Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 17 квітня 2019 р.

Комплексне заняття з розвитку мовлення у старшій групі

Яковлєва Наталія Михайлівна
 Вихователь  ЗДО № 64
м. Миколаїв
 Комплексне заняття з розвитку мовлення у старшій групі
Тема: "Весело про друга я розкажу"
Мета:
Зв'язне мовлення: вчити дітей складати описову розповідь про друга  за власним малюнком зв’язно, послідовно за структурно-логічною схемою.
Лексика :
збагатити та активізувати у мовленні: словниковий запас порівнянь; прикметників чоловічого та жіночого роду, що характеризують зовнішність, риси і поведінку людини;
поповнити словниковий запас новими словами - доброзичливий, дружелюбний.
Граматика:
закріпити: вміння добирати прикметники до іменників; вживати слова з   суфіксами пестливості; вживати займенники у різних відмінках;
стимулювати вживання складнопідрядних та складносурядних речень. Розвивати у дітей уважність, мислення, звички і моделі поведінки, що відповідають бажанню діяти у напрямку сталого розвитку.
Виховувати доброзичливе ставлення до інших, друзів, відчуття колективу, добрих взаємин.
Попередня робота: Мовленнєві дидактичні ігри «Інтерв'ю», «Розшук - об'яви», «Запроси друзів», «Скажи навпаки», «Комплімент», прислів'я про дружбу, професії дорослих, сприймання казок В.О.Сухомлинського «Добре слово», Т.Вершиніної « Ґудзик та рукавичка», вивчення вірша про дружбу
Матеріал: 2 дошки, портрети - малюнки друзів, подарунки-малюнки друзям, фотовиставка «Дружні малята - наші хлопчики й дівчата», структурно - логічна схема, демонстраційні картинки до схеми, роздаткові картинки до дидактичної гри «Очі друга».

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Мазепа Людмила Вікторівна
Вихователь  ДНЗ 78
                                                          м.Миколаїв

Конспект заняття  з розвитку мовлення в старшій групі

Тема Складання описової розповіді за картиною «ЗИМА» , «ВЕСНА»

Програмовий зміст Зв’язне мовлення. Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за картиною за планом вихователя, відповідати на запитання за змістом картини та придумувати назву картини.
Словник. Активізувати  словник дітей словами-назвами, словами-ознаками  та збагачувати словниковий запас дітей словами-діями, що характеризують зимову і весняну пори року.
Граматика. Вчити добирати прикметники до іменників, розвивати  вміння дітей будувати прості та поширені речення використовуючи піктограми, закріплювати знання про послідовність слів у реченні.
Виховувати  дружні стосунки та інтерес до розповідей товаришів, уміння    слухати  один одного не перебиваючи, організованість, любов  до рідної  природи.
Розвивати  спостережливість, мислення.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Соломянюк Тетяна Валеріївна
                       Вихователь ЗДО № 1 «Сонечко»
                                                  Березнегуватський район
 Миколаївської області

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Тема: «Цікава подорож»

Програмовий зміст:
Продовжувати вчити використовувати навички вільно користуватися мовними засобами в рамках особистісто-орієнтованого підходу, який враховує рівень мовного розвитку та мовні здібності, вміння загадувати і відгадувати загадки, вміння складати повні речення, збагачувати словник епітетами, синонімами, антонімами, утворювати множину іменників, проводити звуковий аналіз слів, добирати слова до заданої схеми, називати слова на заданий звук. 

Тематичне заняття з розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку.

Нагорна Валентина Іванівна
Вихователь ЗДО №7 «Лелеченя»
с. Добре Миколаївської області.

Тематичне заняття з розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку.
Тема: «Іграшки»
Мета: розширювати уявлення дітей про іграшки; вчити визначати характерні ознаки; розвивати інтонаційну виразність мовлення; продовжувати вчити дотримуватися мовленнєвого етикету (ввічливо звертатися за проханням до товариша); вчити виявляти ініціативу в діалогічному мовленні, складати описову розповідь про іграшки; виховувати у дітей дбайливе ставлення до іграшок, бажання ними гратися, інтерес до художніх творів. 
Попередня робота: читання віршів, загадок, оповідань про іграшки. 
Матеріал: ляльки, іграшки.

