Страницы

середа, 1 квітня 2015 р.

Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку з оволодіння елементами гри в баскетбол

Карлюга Аліна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 5, м. Первомайськ

 Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку 
з оволодіння елементами гри в баскетбол 

 Одним із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту»- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання – одна із необхідних умов цілісного розвитку дитини. Залучення до спорту з раннього дитинства дає дитині фізичну витримку, виховує спритність, чесність та швидкість реакції, підвищує активність, розвиває почуття товариськості. Повноцінний фізичний розвиток дітей можливий лише в комплексному використанні засобів фізичного виховання: природних факторів, гігієнічних і фізичних вправ. Велике місце у всебічно – фізичному розвитку дітей займають фізичні спортивні вправи, а також елементи спортивних ігор. Оволодіння всіма видами спортивних вправ має велике значення для всебічної фізичної підготовленості дітей.



Мета гурткової роботи з оволодіння елементами гри в баскетбол з дітьми старшого дошкільного віку:
Формувати навички передачі, ловлі, ведення, кидків м’яча в корзину та вміння застосовувати їх в ігрових ситуаціях; навчати поєднувати ці дії між собою, а також з іншими діями з м’ячем і без м’яча.
Формувати вміння обирати найдоцільніші способи дій відповідно до певної ситуації, орієнтуватися на ігровому майданчику, знаходити вільне, більш вигідне місце для успішного ведення гри.
Розвивати точність і виразність рухів, просторову орієнтацію.
Розвивати функції зорового, рухового, вестибулярного, тактильного, слухового аналізаторів.
Розвивати фізичні якості дитини: швидкість, силу, спритність, витривалість, сконцентрованість, здатність до швидкого переключення та стійкість уваги.
Сприяти формуванню правильної постави.
Сприяти емоційно – ціннісній активності дітей: виховувати організованість, наполегливість, формувати інтерес та позитивне ставлення до активної рухової діяльності, бажання досягати певних успіхів, долати перешкоди, отримувати м’язову насолоду від рухової діяльності.
Виховувати свідоме ставлення до гри, вміння грати колективно, підпорядковувати свої бажання інтересам команди, надавати допомогу товаришам у складних ситуаціях.
Структура роботи гуртка.
Робота  гуртка розрахована на підготовку дітей 6-7 років у складі 10-12 дітей. Заняття гуртка проводяться 2 рази на тиждень – 8 занять в місяць. Тривалість їх 20 -25 хвилин . План складається помісячно, щоб мати можливість відпрацювати основні вправи, рухи. Для створення найбільшого інтересу до занять гуртка підбирається ігровий матеріал, рухливі ігри.
Заняття з баскетболу складається з трьох частин: вступна, основна і заключна.
Заняття будується з урахуванням поступового наростання, а потім зниження фізичного навантаження.
Головною метою вступної частини занять є підготовка дітей до початку виконання навантаження, а також формування навичків дій з м’ячем. В зв’язку з цим у вступній частині (тривалістю 4-5 хв.) добираються 1-2 вправи з м’ячем. Зазвичай ці рухи є схожими по своїй структурі з основними рухами ігр, які проводяться в основній частині заняття. Це дає дітям можливість оволодіти навичками дій з м’ячем в більш практичних умовах.
Основна частина занять. (8-10 хв.) відводиться для рухливих ігор, вправам з елементами змагання, які забезпечують високу рухову активність дітей. В цій частині заняття формуються навички дій з м’ячем, а також вміння застосовувати їх в ігрових умовах.
В заключній частині (3-5 хв.) організм дитини приводиться у відносно спокійний стан, при збереженні піднесеного настрою, тому проводяться малорухливі ігри або ігрові вправи з м’ячами або без них.


