Страницы

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика) в групі раннього віку ДНЗ

Воронцова Олена Олексіївна
Миколаївська область 
м. Первомайськ 
ДНЗ № 24 

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика)
Тема: Казкова подорож.
Мета: виховувати позитивну налаштованість на природне довкілля, бережне ставлення до природи; допомагати встановлювати позитивні контакти, бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця; розвивати дрібну моторику пальців рук; діалогічне мовлення, пам'ять, зорову увагу, окомір, вміння орієнтуватися на площині; стимулювати прояв дитиною ініціативи у спільній діяльності; заохочувати до участі в руховій діяльності разом з однолітками; виховувати інтерес дитини до оволодіння новими діями з предметами;

розвивати відчуття обережності під час виконання рухових дій; закріпити навички обстежування предмети зором, дотиком, закріпити знання про сенсорні еталони: величину (велекий, малий), колір (червоний, синій, жовтий, зелений), вправляти в порівнянні множин предметів накладанням за величиною (більш, менший), установлювати відповідність (стільки ж), оперувати поняттями "один" і "багато"; вживати слова, що передають основні напрямки відносно себе (угорі, внизу); формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв'язок у природі: сонечку раді і люди, і пташки; формувати вміння уважно слухати вихователя, чути й розрізняти інтонацію голосу дорослого (лагідну, веселу, суворішу), звуки природи (щебетання пташок); давати відповіді на запитання двослівними реченнями; слухати ритмомелодику поетичного мовлення (забавлянки); чітко вимовляти звуки у словах, звук (о) у ненаголошеному складі: курочка; розрізняти й називати свійських пташок: півник, курочка, їхніх дитинчат: курчаток; частини тіла (голова, тулуб, ноги, хвіст), характерні зовнішні ознаки (гребінець, борідка, дзьоб), їхні дії (ходить, дзьобає, грається); звуконаслідувати голоси півника, курочки, курчатка; поповнити словниковий запас новим словом: курник; формувати вміння співпереживати, жаліти маленьке курчатко, відгукуватися на його проблеми, пропонувати допомогу; Викликати у дитини інтерес до музичних творів, бажання їх слухати; співати з педагогом знайому пісню, відтворюючи під музику рухи;Підтримувати прагнення малюка до творчої активності, найпростіших форм розміркування, збагачувати радісні відчуття від виконаних завдань.