Заняття ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення

Більченко Оксана Вікторівна
Вихователь ДНЗ № 118
м.Миколаїв

Заняття  ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення 


Тема. Різноманітний світ професій.Інтегроване заняття 
Спрямованість змісту: ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення.
Мета : розширювати уявлення дітей про працю людей різних професій; вправляти в умінні закінчувати речення, використовуючи слова і словосполучення, що співвідносяться з певною професією людини;  збагачувати зміст ігор  по темі: «Кухар», «Лікарня», «Перукарня», «Продавець», «Водій»; навчати урізноманітнювати зміст ігор, творчо використовувати набуті знання; навчати самостійно розподіляти ролі, спонукати до само оцінювання вчинків; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати повагу до людей праці, бажання працювати.
 Матеріал : загадки за темою, картинки із зображенням людей  різних професій, знаряддя праці, інструменти, предмети.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій группі

                                  Прудка  Ірина  Вікторівна
 Вихователь ЗДО № 69
м. Миколаїв

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій группі

Тема: «Як у криничку повернули водичку».
Мета:
- продовжувати вчити дітей ділити твір на частини;
- закріпити вміння дітей переказувати оповідання  за малюнками близько до змісту твору;
- розуміти зміст прочитаного оповідання; відповідати на запитання, будуючи складні речення;
- вчити міркувати, висловлювати свої думки, робити висновки, обговорювати переказ тексту, сприяти розвитку мовлення дітей;
- дати знання дітям про роль людини в житті всього живого на землі, виховувати бажання самим робити добрі справи.

Матеріал та обладнання. Малюнки дітей за змістом твору, мультимедійний проектор для показу відео кліпу, схема кругообігу води.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі


Шевченко Ольга Володимирівна
вихователь ДНЗ 131
м.Миколаїв
Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі 
ТемаПереказ казки «Котик і Півник»
Програмовий зміст:  
Зв’язне мовлення: формувати вміння переказувати казку спільно – «ланцюжком», емоційно передавати діалоги героїв казки, формувати уміння давати характеристику вчинків персонажів, стимулювати вживання мовних і позамовних засобів виразності.
Звукова культура мовлення: продовжувати роботу над розвитком точності та чіткості рухів артикуляційного апарату у поєднанні з рухами кістей рук, вчити інтонаційно виразно передавати слова головних героїв казки, розвивати силу голосу, мовленнєве дихання.
Граматика: закріплювати вміння узгоджувати різні частини мови в роді числі і відмінку, виховувати прагнення до чистоти і граматичної правильності мовлення.
Словник: збагачувати словниковий запас новими для дітей словами «бандура», «підкрадатися», фразеологізмами «блимати очима»,образними словосполученнями (жили-були, бринь-бринь-бриноньки, тринь-тринь-триноньки), продовжувати збагачувати та активізувати словник прислів’ями.  Сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої активності, ініціативності, пам’яті та мислення.

Комплексне заняття з розвитку мовлення

 Кваша Анжела Дмитрівна
Вихователь ДНЗ №79
м. Миколаїв

Комплексне заняття з розвитку мовлення 
Тема : «ВЕСНУ МИ ЛЮБИМО, СЛОВОМ ГОЛУБИМО».
Мета: узагальнювати й розширювати знання дітей про весняні явища природи, про садові і лугові квіти, про комах. Збагачувати словниковий запас дітей іменниками, зі зменшувально-пестливими суфіксам , прикметниками, дієсловами. Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за картиною. Стимулювати мовленнєву активність.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі

Тристан  Надія  Сергіївна
Вихователь ЗДО № 69
м. Миколаїв

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі
Тема: «Казка вчинки розкриває….»
Мета: 
перевірити вміння дітей переказувати добре знайому казку, використовуючи пряму мову ,
стимулювати вживання повних речень в розвитку зв’язного мовлення дітей;
сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності, вміння передавати настрій, почуття; 
учити помічати в казкових персонажах позитивні риси характеру.
Матеріал та обладнання: «казкове пір’ячко» до казки «Зайчикова хатка» , моделі героїв казки – різнокольорові геометричні фігури різного  розміру, настільний театр до казки «Зайчикова хатка».