Технологія опису роботи.
Баскетбол – спортивна гра, що вимагає відповідної фізичної, технічної і тактичної підготовки гравців, що досягається за допомогою спеціальних і постійних тренувань. 
На початковому етапі формування навичків володіння м'ячем увага дитини має бути направлена на якість виконання руху, а не на досягнення за допомогою цього руху певного результату. Якщо діти ще повністю не засвоїли новий рух, навик ще не сформований, то змагання на швидкість виконання руху сприяє неправильному їх закріпленню. Але це не означає, що на початковому етапі формування дій з м'ячем основним методом навчання має бути лише вправа. Широке вживання ігрового методу можливе вже із самого початку. Використовуючи ігри і ігрові вправи, які можуть складати 60-70%, задовольнимо бажання дітей грати. Ефективне використання рухливих ігор, де кожен гравець діє за себе, у поєднанні з навчанням.
Надалі доцільно застосовувати рухливі ігри, в яких результат команди залежить від участі кожної дитини, що діє незалежно від своїх партнерів. Такі ігри підвищують відповідальність дитини перед командою і спонукати її діяти найбільш ефективним способом, мобілізовуючи максимальні зусилля для досягнення кращого результату.
На  гуртку «Баскетбол» доцільно  використовувати вправи з кидання, котіння м'ячів, які сприяють розвитку окоміру, координації, спритності, ритмічності, узгодженості рухів. Вони формують у дітей уміння схопити, утримати, кинути предмет, привчають розраховувати напрям кидка, погоджувати зусилля з відстанню, розвивають виразність руху, просторове орієнтування. У іграх з м'ячем розвиваються фізичні якості дитини: прудкість, стрибучість, сила. У дітей дошкільного віку ще слабо розвинена здібність до точних рухів, тому будь-які дії з м'ячем роблять позитивний вплив на розвиток цієї якості. Вправи і ігри з м'ячем при відповідній організації їх проведення сприятливо впливають на фізичний розвиток і працездатність дитини. Вправи з м'ячами різної ваги і об'єму розвивають не лише крупні, але і дрібні м'язи обох рук, збільшують рухливість суглобів пальців і кистей, що особливо важливе для шестирічної дитини підготовлюваної до навчання в школі. При лові і киданні м'яча дитина діє обома руками. Це сприяє гармонійному розвитку центральної нервової системи і всього організму. При навчанні гри в баскетбол використовуються найрізноманітніші дії з м'ячем, що забезпечує необхідне фізичне навантаження на всі групи м'язів дитини, особливо важливі м'язи що утримують хребет при формуванні правильної постави.
На заняттях з гуртка я намагаюсь створити сприятливі умови для виховання позитивних морально - вольових рис дітей. Такі ігри привчають долати егоїстичність, виховують витримку.
Навчаючи дітей основним прийомам володіння м'ячем в ігрових умовах, я ставлю за мету досягнення сприятливого фізичного розвитку і різносторонньої рухової підготовленості дітей, а також ознайомлення дітей з баскетболом в доступній формі. Основна увага направлена не на спеціальну підготовку, а на створення загальних передумов успішного навчання спортивним іграм в групі.
Рухлива гра з м'ячем вимагає певної напруги розумової діяльності дітей: аналізу ситуації, ухвалення рішення, відповідно до обставин, передбачення можливих дій противника. Гра в баскетбол – командна, спільні дії гравців в ній обумовлені єдиною метою. Вона складна і емоційна, включає швидкий біг, стрибки, метання, здійснювані в оригінально задуманих комбінаціях, що проводяться при протидії партнерів по грі. Гра в баскетбол відрізняється від рухливих ігор більшою визначеністю. Склад команд обмежується встановленим числом учасників, а тривалість гри – певним часом. Вона має встановлені правила, які визначають точність рухових дій, проводиться за участю судді. Обов'язковими є відповідне устаткування і інвентар.
Техніка гри в баскетбол складається з двох видів дій. Для одного з них характерні рухи, які виконуються без м'яча і з м'ячем в руках без передачі його партнерові. До них відносяться: стійка, зупинки, повороти, стрибки, помилкові рухи. Другий вигляд дій більш специфічний для баскетболу – ловіння, передача, ведення і кидки м'яча в кошик.
Я на заняттях використовую ті дій з м'ячем і без нього, які складають основу техніки будь-якої рухливої і спортивної гри з м'ячем; доступні дітям старшого дошкільного віку, які дають найбільш ефективний результат у вирішенні ігрових завдань. Відібрані вправи для розучування дії забезпечують відповідність необхідної для їх засвоєння напруги сил з рівнем розвитку дітей.
Для успішного опанування дій з м'ячем я навчаю дітей таким прийомам переміщення, як стійка, біг, стрибки, повороти, зупинки, а також дії з м'ячем: передача м'яча двома руками від грудей і однією рукою від плеча, ловіння двома руками на рівні грудей, ведення м'яча правою рукою по прямій із зміною напряму, при протидії іншого гравця, кидки м'яча в корзину двома руками від грудей і однією рукою від плеча. Це сприяє  розвитку окоміру, вміння співвідносити силу відштовхування м’яча з відстанню..
На початку я ставлю собі основним завданням навчання  - формування певних умінь поводитися з м'ячем, відчувати його властивості і виробляти відповідно до них свої рухи. Тому в цей період даю багато всіляких дій з м’ячем, а також даю  змогу вільно пограти з м'ячем. Потім вчу дітей правильно тримати м'яч обома руками на рівні грудей.
Після того, як діти навчилися правильно стояти, тримати м'яч, пересуватися по майданчику, вчу  їх ловити м'яч обома руками, стоячи на місці, потім з виходом назустріч м'ячу, що летить, в сторони, назад і так далі.
Виконання ловіння м'яча, а також інших елементів баскетболу в різних умовах у поєднанні з іншими діями сприяють вдосконаленню дії, що вивчається, умінню надалі самостійно застосовувати його в ігрових ситуаціях.
Паралельно ловінню м'яча вчу  дітей передачі м'яча двома руками від грудей з місця, а потім в русі. 
