Страницы

пʼятниця, 24 березня 2017 р.

Конспект інтегрованого заняття у різновіковій групі (ранній та молодший вік)

Конспект інтегрованого заняття
 у різновіковій групі 
(ранній та молодший вік)

Вихователь  ДНЗ №13 "Гвоздичка"
м. Первомайськ Миколаївської області
Панченко Ірина Григорівна

Тема:      Мишко захворів                                    
МЕТА: Закріпити знання дітей про лікарські рослини Украіни (липу, малину, калину). Вчити виділяти і правильно називати характерні ознаки рослин. Розвивати зв’язне мовлення, спонукати давати відповідь на запитання. Активізувати словник дітей різними частинами мови, сприяти правильному вживанню відмінкових закінчень. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності та розвивати елементарні навички нетрадиційного малювання . Розвивати дотиковий, зоровий, слуховий та руховий аналізатори, естетичне сприймання. Вчити передавати ознаки, особливості образу діями, рухами, емоціями. Закріпити вміння дітей малювати калину нетрадиційним способом ( пальчиками). Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності за допомогою музики і поетичного слова. Спонукати до співчутливого ставлення до хворого, викликати бажання допомогти. Виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.  
                           
Попередня  робота: читання та вивчення віршів про калину та осінь; загадування загадок; спостереження за сезонними змінами в природі; спостереження за деревами; бесіди про лікарські рослини; використання нетрадиційних методів зображувальної діяльності; дидактичні ігри: « Впізнай за сма-ком», « Відгадай чия пісенька звучить», « Знайди рослину, яку я назву», « Ліки для Мишка».» Заняття з ознайомлення з навколишнім соціально – морального спрямування для дітей молодшого дошкільного віку.
Хід заняття 
Діти заходять, вітаються з гостями.
Вихователь: Всі сідайте рядком, Пограємося ладком. Приготуйтеся, будь ласка, Починаєм нашу казку!
Вихователь: Малята, сьогодні до нас у гості завітав ведмедик Мишко. Давай- те привітаємося з ним. Мишко, а чому ти такий невеселий?
Мишко: Коли я йшов до дитячого садка, то намочив лапки. У лісі мокро і хо-лодно… І чомусь постійно хочеться спати.
Вихователь: Мишко, у тебе, мабуть, такий настрій, як у цьому віршику. Ось послухай.
Вітер плаче, вітер віє,
Дощ осінній дрібно сіє.
Жовкне листя, в’януть квіти,
Скрізь калюжі поналито.
І ніде не видно пташки,
Ані бджілки, ні мурашки.
І  метеликів нема,
Недалеко вже зима.
Вихователь: Дітки, а про яку пору року йдеться мова у цьому віршику?
Діти: Осінь.
Вихователь: Як ви гадаєте, як ми можемо ще пояснити Мишкові, що прийшла осінь?
Діти: Стало холодно, на небі темні хмари, ідуть дощі, пожовкло листя, дує холодний вітер.
Вихователь: Молодці, малята! А давайте зараз, щоб трішечки розвеселити Мишка, запропонуємо йому погратися разом з нами в гру.
Дидактична гра « Відгадай, чия пісенька звучить»
Мишко: Дякую вам малята за те, що пояснили чому мені було так сумно і розвеселили мене. Але мені вже час повертатися до лісу, бо на мене чекає мама і мабуть вже хвилюється. Діти прощаються з ведмедиком.
Вихователь: Дітки, я дуже хвилююся за Мишка, адже він йдучи до нас промочив ніжки. А восени, коли холодно і мокро, люди і тварини починають хворі-ти. А хто лікує вас, коли ви хворієте?
Діти: Мама.
Вихователь: А як вас мама лікує?
Діти: Дає пігулки, чай з липи, варення з малини, відвар з калини.
Вихователь: Молодці, ви знаєте не тільки про пігулки, а й про ліки солодкі та смачні. А як називаються рослини, з яких готують ліки?                                              
Діти: Лікарські рослини.
Вихователь: Які лікарські рослини ви знаєте?
Діти: Липа, малина, калина.
Вихователь: Які ліки можна з них виготовити?
Діти: Чай, варення, відвар.
Вихователь: Від яких хвороб вони допомагають?
Діти: Від застуди, нежиті, кашля, хворого горла.
Вихователь: Молодці, малята. А чи зможете ви відгадати про яку лікарську рослину йдеться мова у цій загадці?
Загадка : Хто ж ці ягідки не знає,
При застуді допомагають,
На кущах вони висять