Заняття з розвитку мовлення в середній групі

Світлана Ткач
Вихователь ЗДО № 65
м. Миколаєва
Тема: Переказ оповідання Костянтина Ушинського«РАНКОВІ ПРОМЕНІ»

Тема: «Переказ оповідання К. Ушинського « Ранкові промені».

Мета: - вчити вмінню будувати розповідь за серією ілюстрацій, передаючи характерні особливості героїв твору; висловлюватися простими та складними реченнями зв’язно, послідовно.
- збагатити словник словосполученнями: «стрепенувся жайворонок», «пересмикнув вухами зайчик», «залопотів крилами півник».
 - закріпити артикуляцію звуків (З), (С), вміння розрізняти звуки в словах та вимовляти їх.
- розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, вміння доповнювати один одного.

пʼятницю, 5 квітня 2019 р.

Оцінювання в НУШ

Ця публікація - відголосок участі у роботі регіональної науково-практичної конференції “Нова українська школа: виклики сьогодення, реалії впровадження, перспективи”, яка відбудеться 29 листопада 2018 року у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. 
Мета конференції: наукове осмислення та практичний досвід реалізації освітніх процесів у початковій школі в контексті НУШ. 
Поки формується збірник матеріалів конференції, розміщую публікацю на цьому блозі. Розбавлю її презентаціями з цієї теми для кращого сприймання та усвідомлення процесу оцінювання навчальних досягнень учнів в Новій українській початковій школі.
Оцінювання «нових українських першачків»: МОН оприлюднило нововведення

понеділок, 1 квітня 2019 р.

Вихователі ЗДО (спеціалісти, ІІ категорія) Група № 77

Курси спрямовані на розвиток творчості вихователів закладів дошкільної освіти, ініціативності, самостійності мислення, гуманного ставлення до вихованців, вміння здійснювати власний вибір методик, інноваційних технологій, форм роботи із підготовки випускників ЗДО до навчання у Новій українській школі, уміння свідомо адаптувати інформацію до умов роботи в закладі дошкільної освіти. План є диференційований на підставі змісту загальних вимог до кваліфікаційних категорій  вихователів закладів дошкільної освіти та педагогічних звань.

Навчання на курсах підвищення кваліфікації дає можливість слухачу реалізувати набуті знання й вміння під час виконання творчих завдань над якими слухачі працюють за змішаною моделлю навчання із застосуванням базових сервісів Google, в рамках якої отримують знання і самостійно онлайн та офлайн, і очно з викладачем. Результатом виконаної роботи є публікації в інтернеті на сайті Google «Готуємо до школи». Самостійна робота базується на можливостях інтернет технологій, соціальних мереж та сервісів, вмотивовує педагогів ЗДО застосовувати їх з метою професійного зростання під час навчання на курсах та у міжкурсовий період.
Навчальний план

Творчий колективний проект.


Дякую за навчання.

вівторок, 26 березня 2019 р.

Навчання в МОІППО Група № 73 "Учителі початкових класів (2 клас) (очно-дистанційна форма навчання)"

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проводить навчання із застосуванням дистанційних освітніх технологій та дистанційної форми навчання у сертифікованому інформаційно-освітньому середовищі Інтернет-навчання Moodle, яке дозволить Вам не тільки ознайомитися з навчально-методичними матеріалами, а й здійснювати взаємодію з викладачами на відстані.

неділю, 24 березня 2019 р.

Нова українська школа - вчителям інформатики

З 1 вересня 2019 року Нова українська школа прийде у всі другі класи початкової школи України. Мета цієї публікації - познайомити вчителів інформатики, які будуть реалізувати інформатичну освітню галузь за Державни стандартом початкової освіти (2018 року) у других класах початкової школи, з нормативною базою НУШ.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

суботу, 16 березня 2019 р.

Навчатися цікаво і весело - можна!

Чи можна отримувати радість від навчання? Чи реально за п'ять днів знайти більш 30 друзів? А якщо  ти жінка з величезним життєвим та психолого-педагогічним досвідом? 
Відповіді: Так. - Так. - Так!