Однією з найбільш важливих дій з м'ячем є його ведення. Воно дозволяє гравцеві, володіючи м'ячем, переміщатися по майданчику. Прослідковується, що діти намагаються вести м'яч прямо перед собою, ударяючи по м'ячу зверху, що заважає просуванню вперед, не уміють поєднувати ритм руху руки з ритмом роботи ніг, управляти м'ячем і тому часто втрачають його. В результаті систематичного навчання веденню м'яча у дітей виробилося уміння успішно управляти м'ячем навіть без зорового контролю, просуваючись приставним кроком, змінюючи темп бігу, висоту відскоку м'яча і напрям переміщення. 
Передачі м'яча і кидки його в корзину є схожими по своїй структурі рухами, Я вчу  дітей старшого віку кидку м'яча в корзину з місця та з фіксацією зупинки після лову і ведення м'яча. З самого початку навчання звертаю  увагу на те, аби діти кидали м'яч, стоячи в правильній стійці, прицілювалися, супроводжували м'яч поглядом. Це сприяє покращенню бінокулярного зору, намагання правильно встановлювати відстань кидка.
Після того, як діти навчаться правильно ловити, передавати, вести і кидати м'яч чітко, в швидкому темпі, без особливих зусиль з'являється можливість грати в складніші, ближчі до баскетболу, а також в баскетбол по спрощених правилах. У таких іграх діти повинні взаємодіяти з м'ячем, що підвищує активність і створює умови для якнайшвидшого і осмисленого формування навиків дій з м'ячем.
При навчанні елементам баскетболу особливо важливо забезпечити свідоме їх засвоєння. Розуміння дітьми сенсу рухів прискорює процес формування рухових навичків, а також, що особливо важливе, сприяє умінню в подальших іграх самостійно підбирати ефективні дії і доцільно їх застосовувати. Свідоме відношення до дій з м'ячем виникає у дітей лише за умови, якщо вихователь роз'яснює їх значення в різних ситуаціях вживання, пояснює, чому саме так вони повинні виконуватися. Дитина повинна знати, чому в тій або іншій ігровій обстановці доцільніше застосовувати ті або інші дії, виконувати їх певним способом, з визначеною швидкість і в певному напрямі. Наприклад, дітям потрібно пояснити, що вести м'яч в грі слід лише в тому випадку, якщо не можеш передати його партнерові. При наближенні захисника безпечніше вести м'яч далекою від нього рукою і з низьким відскоком. Не треба квапитися, вести м'яч краще ближче до  цілі або на вільніше місце для передачі м'яча партнерові.
Для свідомого відношення дитини до дій з м'ячем недостатньо роз'яснень і показу: необхідно дати можливість дитині вправлятися, діяти, активно застосовувати отримані знання в ігровій діяльності.
Лише при поєднанні пояснення техніки дій з показом і вправами самих дітей у дитини виникає свідоме відношення до дій з м'ячем, уміння доцільно користуватися ними в ігровій діяльності.
У іграх з м'ячем необхідно учити дітей погоджувати свої дії з діями товаришів на основі дружніх взаємин і згуртованості.
Для цього в групі  створюю  постійні команди, заохочую вірність друзям по команді, застерігаючи дітей від переходу на сторону противника, хоча цим умовним противником і є діти своєї групи.
У іграх з м'ячем виробляю у дітей звичку поступатися особистими інтересами заради досягнення загальної мети. Для цього використовую обмеження дій з м'ячем, ввожу додаткові вимоги. Наприклад: обмеження відстані ведення м'яча, включення завдання кидати м'яч ловцеві після того, як м'яч обійде всіх гравців команди.
Часто в іграх з м'ячем виникає необхідність надавати допомогу гравцеві, що попав в скрутне положення, при цьому інколи доводиться ризикувати улюбленою роллю в грі. 
Як один з тактичних елементів в багатьох іграх з м'ячем допускається і заохочується вживання гравцями відволікаючих дій. Вони направлені на те, аби відвернути увагу противника шляхом помилкових дій, передуючих основним, з метою обігравання його. Діти старшого дошкільного віку засвоюють такі дії з м'ячем і без м'яча. За відволікаючі дії діти заохочувалися тоді, коли це допомагало звільнитися від опіки товариша, вийти на вільне місце для здобуття м'яча або зайняти зручну позицію для кидка м'яча в корзину або його передачі. Необхідно постійно стежити за тим, аби не допускався обман, що є прямим порушенням правил гри.
Я намагаюся, аби дітям з вадами зору подобалися заняття з м'ячем, аби вони після ігор залишалися задоволеними і з нетерпінням чекали можливості ще пограти. Ігри, позитивний настрій – незмінні супутники дитини.
Правила гри для дошкільників.
Мета гри.
Гра проводиться між командами по п'ять гравців. Мета кожної команди в грі – закинути як можна більше м'ячів в корзину суперника, дотримуючись при цьому правил гри.
Учасники гри.
Кожна команда складається з  5 тих що  грають на майданчику і декілька запасних. Один з гравців - капітан. Гравці однієї команди повинні мати відмітні знаки, які одягають на спину і груди.
Суддівство.
Вихователь стежить за виконанням гравцями правил гри, робить зауваження і дає сигнали при порушенні правил, зараховує попадання м'яча в корзину, вирішує спори.
Час гри.
Гра складається з двох п'ятихвилинних таймів, між якими дається п'ятихвилинна перерва. Вихователь контролює час гри, не зупиняючи годинника. Під час перерви і в кінці гри проводиться малорухлива гра з м'ячем (3-4 хвилини). З метою приведення організму дитини в спокійніший стан.
Рахунок гри.
При попаданні м'яча в корзину команді нараховується два очки. Гра може закінчитися перемогою однієї команди або нічиєю.
Правила проведення гри.
Вихователь може міняти гравців під час гри і під час перерви.
М'яч можна передавати, кидати або вести в будь-якому напрямі. Ударяти по м'ячу кулаком або ногою забороняється. Випадкове торкання м'ячем ноги не є порушенням. М'яч вважається таким, що вийшов з гри, якщо він торкнувся підлоги, гравця або предмету поза майданчиком. М'яч вважається таким, що вийшов з гри від гравця, який останнім доторкнувся до нього. Якщо вихователь сумнівається, хто останній торкнувся м'яча, призначається спірний кидок. Гравець, що отримав м'яч в русі, може зробити з ним не більше трьох кроків, після чого він повинен виконати передачу, кидок або ведення. Гравцеві забороняється вести м'яч двома руками одночасно.
