Страницы

субота, 12 жовтня 2013 р.

Освітній блог: що, як, навіщо

Одним із завдань обласної дистанційної школи було - створити власний блог тренера-консультанта з питання викладання інформатики в початковій школі.

Що таке освітній блог та як його створити можна детально прочитати у статті викладача секції інформатизації та дистанційної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», учителя інформатики ліцею № 89, міста Харків, Табарчук І. В.   "Освітній блог" 

Також вашій увазі пропонується  презентація россійської колеги з Кемерово.


Образовательный блог: зачем и как? Учитель информатики МБНОУ "ГКЛ" Додонова Екатерина Александровна.
Создание блога на gmail - навчальна презентація


При налаштуванні дизайну блогу необхідно пам'ятати:
  • яскраві, насичені, контрастні кольори погіршують зовнішній вигляд інформаційного наповнення блогу, хоча на перший погляд здається, що все чудово виглядає; тому бажано підбирати кольори, які доповнюють один одного. А якщо виникають сумніви – можна скористатися звичною для багатьох користувачів кольорною схемою: фон сторінки – білий або має невеличкий відтінок іншого кольору, колір тексту – темний (чорний, темно-синій, темно-зелений, але ні в якому разі не червоний). 
  • великі за обсягом зображення, розміщені на сторінці, збільшують час завантаження блогу на комп’ютер користувача – у такому випадку користувач може залишити блог, так і не дочекавшись його повного відображення; тому зображення бажано зменшувати перед розміщенням на сторінці.
  • стосовно відображення тексту: не слід перевантажувати його засобами накреслення (робити напівжирним, курсивом та підкресленим одночасно і впродовж всього тексту статті) – такі засоби пристосовані, перш за все для відокремлення деяких термінів та головних понять Вашої статті;
  • головним завданням сторінок блогу є донесення інформації до відвідувача блогу, тому зрозуміло, що оформлення статті за шириною усього екрану змушує читача робити додаткові зусилля при читанні розміщеної таким чином інформації. Краще розмістити інформацію статті у дві або більше стовпчиків. Цей можливий недолік у нашому випадку буде виправлений обраною нами блог-платформою Blogger, яка містить шаблони оформлення сторінок, якими ми й скористаємося.
Ще декілька алгоритмів дій:

Для розміщення на сторінці сайту зображення, що міститься на локальному комп'ютері, потрібно: 
  1. Відкрити потрібну сторінку сайту.
  2. Вибрати кнопку Редагувати сторінку з зображенням олівця у верхній частині сторінки.
  3. Виконати Вставити -> Зображення -> Вибрати файл.
  4. Вибрати файл на локальному комп'ютері, вибрати кнопку ОК.
  5. Вибрати зображення на веб-сторінці. На панелі, що відкриється, вибрати розмір, вирівнювання та обтікання зображення.
  6. Вибрати кнопку Зберегти у верхній частині сторінки для збереження змін на сторінці.
Для створення колекції (папки) та документів у службі Документи Google потрібно:
  1. Увійти під своїм акаунтом на сайт google.com.ua. Вибрати Більше -> Документи.
  2. Виконати Створити -> Колекція.
  3. Ввести назву колекції. Вибрати кнопку ОК.
  4. Вибрати кнопку Створити та вид документу для створення відповідного документу.
  5. Заповнити документ даними.
  6. Виконати Файл -> Перейменувати, надати ім'я документу та вибрати кнопку ОК.
Для реєстрації документа в колекції потрібно:
  1. Вибрати документ на сторінці Документи Google.
  2. Вибрати кнопку Упорядкувати (у вигляді папки).
  3. Встановити позначку прапорця поруч з назвою колекції.
  4. Вибрати кнопку Застосувати зміни.
Для налаштування спільного доступу до документів потрібно:
  1. Вибрати документ на сторінці Документи Google.
  2. Виконати Додатково -> Спільний доступ -> Надати доступ.
  3. Вибрати гіперпосилання Змінити, щоб встановити дозволи на перегляд та редагування документу групам користувачів.
  4. Встановити відповідний перемикач в групі Налаштування видимості для надання дозволу на роботу з документом: для всіх у мережі, для користувачів, що отримали посилання, або приватно (лише для окремих користувачів).
  5. Вибрати у списку Доступ параметри доступу: може переглядати, може коментувати або може редагувати.
  6. Вибрати кнопку Зберегти.
  7. Ввести в поле Додати користувачів адреси електронної пошти окремих користувачів, якім планується надання дозволу на роботу з документом.
  8. Вибрати кнопку Готово.
Для створення гіперпосилання на документ Google на сторінці веб-сайту потрібно:
  1. Вибрати документ на сторінці Документи Google.
  2. Виконати Додатково -> Спільний доступ -> Надати доступ.
  3. Скопіювати URL-адресу документу у полі Посилання для спільного доступу. 
  4. Вибрати кнопку Готово.
  5. Відкрити відповідну сторінку веб-сайту. Вибрати кнопку Редагувати сторінку.
  6. Виконати Вставити -> Посилання -> Веб-адреса.
  7. Вставити URL-адресу документу в поле Посилання на цю URL-адресу.
  8. Вибрати кнопку ОК.
Для вставлення ґаджетів з відображенням документів на сторінки веб-сайту потрібно:
  1. Відкрити сторінку Документи Google та вибрати документ (текстовий, презентацію, таблицю тощо).
  2. Зробити документ Публічним в мережі. Виконати Надати доступ -> Опублікувати, Файл -> Опублікувати в Інтернеті або Вставити до веб-сторінки.
  3. Вибрати кнопку Почати публікацію.
  4. Вибрати розмір програвача, встановити інші параметри.
  5. Виділити та скопіювати фрагмент HTML-коду у полі Вставити код.
  6. Відкрити відповідну сторінку веб-сайту. Вибрати кнопку Редагувати сторінку.
  7. Вибрати кнопку (Редагувати HTML-код) в панелі інструментів веб-сторінки.
  8. Вставити скопійований фрагмент коду до HTML-коду веб-сторінки.
  9. Зберегти зміни на веб-сторінці.
Матеріал з сайту: http://inettrenings.blogspot.com/
Цікавий сайт з порадами на російській мові - В помощь начинающему блоггеру 

Немає коментарів:

Дописати коментар