Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 7 грудня 2014 р.

Індивідуальна робота з дітьми ранього віку в ДНЗ

Левченко Тетяна Вікторівна
м. Первомайськ ДНЗ №6 «Дзвіночок»

Індивідуальна робота з дітьми раннього віку в ДНЗ

В своїй роботі з малятами, я використовую індивідуальну роботу, яка допомагає краще розвинути у малят розумові, емоційні, вольові та фізичні властивості.

З усього розмаїття індивідуальних проявів у своїй практиці з дошкільниками я враховую індивідуальні, психічні відмінності: тип нервової системи, особливості пізнавального ставлення до оточуючого та до себе. Вони виявляються у поведінці і діяльності дитини, а саме: як вона приймає та виконує доручення, відгукуються на прохання однолітків, як налагоджує контакти з іншими людьми, як поводиться у спільній діяльності з дорослими, як реагую на труднощі, та долає їх.

Індивідуальні відмінності дитини можуть бути вродженими і набутими. Є малята більш стабільні, і дуже важко піддаються педагогічному впливу. В них можуть бути різні задатки: 
Типологічні особливості нервової системи; 
Вроджені дефекти органів чуття і мовлення.

Ці особливості не є вирішальними у розвитку здібностей дитини, але мають вплив на темп, спосіб і якість володіння певним видом діяльності. 

Я уважно стежу за кожною дитиною, аналізую її поведінку у різних ситуаціях, вдивляюся, спів ставляю свої враження, піддаю сумніву попередні ознаки, та роблю вірні висновки щодо розвитку кожного малюка.

Одні діти завжди готові відповісти на запитання, охоче це роблять у спілкуванні зі мною, та дітьми. А інших потрібно спеціально стимулювати пізнавальну активність, підштовхую їх до пошуку правильної відповіді. Є такі діти, які швидко відгукуються і навіть включаються в ситуацію, але так само швидко розхолоджуються, не доводячи справу до кінця і припускаються помилок.

Під час проведення занять з сенсорики, мовлення, фізичної культури, спостережень, бесід та ігор деякі діти не засвоюють належно матеріал, тож я обов’язково йду дитині на допомогу. Проводжу з нею індивідуальну роботу з різних розділів програми «Дитина». Я займаюсь індивідуально з дітьми у вільні години під час (ранкового прийому, прогулянок, в другу половину дня), в груповій кімнаті або на свіжому повітрі. 

Наприклад: складаємо пірамідки; закріплюємо кольори; складаємо ціле з частин, втулочки; шнуруємо; закріплюємо вірші, забавлянки; цифри. Поняття: один – багато; великий – маленький; високий – низький; довгий – короткий; ліпимо з тіста, пластиліну; малюємо нетрадиційними техніками та багато іншого. 

Наведу один з прикладів індивідуальної роботи, який використовую я: «Веселі курчатка»

Збираю дітей біля себе.
• Погляньте, малята, хто до нас сьогодні завітав! (на руці одягнена рукавичка курочки, або м’яка іграшка).
• Так, це Курочка. Давайте привітаємося з Курочкою і познайомимося з нею.
• Добрий день! (по черзі підходить до кожної дитини і вітається, знайомиться).
• Діти, Курочка кличе нас на галявину, хоче з нами погратися: Давайте візьмемося за ручки і підемо всі разом. (йдуть за вихователем, тримаючись за ручки).

Вихователь: 
Ко-ко-ко!
На галявину йдемо.
Ко-ко-ко!
Гратися там будемо.

Під час читання вірша діти разом з вихователем виконують рухи, що відповідають словам дорослого.
Нумо, діточки малі,
Вгору крильця підняли,
Низько-низько нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
А тепер присіли, встали,
Посміхнулись, заспівали:
Пік-пік-пік.
(повторюють 2 рази)

Вихователь: -А тепер пограємо, зерняток у відерце назбираємо. Розсипаємо різнокольорові кришечки на килимку – діти бігають і збирають «зернята» у одне велике відерце.
Всі курчатка, як могли,
Добре лапками гребли. (імітація рухів)
Весело погралися
Ще й поро звивалися,
А тепер додому час,
Зачекалися там нас.
(беруться за руки і йдуть разом з вихователем по килимку).

А в цей час інші діти граються або дивляться мультфільми, а також сідають півколом та запам’ятовують, закріплюють потрібну інформацію.

Отже вивчення індивідуальних особливостей кожної дитини, для вихователя в тому числі для мене має бути невід’ємною складовою. Потрібно збирати інформацію про необхідність проведення індивідуальної роботи наступними методами: цільовими спостереженнями, бесідою, аналізом результатів дитячих видів діяльності.

Немає коментарів: