Вернер Наталія Миколаївна
Березанський р-н
Березанський ДНЗ « Сонечко»
Роль вихователя в організації ранкового прийому дітей раннього віку
Прийом дитини в ДНЗ - відправна точка, від якої значною мірою залежить стан і настрій дитини , її відчуття безпеки, захищеності протягом дня. Я вважаю що моя внутрішня налаштованість на доброзичливе спілкування є запорукою оптимістичного ставлення дитини до життя поза рідним домом. Моя привітність, спокійна посмішка,цікавість до проблем дитини це все дуже важливі риси для професії вихователя. Для мене важливо надати дитині можливість відчувати мою доброзичливість.
Головна мета національної дошкільної освіти – створити сприятливі умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в неї цілісного ставлення до світу Природи, Культури, Людей, Самої Себе Я заздалегідь планую, де буду приймати дітей: у групі, коридорі чи на майданчику. Вранці ставлю собі завдання забезпечити хороший настрій дитям і батькам. Звертаю увагу на зовнішній вигляд дітей, що прийшли. Діти повинні здороватися, розмовляти неголосно й не кричати. Намагаюсь проконтролювати щоб усі діти знайшли собі цікаве заняття і не заважали іншим діткам. А якщо хтось з дітей не зміг знайти собі самостійно чим зайнятися я допомагаю йому, підключаю до уже граючих діток,допомагаю у виборі іграшок або даю дитині якесь конкретне доручення. Намагаюсь створити умови для різної цікавої діяльності дітей і в групі і на майданчик.
Є діти що вранці вередують ,і я сказала батькам щоб приходили раніше, коли дітей мало або взагалі першими. Щоб у мене була можливість поспілкуватися довше з дитиною. Від ранкового прийому в садочок залежить стан і настрій дитини, його відчуття захищеності на цілий день. Кожен ранок вітаюсь, з дітьми,це для них не просто слова,проводжу коротенькі бесіди,де обговорюю різне: «Який ранок(день,вечір) можна назвати добрим?», «Чому кажуть: «Здоровя -наше багатство»?
Щоденно приймаючи дітей, під час бесіди з батьками (або одним з батьків) детально розпитую про стан здоров'я дитини. Я приймаючи дитину звертаю увагу на чистоту тіла, волосся.
Маленькі діти-чарівні, азартні, люблять ігри, прагнуть вивчати світ. Малюкам все цікаво, вони не зупиняються ні м цікаво, а також забезпечує багато задоволення. Нажаль батьки мало витрачають часу на ігри зі своїми дітьми,тому найчастіше граємось з дітьми ми – вихователі.
Практична робота
Мета:Створити дітям гарний настрій, надати заряд позитивних емоцій ,розвив. уявлення дітей про культуру поведінки ,виховувати доброзичливість
Обладнання: Лялька Грайлика, іграшки для гри «Магазин»
Поступовий прихід дітей у ДНЗ
Дітки приходять з гарним настроєм у садочок .Я зустрічаю їх допомагаю батькам роздягнути дітей( нагадую про порядок у шафках )
В процесі прийому дітей цікавлюсь :
-Що бачив ти ,Владік, по дорозі до дитячого садка?
-Кого зустрічала ти, Софія,коли йшла в дитячий
- Яка погода сьогодні надворі?
-Що за іграшка прийшла з тобою сьогодні у садочок?
При необхідності проводжу коротенькі бесіди –консультаціі з батьками ( якщо в батьків виникають якісь питання)
Буває й таке що дитина не виспалась, або з якихось ін.. причин у дитини зіпсуваний настрій , тоді маля вередує і не хоче йти у групову кімнату. В даній ситуації дуже важливо зацікавити дитину. На допомогу може прийти любима іграшка дитини:
Наприклад:
-Поглянь,лялька(машинка тощо) прийшла в садочок з задоволенням, добре себе поводить .
Сюрпризний момент- прихід хлопчика Грайлика
-Погляньте хто до нас завітав сьогодні(на руці м яка іграшка хлопчика-Грайлика ,вітається з дітками).
-"Доброго ранку", — мовлю за звичаєм, Доброго здоров'я усім вам зичу я,
«Коло дружби»
Грайлик по черзі підходить до кожної дитини і вітається.Діти називають своє імя, імена своїх друзів,використовують зменшувально-пестливі форми звертання.
– Подивіться на Грайлика. бачите, який він веселий: на обличчі усмішка, оченята аж блищать.
-Як думаєте коли буває такий настрій?
-Правильно, коли трапляється щось приємне.
- Як я люблю коли починається новий день нашого спілкування з гарним настроєм.
-Поміркуємо всі разом: як зробити день добрим?(Привітатись ,посміхнутись одне одному….)
- Послухайте віршик В.Романюк
Людської доброти,щоб цвіт з явився на калині,
Щоб ночі в ранок перейти, щоб соловейко тьохкав нині.
Природі,звірові, людині, людської треба доброти.
- А як ви думаєте який настрій сьогодні у погоди?Чому?
- А чи з гарним настроєм ви прийшли у садочок?
Гра « Чарівний стілець»
На нього сідає той, у кого поганий настрій , а дітки групи намагаються добрими словами або добрими справами покращити настрій(з моєю допомогою і худ. слово)
-Мабуть це хмаринка в гості завітала
І нашій дитинці сліз надарувала
Крап сльозинка, крап сльозинка -
Вже й заплакана дитинка.
Що ми будемо робити?
Як тебе розвеселити?-
Ти не плач , не сумуй,
Краще з нами потанцюй!( граємось )
-Давайте запитаємо Грайлика чому це він такий веселий.
– Де я був, дізнаєтесь, коли загадку відгадаєте:
Ой, як іграшок багато : танк, машина, кораблі,
Звірі, м ячики, солдати, на поличках на столі(магазин)
– Діти, здогадались , де був Грайлик?
-Так наш Грайлик був у магазині, давайте і ми пограємось у гру « Магазин»
Гра « Магазин»
На столі розкладені іграшки,діти по черзі приходять у «магазин»
Я – продавець розігрую діалог з дитиною :
Наприклад:
-Добрий день,Оля.
-Яку іграшку ти хотіла б купити ?(Ведмедика)
-Будь-ласка, ось тобі ведмедик(Дякую, До побачення)
-До побачення , заходьте ще.
Дитина з іграшкою повертається на своє місце.
-Що купила Оля в магазині.А чи Оля була ввічливою?
Гра продовжується поки всі діти не «куплять « у магазині по іграшці.
-Молодці ,ви всі були ввічливими покупцями .Грайлику це дуже сподобалося
Гра «Киця умивається»
Гру супроводжую показом дій
Кішечка вмивалася,лапками втиралася,
Ось так, ось так ,киця умивалася.
Хвостиком крутила,молочка хотіла,
Ось так,ось так, хвостиком крутила,
Лапки витирала,спинку вигинала,
Ось так, ось так,лапки витирала.
Прибіг песик - Гав, гав-гав!
Ось так,гав-гав-гав!
Нашу кицю налякав!(діти втікають)
Наша киця вмилася , а нам час мити ручки, до сніданку готуватись.
Нагадую правила поводження: повинні засукати рукава, намилювати руки та ручки треба мити над раковиною,не можна розприскувати воду .
(При необхідності допомагаю дітям і приказую приказку)
Наші дітки – малюки, миють руки залюбки,
Рукавчики загортають, руки милом натирають,
Під водою довго миють, витиратися уміють.
Люблять воду всі малята – як маленькі каченята.
***
Водичка, водичко умий діткам ручки й личко!
Рожеве та біле ,як яблуко спіле,
Щоб всміхався роток і всміхався зубок.
- Дітки , скажіть хто трудиться в груповій кімнаті?(вихователь і помічник)
-Що потрібно няні для роботи в групі?
- А що робить наша Василівна?
_Наша Василівна трудиться кожного дня в групі,вона миє підлогу , витирає пил, миє посуд, накриває на столи. Вона старається щоб ви виросли здоровими і дужими, щоб у групі було чисто і затишно.
- Ось Василівна накриває на стіл сніданок ,а ми подивимось як вона розміщує посуд
-Що спочатку треба покласти на стіл? (серветку)
- Для чого нам серветка? ( щоб не бруднити стіл ,щоб було гарно)
-А ось тарілочку поставила на серветку. Що ще ставить Василівна? (чашку)
-Ось і ложка вже лежить праворуч від чашки.
-Чи можемо вже сідати за столи їсти? Ні . Чому?
-Так на столах посуд є , але він ще порожній, що ж нам зварили кухарі на сніданок ?
-На сніданок у нас гречана кашка, а я знаю гарний віршик про гречку , ось послухайте:
Гречка виросла малою,
А жита стоять стіною,
І тому, либонь, вона
Не весела ,а сумна.
Я піду іі розважу:
« Ти рости в своій красі,
Бо твою гречану кашу
Ще хвалитимуть усі»
-Поки ми віршика слухали Василівна нам вже понасипала сніданок,сідайте тихенько за столики , будемо снідати
(промовляю потішку,бажаю дітям «смачного»)
Добрий ранок, добрий ранок!
Поспішайте на сніданок!
Уже сонечко сміється,
Пісня жайворонка ллється.
Вже прокинулась травичка,
Скаче весело синичка,
Зайчик в лісі пробудився,
Їсти моркву заходився.
От і ви часу не гайте
Та мерщій усе з’їдайте ,
Бо смачна сьогодні каша.
Постаралась кухар наша.
-Наш Грайлик приніс з собою ось такі гарні смайлики і подарує напа
м ять тим діткам які гарно поснідають.
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.