Порушення.
Порушенням називається недотримання правил гри, перерахованих вище.
Зазвичай після порушення м'яч закидається в гру гравцем протилежної команди. Закидання м'яча в гру завжди виконується із-за бічної лінії, проти того місця на майданчику, де було здійснено порушення.
Початок гри і розіграш спірного кидка.
Розіграш початкового і спірного кидка виробляється в центральному крузі при початку кожного періоду, при затримці м'яча, коли два гравці з протилежних команд тримають м'яч в один і той же час, при виході м'яча з гри від одночасного торкання гравцями обох команд або, коли вихователь сумнівається від кого вийшов м'яч, коли м'яч застряє в корзині, коли здійснена обопільна персональна помилка. При розіграші початкового і спірного  кидка вихователь підкидає м'яч вгору між гравцями, і, після того, як він досягає найвищої точки, гравці можуть вибити його.
Правила поведінки.
Під час гри діти повинні завжди проявляти коректність. Гравці, які поводяться грубо, повинні бути тимчасово видалені з майданчика. Забороняється: тягнути за одяг, за руки, штовхатися, підставляти ніжку і так далі.
Вправи, що готують до навчання техніки передачі, – ловінню м'яча.
1. Кидання м'яча вгору і ловіння його однією або двома руками.
2. Кидання м'яча вниз перед собою і ловіння його однією або двома руками.
3. Перекидання м'яча партнерові зручним для дітей способом, одній і двома руками.
4. Кидання м'яча вгору з ударом вниз об підлогу і лов його двома руками.
5. Кидання м'яча вгору перед собою з плесканням і ловіння його.
6. Удари м'ячем об підлогу з плесканням в долоні, поворотом навкруги і ловіння його.
7. Ходьба з підкиданням м'яча і ловінням його двома руками.
8. Передача м'яча двома руками від грудей в стінку і ловіння його.
9. Передача м'яча в шерензі і по кругу.
10. Передача м'яча двома і однією рукою один одному в парі, в трійках, п’ятірках.
11. Передача м’яча в колонах з переходом в кінець своєї, а потім протилежної колони.
Вправи, що готують до ведення м'яча.
1. Удари м'ячем об підлогу однією рукою і ловіння його двома руками стоячи і при ходьбі.
2. Удари м'яча об підлогу правою рукою і ловінням лівою рукою, і навпаки.
3. Ведення м'яча на місці правою і лівою рукою.
4. Ведення м’яча навколо себе.
5. Ведення м'яча на місці правою і лівою рукою з подальшою передачею м'яча двома руками довільним способом.
6. Чергування підкидання м'яча з ударами об підлогу.
7. Ведення м'яча, ударяючи долонею по ньому (довільним способом).
8. Ведення м'яча, зупинка кроком і передача м'яча.
9. Ведення м'яча із зміною швидкості і напряму пересування.
Вправи, що готують до кидка м'яча в корзину
1. Перекидання м'яча через сітку натягнуту вище за голову дитяти
(довільним способом).
2. Метання м'яча в обруч, розташований на підлозі, з відстані 2-2,5 метра, знизу, зверху і із-за голови.
3. Удари м'ячем об підлогу і кидки його в баскетбольний щит.
4. Кидок м'яча в корзину,  що стоїть на підлозі, зручним для дітей способом.
5. Кидок м'яча в корзину після ведення з фіксацією зупинки.
6. Кидання м’яча в корзину після ловіння його.
7. Поєднання дій: ловіння - кидання м’яча, ведення - кидання м’яча, ведення - передача.
Ігри, що застосовуються на гуртковій роботі по оволодінню дітьми елементами гри в баскетбол.
1. Рухливі ігри з м'ячем.
«Грай, грай м'яч не втрачай».
Завдання. Учити дітей слухати сигнал, дати їм відчути фізичні якості м'яча, формувати уміння управляти м'ячем і грати з ним не заважаючи товаришеві, знаходити вільне місце на майданчику.
Опис гри. Всі діти розташовуються на майданчику і кожен грає з м'ячем на свій розсуд. Після сигналу вихователя всі повинно щонайшвидше підняти м'яч вгору. Ті, що запізнилися отримують штрафне очко. Гра повторюється.
Варіанти. Після сигналу вихователя всі гравці повинні правильно тримати м'яч або прийняти стійку баскетболіста.
Методичні вказівки. Перед грою вихователь називає рухи з м'ячем, які діти можуть виконувати.
2. Ігри з передачею, ловінням м'яча.
«10 передач».
Завдання. Учити дітей передавать-ловіть м'яч, розвивати уміння погоджувати дії з товаришами, виховувати прагнення допомогти товаришеві правильно виконувати рухи.
Опис гри. Діти стають парами на відстані 1,5-2 метра один від одного. В кожної пари м'яч. По сигналу діти починають передавати м'яч один одному заданим способом, прагнучи не впустити його на землю. Перемагає пара, що швидше зробила 10 передач без падіння м'яча.
Методичні вказівки. Звертати увагу дітей на те, що м'яч необхідно ловити, не стосуючись ним грудей, а кидати його партнерові на рівні грудей.
«Обжени м'яч».
Завдання. Учити передавати, ловити м'яч, виховувати відповідальність перед командою.
Опис гри. Грають 2 або 4 команди. Гравці кожної команди стають по кругу і вибирають тих, що водять, які мають м'яч. Після сигналу вихователя ті, що водять віддають м'яч гравцеві, що стоїть праворуч від них, а самі біжать вліво, оббігають круг і стають на своє місце. Що отримали м'яч передають наступним справа і так далі Коли перший повертається на своє місце, біжить наступний гравець. Гра продовжується до тих пір, поки все не оббіжать круг, а м'яч не повернеться до того, що водить. Виграє команда, що швидше закінчила гру.
«За м'ячем».
Завдання. Учити передавати, ловити м'яч двома руками від грудей, розвивати уміння орієнтуватися на майданчику, виховувати відповідальність перед командою.
Опис гри. Діти діляться на декілька команд. Кожна команда ділиться на дві колони, які стають одна проти іншої на відстані 2-3 метра. В того, що водить м'яч. Після сигналу той, що водить передає м'яч проти дитяті, що стоїть в колоні, по команді, а сам біжить в кінець протилежної колони, тобто за мечем. Той, що зловив теж передає м'яч на проти що стоїть і вирушає за м'ячем. Гра продовжується доки всі гравці не повернуться на свої місця, а м'ячі не опиняться біля тих, що водять.
Методичні вказівки. Діти швидше зрозуміють, куди бігти після передачі м'яча, якщо їм пояснити, що вони повинні пересувати услід за м'ячем, по тому напряму, куди вони кидали м'яч.