І  як маків цвіт горять.
Тільки це не є малина, Що за ягідка?...
Діти: Калина.
Вихователь: У вас на столах є картинки з лікарськими рослинами. Знайдіть і покажіть мені, будь ласка, калину.
Дидактична гра « Знайди рослину, яку я назву»
Вихователь: Калина росте по всій нашій Украіні, тому вона вважається симво- лом Украіни. А хто хоче розказати віршика про калину? (діти розповідають вірші про калину). (Лунає дзвінок, вихователь відповідає на нього)
Вихователь: Малята, мені щойно подзвонила мама Мишка. Вона дуже зас-мучена, тому що іі синок захворів ( показує картинку з хворим Мишком). У нього нежить, температура, хворе горлечко, сильний кашель. Він дуже страж-дає, але відмовляється приймати будь- які ліки. Як ви гадаєте, можливо ми якось можемо допомогти Мишкові?
Діти: Віднесемо йому смачні ліки.
Вихователь: А де живе Ведмедиця з Мишком?
Діти: У лісі.
Вихователь: А як потрібно поводитися у лісі?
Діти: Тихо, не кричати, не ламати гілочки, не рвати квіти і травичку.
Вихователь: Молодці! Тепер можемо вирушати до лісу. (Під звуки лісу діти вирушають у дорогу)
По доріжці топ- топ,
Через річку стриб- стриб,
Під кущиками нахиляємось,
Від комариків відбиваємось. (Діти підходять до хатинки Ведмедиці і гукають іі).
Вихователь: Доброго вам дня, матінко Ведмедице!
Ведмедиця: Доброго дня! А чому це ви, малята, прийшли до мене у гості? 
Діти: Ми прийшли провідати Мишка.
Вихователь: Як себе почуває ваш Мишко? Йому вже краще?
Ведмедиця: Та що ви! Він зовсім знесилений, лежить, не встає. Не знаю що мені робити.
Діти: Ми принесли для Мишка смачні ліки, щоб він швидше вилікувався.
(Діти дістають з кошика ліки і, називаючи іх, віддають Ведмедиці)
Ведмедиця: Дякую вам! Ви мені дуже допомогли! Я піду лікувати Мишка. До побачення! (Діти прощаються з Ведмедицею)
Вихователь: А нам час вирушати до садочка.   (Підходять до куща калини)
Вихователь: Дітки, подивіться яка гарна рослина. Як вона називається?                                        
Діти: Калина.                                            
Вихователь: Калина- це кущ чи дерево?                                                                          
Діти: Кущ, бо на ній ростуть ягідки.                                                                                 
Вихователь: Як називається гілочка з ягодами калини?                                                      
Діти: Кетяг.
Вихователь: А скільки ягідок на кетягі калини?
Діти: Багато.
Вихователь: Якого вони кольору?
Діти: Червоні.
Вихователь: Які ягідки на смак?
Діти: Терпкі та гіркуваті.
Дидактична гра « Впізнай калину за смаком»
Вихователь: На що схоже листя калина?
Діти: На долоньки.
Вихователь: Якого воно восени кольору?
Діти: Червоне, жовте.
Вихователь: А чи можна ламати гілочки калини?
Діти: Ні. (Діти водять хоровод навколо куща калини)
Вихователь: Давайте ми з вами намалюємо калину, а цей кущ нехай залишається і росте для звіряток. ( Діти сідають за столи)
Вихователь: Сьогодні ми з вами будемо малювати ягідки  калини пальчиком.  Якого кольору ягідки? Діти : червоного.
Пальчикова гімнастика.
Червоні ягідки просяться у долоні ( пальчики розслаблені, звисають донизу).
Кожну ягідку зірву (поглажування кожного пальчика від основи до кінця)
Іх у кошик покладу ( одна долонька імітує кошик, друга кладе ягідки)
І додому понесу (постукування пальчиками по столу).
Самостійна робота  дітей
Вихователь: Калина пишним цвітом укрила віти навесні,
А восени, як згасне літо,
Дарує ягідки рясні.
Зриваймо кетяги калини,
Не забуваймо лиш про те:
Калина – символ Украіни,
Калина – дерево святе!
Вихователь: Малята, як ви вважаєте, яку добру справу ми сьогодні зробили? Діти: Допомогли Мишкові.
Вихователь: Як ви гадаєте, наші ліки йому допомогли?
Діти: Так.
Вихователь: Дійсно. І на доказ цього Ведмедиця нам прислала світлинку з Мишком ( показує картинку з ведмедиком). Який тут Мишко?
Діти: Здоровий, веселий.
Вихователь: а ще, Ведмедиця  нам передала запашний чай з калини, ми, підемо до  їдальні і скуштуємо його.

Немає коментарів:

Дописати коментар