Страницы

пʼятниця, 28 квітня 2017 р.

Творчий колективний проект "Розвиток зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку"

І знову на кафедрі теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічнеої освіти маленьке свято!

Отримали свідоцтва про закінчення навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області слухачі групи № 92 "Вихователі ДНЗ зі с/к "Наступність дошкільної та початкової освіти".




Результатом 3-х тижневого навчання став творчий колективний проект "Розвиток зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку", в який кожний педагог вклав частинку власної душі та професіоналізму.


Проблема розвитку зв’язного мовлення дошкільників не є новою. Вона досліджувалася класиками наукової думки і сучасними науковцями в різних аспектах: психологічному; психолінгвістичному; лінгвістичному; педагогічному; лінгводидактичному.  Досліджено такі аспекти розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку: навчання розповідання за дидактичними картинками, іграшками, навчання описових розповідей, переказування дітьми художніх творів, навчання творчих розповідей, розвиток зв’язного мовлення за текстом казок, у продуктивній діяльності, розвиток пояснювального і діалогічного мовлення, в ігровій діяльності. Натомість ознайомлення з результатами теоретичного аналізу означеної проблеми і практичним досвідом засвідчило, що питання зв’язності дитячого мовлення попри всю різноманітність пропонованих методичних систем, розглядається не лише практиками, але й науковцями однобічно, з погляду оволодіння дітьми загальноприйнятими в лінгвістиці якостями зв’язного мовлення.

Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку є однією із стрижневих проблем дошкільної лінгводидактики. ЇЇ актуальність зумовлюється пріоритетними напрямами Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Комплексними заходами щодо всебічного розвитку і функціонування української мови», спрямованими на модернізацію дошкільної освіти, оновлення змісту, вдосконалення форм, методів і технології навчання дітей рідної мови,  розвитку культури мовлення та мовленнєвого спілкування.

Мовленнєве спілкування є одним із перших видів діяльності, яким дитина оволодіває в онтогенезі; воно є універсальною умовою розвитку особистості в період дошкільного дитинства. У процесі різнопланового спілкування в ігровій діяльності дитина пізнає природний, предметний і соціальний світ, що її оточує, в його цілісності і різноманітності; формує і розкриває свій власний внутрішній світ, свій образ «Я»; засвоює і створює культурні цінності, виступає при цьому активним суб’єктом взаємодії. Базовий компонент дошкільної освіти визначає кінцевою метою мовленнєвого розвитку випускника дошкільного закладу сформованість у нього комунікативної компетенції. Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Водночас, як засвідчує практика, поширення комп’ютеризації, телебачення та інших технічних засобів, які стали доступними й дітям дошкільного віку як у сім'ї, так і в дошкільних закладах, обмежує безпосереднє спілкування дітей з іншими мовцями, внаслідок чого збагачується їхня пізнавальна сфера і водночас гальмується мовленнєва. Зазначимо, що мовленнєва компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості, що формується на етапі дошкільного дитинства. Саме тому вчені приділяють значну увагу розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Своєчасний і якісний розвиток зв’язного мовлення  – важлива умова повноцінного мовленнєвого розвитку випускника дошкільного навчального закладу.

Над творчим колективним проектом педагоги працювали за моделлю змішаного навчання, за допомогою інструментів Google. А свою творчість, креативний підхід до виконання завдань на Google-диску продемонстрували в Електронному журналі групи.




Викладачі кафедри бажають вам, шановні колеги втілити знання, уміння й навички, отримані під час навчання в МОІППО у вашій роботі в дошкільних навчальних закладах.







Немає коментарів:

Дописати коментар