3. Ігри для вчення веденню м'яча. «Ловець з м'ячем». 
Завдання. Учити дітей вести м'яч в правильній стійці правою і лівою рукою бігом, міняючи напрям і швидкість пересування, виховувати чесність і справедливість. 
Опис гри. Діти з м'ячами вільно пересуваються по майданчику, один з них що водить. Його мета, ведучи м'яч, зачепити рукою кого-небудь. Якщо йому це удається, то той кого він заділ стає таким, що водить, а що водить гравцем.
Методичні вказівки. Спочатку роль що водить виконує вихователь, а надалі – дитя, що вільно управляє м'ячем. 
4. Ігри з кидками м'яча в корзину.
 «П'ять кидків».
 Завдання. Учити дітей кидати м'яч в корзину, розвивати влучність, точність рухів, виховувати чесність і справедливість.
Опис гри. Діти розташовуються на відстані 1,5-2 метри від корзини. По сигналу вихователя всі діти кидають м'ячі в корзину. Перемагає той, хто швидше попаде 5 разів в корзину, вказаним способом. 
5. Ігри з ловом, передачею і веденням м'яча. 
«М'яч капітанові».
 Завдання. Учити застосовувати в грі всілякі рухи з м'ячем, погоджувати свої дії з діями партнера. 
Опис гри. Діти діляться на дві команди. У кожній команді вибирається капітан, який стає в кружок, намальований в
в кінці чужому майданчику. Діти кидають м'яч своєму капітанові, а противники прагнуть перехопити м'яч і передати його своєму капітанові.
 Методичні вказівки. М'яч можна вести, передавати товаришеві по грі, не можна бігти з ним.

