Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 31 січня 2014 р.

Конспект комплексного заняття з сенсорного розвитку в групі раннього віку ДНЗ

Герасимюк Лариса Василівна
м. Миколаїв ДНЗ №130 

Конспект комплексного заняття з сенсорного розвитку

Тема: Птахи радіють сонечку.
Мета: Вправляти дітей у групуванні предметів за жовтим кольором та круглою формою. Розуміти поняття „один”, „багато”, „довгий”, „короткий”. Формувати вміння дітей правильно тримати пензлик, вчити малювати прямі лінії без зупинки, всім ворсом пензлика. Розвивати сенсорні здібності дітей, увагу, зосередженість. Виховувати турботливе ставлення до пташок, бажання допомогти, охайність під час малювання.

Словник: сонце, промінці, довгий, короткий, круглий, жовтий.
Попередня робота: читання віршів, відгадування загадок, розгляд ілюстрацій, спостереження на прогулянці, проведення дидактичних та рухливих ігор.
Матеріали: Сонечко, Каркуша, горобці, білочка, кошик; геометричні фігури, стрічка жовтого кольору, іграшки різні за кольором та формою. Пензлики, фарба жовтого кольору, серветки, папір, стаканчики з водою.
Хід заняття:
Вихователь: Ось і гості завітали,
На яких ми всі чекали,
А тепер, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата,
Привітаємось гарненько,
Посміхнемось веселенько.
„Доброго ранку”
(Лунає музичний запис птахів)
Вихователь: Малята, хто це так голосно гомонить, цвірінькає? Хто це? (Горобці) Але чому вони так голосно цвірінькають? Тихіше, заспокойтесь, розкажіть нам, що сталося?
Горобчик: Ми змерзли, холодно надворі, сонечка немає і воно нас не зігріває.
Вихователь: Малята, давайте допоможемо горобчикам, підемо сонечко шукати.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Підем сонечко шукать
Ось ворона, на імʼя Каркуша. Вона все знає, може допоможе нам? Каркуша, де нам сонечко знайти?
Каркуша: Так, я вам допоможу, покажу дорогу, але й мені потрібна допомога. Мені подарували кошик з намистинками різної форми і кольору. Допоможіть мені вибрати кругленькі та жовтенькі намистинки. 
(Вихователь розкладає на столі жовту стрічку та достає з кошика геометричні фігури)
Вихователь: 
- Сашко, яка це геометрична фігура? (Коло)
- Якого вона кольору? (Жовта)
- Чи підходить вона Каркуші на намисто?
(Проводиться гра „Збери намисто для Каркуші”)
Каркуша: Дякую вам малята, без вашої допомоги я б не впоралася. Щоб знайти сонечко, вам треба запитати Білочку. Вона живе високо вгорі на тій ялинці. Вона вам допоможе.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Підем сонечко шукать
Вихователь: Добрий день, Білочко. Ми шукаємо сонечко. Допоможи нам, будь ласка.
Білочка: Добре, допоможу вам, але й ви мені допоможіть. Навчіть мого маленького синочка знаходити іграшки круглої форми та жовтого кольору. 
Вихователь: Давайте, малята, виберемо для синочка Білочки круглі та жовті іграшки.
(Гра „Знайди предмет круглої форми та жовтого кольору”)
Білочка: Дякую вам, малята! Щоб знайти сонечко, треба поплескати у долоні та покликати:
Сонечко, сонечко, ти прийди до нас.
Ми тебе чекаємо кожен день і час.
(Із-зі хмаринки з‘являється сонечко)
Вихователь: А ось і сонечко. Малята, подивіться, як зрадів наш горобчик, побачивши сонечко. Він запрошує нас пограти, політати. 
(Рухлива гра „Горобчики літають”)
Ясно світить сонечко у наше віконечко
Пташки наші всі зраділи, піднялись та й полетіли
Там зернят вони поїли, потім пити захотіли
Та й додому полетіли.
Молодці, які гарні горобчики. Давайте тепер розглянемо наше сонечко. 
- Якого кольору сонечко? Якої воно форми?
- А що це у сонечка? (Промінці)
- Скільки у сонечка промінців? (Багато) 
- Чи всі промінці у сонечка однакові за розміром? Подивіться уважно. У сонечка багато промінців довгих і один промінчик короткий. 
- Сашко, який це промінець?
- Діана, а це короткий чи довгий промінець?
- Малята, скажіть, що буде коли сонечко заховається? (Пташкам холодно і сумно)
Малята, ви такі молодці, що знайшли сонечко для пташок. Але у пташок є багато друзів, давайте і для них намалюємо сонечка. Кожен з вас намалює для своїх пташок.
Спочатку нам треба підготувати наші пальчики для роботи.
(„Пальчикова гра”)
Пальці грілися на сонці
Веселились, грались.
Місяць зазирнув в віконце,
Пальчики сховались.
(Показ та пояснення вихователя). Беремо пензлик в руку, утримуючи трьома пальчиками біля металевого пояска; обережно набираємо всім ворсом фарбу; іншою рукою тримаємо аркуш паперу, щоб він не рухався за пензликом; прикладаємо пензлик усім ворсом до паперу біля сонечка і проводимо довгу лінію. Це промінець. Малюємо довгі промінці. А тепер покажіть, ми будемо тримати пензлик? Намалюйте у повітрі промінці. 
В усіх добре виходить. А тепер наші промінці спускаються до нас на столик. Давайте ще раз спробуємо без фарби показати як ми будемо малювати промінці. Притискаємо пензлик усім ворсом до столу та проводимо довгу лінію. Добре, молодці. (Процес творення)
Підсумок заняття. (Вихователь разом з дітьми розглядають роботи)
Вихователь: Молодці малята! Які гарні вийшли сонечка. Всі старалися. Зігріли наших горобчиків і навкруги стало світліше і тепліше. Малята, кому ми сьогодні з вами допомагали, кого зігрівали? (Горобцям) Горобці дуже задоволені. Вони дякують вам і запрошують на прогулянку!

Дописати коментар