Матеріал: музичний супровід, курчатко, губки різного кольору, прищіпки зеленого кольору, мисочки, пшоно, кукурудза, синя і зелена доріжки, зображення півника, курник, іграшка курочка.
Хід заняття:
Під музику заходимо на килимок. (Діти перевдягнені в костюми курчаток) 
- Малята, послухайте я вам розповім казочку. Жила-була мама курочка і була вона ось така (показую на себе) і були в неї маленькі дітки - курчатка. І були вони такі як ви. Курчатка були дуже маленькі, але вони думали, що вони великі тому гордовито задирали голівки - ось так (показують). гарні в мене курчатка. Мама курочка водила діток на прогулянку, бо курчатка дуже любили гратися. А курчатка дуже люблять тепло. Давайте покличемо сонечко, хай воно зігріє маленьких курчаток.
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко
На бабине зіллячко
На наше подвір'ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки
Хай вони граються
Тебе дожидаються.
- Молодці, почуло нас сонечко.
Гімнастика для очей
- Діти, уявіть, що ми на сонячній галявині. нам весело і приємно. Сонечко гріє все наше тіло. От сонячні промені сіли нам на брови. Струсіть їх. А от промінчики торкнулися до ваших очей. Поблимайте очима. Розкрийте широко очі. Подивіться навколо, де сяє сонечко. Очам дивитися на нього боляче. Швидко заплющить їх. Відкрийте очі. Дивіться на свої пальчики. Підніміть руки вгору до сонечка, подивіться на кінчики пальців. Вас лоскоче сонечко. Приємно! Посміхніться.
- А тепер мої малята-курчата ми вирушаємо з вами на прогулянку. Діти, погляньте, а що це за хатка? Давайте сядемо на стільчики і дізнаємося хто тут живе. (Зображення півника біля будиночка, всередині курчатко)
Стоїть у лісі хатка
Солом'яний дашок.
Живуть у ній курчатка
Жовтесенький пушок.
- Діти, ця хатка називається курник, а живуть в ньому тато півник, мама курочка і маленьке курчатко. Як називається хатка? Хто живе в курнику? Як називається будиночок в якому живуть півник, курочка, курчатко?
М. Познанська «Півень»
Шия жовта, хвіст зеленй,
Борода - як маків цвіт.
Півник є такий у мене,
Він малятам шле привіт.
Ходить півнк по садку
І співа: ку-ку-рі-ку!
- Діти, яку пісеньку співає півник? (ку-ку-рі-ку) Перепитую у дітей, потіи всі разом повторюємо. Молодці! А хто це плаче в курнику? (пі-пі-пі)
В. Шарапайко «Курчатка»
А в нашої квочки
Всі сини і дочки -
маленькі, жовтенькі,
Слухняні клубочки?
- Малята, хто ці клубочки? Привіталися з курчатком. Розглядаємо курчатко. Воно маленьке, покажіть яке маленьке курчатко; жовтеньке, мов сонечко; м'якеньке, пухнасте, бо його тіло вкрите пушком. В курчатка є тулуб, (Що є в курчатка?), крильця, голівка, ніжки. На голівці дзьобик, очі, маленький гребінець. Маленьке курчатко дуже  любить дзьобати пшоно. Як дзьобає курчатко? (діти показують). Зараз дізнаємося, чому воно засмучене. (підношу курчатко та вдаю, що уважно слухаю). Його мама десь зникла. Як звати маму курчатка: Курочка. Допоможемо нашому курчатку знайти маму? Не сумуй курчатко, ми зараз збудуємо доріжку із кольорових губок і вирушимо в дорогу.
Дидактична гра "Довга доріжка"
На столі кольорові губки по 4 на кожну дитину. Запитую якого кольору у кожної дитини губки. Будують спочатку короткі доріжки окремо, а потім всі одну довгу. Губка - схожа на цеглину. Кладемо сторона до сторони щільно (під музичний супровід). Коли збудували, то курчатко прийшло по доріжці.
По доріжці ми ідемо
Туп-туп-туп.
Маму курочку знайдемо
Туп-туп-туп!
- Малята, вирушаймо в дорогу на пошуки мамаи Курочки для нашого курчатка. Йдемо по синій довгій доріжці.
- Малята, а курочка дуже полюбляє гратися в травичці. давайте ми зараз зробимо високу травичку, курчатко спостерігатиме.
Дидактична гра "Висока трава"
Смужка картону закріплена на підставку. Беремо прищіпку і прищеплюємо (по дві дитини на одну смужку). Травичка у нас висока-висока, красива, зелена. Якого кольору?
Дидактична гра «Їжа для курочки і курчатка»
- Діти, а погляньте, а що це в травичці? Так це ж їжа наших курочки і курчатка. що люблять їсти курочка і курчатка: зернятка (мисочка з перемішаним пшоном і кукурудзою). розглядаємо зернятка в мисочці: доходимо до висновку, що кукурудза велика вона для мами курочки, а пшоно маленьке воно для курчатка. діти сідають за столи і виконують завдання. Потрібно кукурудзу брати ось так: по одній зернинці. Перепитую, що ти робиш? наголошую, що пшоно маленьке, а кукурудза велика.
Курочка моя,
Курочка моя.
За водичку і пшоно
Дай яєчко одно.
Курочка моя!
Добре працювали, малята! Тепер нашому курчаткові та його мамі буде що поїсти.
- Діти, а прислухайтесь, що ви чуєте? Хто це до нас прийшов? (чути голос курочки: ко-ко-ко) Так це ж мама, нашого курчатка - курочка. Хто мама в нашого курчатка? Як вона скликає своїх курчаток? А як відповідають маленькі курчатка? (пі-пі) Діти, ми з вами також курчатка, давайте заспіваємо пісеньку для курочки з курчатком.
Під музичний супровід діти виконують пісеньку з відповідними рухами.
Вийшла курочка гулять
І травички пощипать.
Вслід її малята,
Жовтеньки курчата.
Ко-ко-ко-ко,
Ви за мною йдіть рядком,
Нумо поспішайте,
Зернятка шукайте.
Всі курчатка як могли,
Дружно лапками гребли
Вечір наступає -
Зерняток немає.
- Молодці, добре співали, як справжні артисти, сподобалось нашій мамі курочці. Погляньте, діти, а мама курочка хоче вам щось подарувати, що це в мішечку у мами курочки, як ви вважаєте? (діти по черзі трогають мішечок і кажуть, що їм нагадує вміст мішечка).  Розв'язую мішечок, а в ньому кольорові зернинки. Діти, це цукерочки нам принесла курочка. Давайте їй подякуємо. Діти, сподобалось вам казкова подорож? А що ми робили з вами? Стомилися? Тож давайте попрощаємось з курчатком і мамою курочкою і підемо з вами також відпочинемо.

Немає коментарів:

Дописати коментар