Страницы

неділя, 7 грудня 2014 р.

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Поляшенко Віта Володимирівна
м. Миколаїв, ДНЗ №142

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Формування у дітей раннього віку знання про предмети та основи гігієнічних навичок передбачає у процесі повсякденного життя та на окремих заняттях. Допомагають їм дорослі – педагоги та батьки. Вони мають бути взірцем досконалості, духовної та фізичної гармонії, чітко усвідомлювати необхідність виховання здорової нації. Шляхи і методи для цього кожному належить вибрати свої. Прийшовши до того, що дитина має одночасно грати та збагачувати знання, вміння піклуватися про своє здоров'я, я знаходжу ігрові шляхи.


Наведу приклад  з власного досвіду знайомства дітей раннього віку з предметами гігієни.
«Країна чистоти»
Малята ви знаєте як потрапити в країну чистоти?
 Потрібно малюнок відшукати, та про зображене на ньому розказати.
(діти знайшовши картину з звірятами, які користуються предметами гігієни, беруть її до рук один за одним та 2 – 3 словами, а можливо і реченням висловлюють своє міркування про зображене).
Молодці правильно відповідали. А зараз давайте підійдемо до цієї скриньки. Малята вона незвичайна – чарівна. (Разом з дітками відкриваємо та розглядаємо рушник, гребінець, мило.)
  • Погляньте хто це до нас прибіг!
  • Іринка подивися на нашого гостя він чистий чи брудний?
  • Чому поросятко брудне?
  • Вам подобається брудне поросятко?

Щоб помилося звірятко
Нам потрібно небагато :
Миска, мило, і водиця
Нам для цього знадобиться.

Іринка достань з скриньки мило, а ти Михайлик налий водичку.
Дітки щоб почати мити наше поросятко спершу нам потрібно закотити рукава.
Іринка Михайлик починайте мити поросятко. (дії дітей)

Прокидаюся я рано –
Завжди миюся під краном
Мию всіх своїх звірят,
Що стають за мною в ряд
А звірята, як малята
Люблять хлюпатись звірята.

  • Погляньте чи змінилося наше поросятко?
  • Яким він зараз став?
  • З нашим поросятком можна вже грати ? (Ні).
  • А чому? (Воно мокре).
  • Що потрібно взяти , щоб він став сухим? (Рушничок).
  • Наталко покажи мені рушничок, де він ?

Візьми до рук рушничок та повитирай нашого гостя.
Дітки погляньте – це гребінець. Він дерев яний (пластмасовий). У нього є ручка та зубчики.
Гребінець потрібен, щоб розчісувати волосся.
Артем покажи як потрібно розчісувати волос я
Я сподіваюся що ви запам’ятали якими предметами ми щойно користувалися. Запам’ятали?
А от зараз і перевіримо в Країні Чистоти.
Так зараз ми з Хрнюшею будемо потягом, а ви нашими вагончиками. Приготувалися всі?
Поїхали!
За 15 хв., до прийому їжі ми переходимо від гри до необхідної практичної процедури гігієнічних навичок, під час якої кожна дитина граючись вже запам’ятовує предмети, та їх місце знаходження, призначення.
  • Малята куди ми з вами приїхали?
  • Що най перше ми з вами будемо робити?
  • А чому закочувати рукава, а не мити руки?

Вірно бо вони будуть мокрими.
Олексій повтори, та всі зробили за Олексієм теж саме будь ласка.
Чим слід намилювати обличчя та ручки?

Давайте намилимо наші ручки. 
Вушка, носик, ручки, щічки,
Наша Людочка – Людмилка
Узяла духмяне милко.

Погляньте чим вкрилися ручки? 
Пінка схожа на рукавички, але не звичайні, мильні.
А тепер змиймо наші рукавички водичкою 

Хлюп, хлюп, водиченько,
Хлюп, хлюп, на личенько,
І на ручки і на шічки.
Хлюп, хлюп, хлюп !

Нагадайте чим ми витирали нашу Нюшу?
Покажіть мені малята де знаходиться ваш рушничок ?
Який рушничок у тебе Ангеліно?

Добре всі пограли , а тепер час за стіл сідати. І нашу подружку візьмемо з собою.

Такою грою діти раннього віку поступово привчаються самостійно мити руки з милом, вмиватися, насухо витирати ручки та обличчя, заохочуються до охайності та самостійності. Запам’ятовують де їх рушничок.

Немає коментарів:

Дописати коментар