Життя у черговий раз зробило мені чудовий подарунок. Напередодні 8 березня я отримала запрошення на авторський семінар-тренінг з методики роботи за програмою міжкультурної та громадянської освіти "Український віночок" курсу "Культура добросусідства" для педагогів ЗДО Одеської та Херсонської областей, який відбувся у рамках проекту "Розвиток демократичного середовища і толерантності через співробітництво освітян та батьків у закладах дошкільної освіти, початкової школи і громадах" за підтримки Посольства Королівства Норвегії в Україні від ГО "Інформаційно-дослідницький центр "Інтеграція та розвиток" та КЗВО "Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради 11-15 березня 2019 року у місті Чорноморську Одеської області.

понеділок, 25 лютого 2019 р.

Google моя любов!

Сьогодні стрічка у Facebook рясніє повідомленнями про надзвичайно важливу подію для всіх освітян України. 

23-24 лютого 2019-го року у приміщенні конференц-зали НСК Олімпійський» (за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 55) відбувся тренінг до курсу «Додатки Google в освітній діяльності. Для тренерів» у рамках співпраці Міністерства освіти та науки України та компанії Google Україна у освітній сфері. Одним зі студентів цього курсу серед 25 учасників зі всіх регіонів України  пощастило бути й мені.

вівторок, 12 лютого 2019 р.

Навчання в МОІППО. Група № 39 "Учителі початкових класів (2 клас) (очно-дистанційна форма навчання)".

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проводить навчання із застосуванням дистанційних освітніх технологій та дистанційної форми навчання у сертифікованому інформаційно-освітньому середовищі Інтернет-навчання Moodle, яке дозволить Вам не тільки ознайомитися з навчально-методичними матеріалами, а й здійснювати взаємодію з викладачами на відстані.

Moodle відрізняється простотою й доступністю для розуміння. Для роботи в Moodle необхідно мати основні навички роботи на комп'ютері та логічне мислення.

пʼятницю, 8 лютого 2019 р.

Навчання у МОІППО. Група №128. Вихователі ЗДО з проблеми "Ранній вік"

У два перших тижні лютого у МОІППО відбуватиметься навчання вихователів ЗДО Миколаївської області з проблеми "Ранній вік". Група № 128.  
І хай на дворі зима, педагоги налаштовані оптимістично. Вони прийшли на курси підвищення кваліфікації у МОІППО, щоб відновити професійні знання, поділитися один з одним власним досвідом й головне набути компетентностей, що необхідні сучасному вихователю, який працює у закладі дошкільної освіти з найменшими вихованцями.
Навчання відбувається у дні, коли на громадське обговорення винесено проект (суттєвих) змін до Закону України «Про дошкільну освіту». 
Пропозиції та зауваження МОН України просить надсилати до  01.03.2019 р. на e-mail: a_hryshchenko@mon.gov.ua

середу, 6 лютого 2019 р.

Освітяни Миколаївщини відзначили всесвітній День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року


Освітяни Миколаївщини
відзначили всесвітній День безпечного Інтернету
5 лютого 2019 року
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та освітяни Миколаївщини долучилися до відзначення Дня безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року! День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) цього року у світі проходив під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. Цей день в Україні є одним із ключових для поширення ідей безпечного користування Інтернетом та сучасними цифровими технологіями.
До відзначення Дня безпечного Інтернету у цьому році долучилися 179 закладів освіти з 20 районів та міст Миколаївщини. 5708 осіб: педагогів та учнів закладів освіти Миколаївської області стали учасниками загальнонаціональних заходів для освітян та дітей і молоді.
Щороку в Україні зростає кількість дітей, які отримують доступ до Інтернету, а разом з тим все більш поширеними стають явища злочинів сексуального характеру щодо дітей в онлайн просторі, що спричиняють кібер булінг дитини в мережі Інтернет та булінг в школі.

суботу, 2 лютого 2019 р.

Кейс технологія як форма інтерактивного навчання молодших школярів в умовах НУШ

На сучасному етапі реформування освіти в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання розвитку розумових здібностей учнів у процесі їхньої соціалізації з метою формування в них життєво важливих компетентностей. При цьому НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Кейс – це події, які реально відбулися в певній сфері діяльності і які автор описав для того, щоб спровокувати дискусію в навчальній аудиторії, підштовхнути учнів до обговорення та аналізу ситуації, до прийняття рішень.
Кейс-метод сьогодні має активне застосовування в Україні, оскільки відповідає потребам часу і несе в собі великі можливості. В основу кейс-методу покладені концепції розвитку розумових здібностей.