…
Гарячий – вогонь, чай, вода…
Жовтий – сонце, лимон, квітка…
Сильний – вітер, дощ, спортсмен …
8. «Чистомовки»
Вихователь: - Підлітаємо до наступної планети «Чистомовка». Нас зустрічає її мешканець - робот. Він тримає якийсь конверт. Давайте подивимось.
Це чистомовки… Ну що, ми зможемо виконати це завдання ?  але для цього вам потрібно бути дуже уважними.  Починаємо :

Че-че -че- влітку сонечко пече, 
чу-чу-чу- всім спечу по калачу, 
чі-чі-чі- не лежи на печі.
                                                 Ло-ло-ло: Снігом землю замело. 
                                                 Ля-ля-ля: Стала білою земля. 
                                                 Лі-лі-лі: Ось замети чималі.
- Я жук, жук - жу-жу, 
Навколо кружу, жу-жу-жу.
                                            На - на - на - в лісі виросла сосна,
                                            Ка - ка – ка - і висока і струнка,
                                            Ять - ять - ять - шишки з гілок вже висять.
                                            Ать - ать - ать - шишкарі до нас спішать.
А зараз Робот приготував для вас складніше завдання. Ви готові з ним впоратись ? 
9. Д/г «Впіймай звук»
Я буду називати слово, а ви повинні хлопнути у долоні, якщо почуєте такий звук…
[З] – зебра, зима, , сніг, зошит,…
[Ж] – живот, жираф, яблуко, їжак…
[С] – стол, стул, рука, слон…
Вихователь: -  Молодці ! А зараз , нажаль,  нам час повертатися додому. Давайте попрощаємось з Роботом і знов займемо свої місця в нашому космічному кораблі. Пристигнули паски. Починаємо рахунок 10…5, 4 …, старт.
Взялися за ручки . 
С поверненням.!
    Ось ми і знову вдома. Чи сподобалося вам мандрувати у космосі? Ви всі добре попрацювали і були молодці. Дякую і у мене для вас маленькі подаруночки, тримайте.

Немає коментарів:

Дописати коментар