Заняття гуртка «Баскетбол».
Завдання:  Продовжувати вчити дітей передавати, ловити, вести  м’яч, кидати його в кошик, поєднуючи ці дії між собою. 
Формувати уміння орієнтуватися  в просторі, реагувати на слуховий та зоровий сигнал.
 Розвивати спритність, координацію рухів, окомір.
 Виховувати бажання підтримувати один одного, уміння співпереживати, працювати однією командою. 
Обладнання: М’ячі по кількістю дітей, кошики.  
Хід.
Привітання. «Фізкульт - привіт».
Наш девіз: Спорт це сила!
                   Спорт – це клас!
                    Буде дружня група в нас!
Вступна частина:
- Вишикувалися в колону.
- Давайте трішки розігріємося. 
1.Ходьба з передаванням м’яча за спиною.
2.боковий галоп зі зміною напрямку, м’яч перед собою.
Перешиковування по всьому залі з м’ячем.
Вправи з м’ячем
Підкидання та ловіння м’яча.
Підкидання з оплеском та ловіння.
Відбивання м’яча від підлоги однією рукою та ловіння двома.
Водіння м’яча. 
Основна частина
1. Гра « Лови, кидай, падати не давай».
Передача м’яча в парах від грудей.
Передача м’яча в парах з відбиванням від підлоги.
-Виграє та команда, яка загубить найменше м’ячів.
3.Гра «Мотоциклісти».
Водіння м’яча по колу.
На зелене світло вести м’яч, на жовте світло вести м’яч на місці, на червоне світло м’яч в руках.
4.Гра «Забий гол».
Діти шикуються в дві колони навпроти кошиків. Перші гравці доводять м’яч до краю килима, закидають в кошик, роблять передачу м’яча товаришу, біжать в кінець колони. 
Виграє команда забивша більше голів.
Заключна частина.
Спокійна ходьба по колу. 
Підведення підсумків.

Немає коментарів:

Дописати коментар