Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 15 травня 2016 р.

Той, хто хоче – шукає можливості...

Ох, як же хочеться, щоб цей тиждень промайнув якомога швидше. Щоб вже була наступна неділя! Коли думки безперестанно не будуть повертатися до Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО.

Хвилююся! І схоже, навіть більше, ніж деякі слухачі експериментальної групи 63-А. Тренери з інформатики в початковій школі.

Адже на цьому тижні захист проектів... Ні, не так. А ось так - ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ!!! Для кожного зі слухачів, це семінарське заняття он-лайн. Для мене ж це ТРИ он-лайн події з кожною із трьх підгруп, які слід провети якісно та відповідально:

Візитка проекту "4 клас. Висловлювання. Алгоритми з розгалуженням і повторенням"


Кожна людина навчається протягом всього свого життя. А життя педагога взагалі перетворюється на суцільне навчання. Ми вчимо своїх учнів, а разом з ними здобуваємо скільки всього нового, сучасного, часто просто незрозумілого для нашої "завантаженої" голови.

Ось завершується наш наступний крок у здобутті нових знань. Працювати в школі і навчатися дистанційно в групі "Новий Основний курс  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.Тренери з інформатики в початковій школі" було дуже важко.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжити розпочате). Але ось воно... довгоочікуване завершення...

середу, 11 травня 2016 р.

Готуємося до випускного

Немов лише вчора було 21 березня. 2 дні реєстрації та знайомства учасників навчання із робочими та методичними матеріалами

2 дні очного 12-годинного тренінгу, який дав мені надію, що Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО  і для мене і для всіх його учасників - Тренерів з інформатики в початковій школі - стане захоплюючою подорожжю у світ нових знань та професійного самовдосконалення.

Проте дистанційний етап навчання показав, що не все сталося як гадалося.

Про результативність дистанційного етапу навчання я писала у попередній публікації Підтягуємо "хвости". Після великої кількості телефонних дзвінків мої "учні" помітно активізувалися. Мені навіть здалося, що за останній тиждень пішов нормальний процес дистанційної освіти і більшість учасників навчання зробили вагомий ривок у засвоенні та практичній реалізації завдань курсу.

середу, 4 травня 2016 р.

Місце учнівської роботи у навчальному проекті

Однією зі структурних частин Вашого потфоліо в роботі над навчальним проектом  є УЧНІВСЬКА РОБОТА

На власному прикладі я демонструвала вам що це таке, створюючи навчальні роліки та публікації під аккаунтом Еліс Навчальної. Таким чином я мала можливість подивитися на ваші роботи та власні дописи та завдання під кутом  зору "УЧЕНИЦІ", вашої одногрупниці, краще зрозуміти, що може складати для вас труднощі та проблеми у навчанні.

Так і вам слід подивитися на створені вами проекти очима ваших "учнів" - вихователів ДНЗ. Оцінити їхні можливості, знання та уміння у виконанні завдань проекту. Це дозволить щось скоректувати, зробити власну рефлексію навчання більш глибокою, виваженою, чіткою.

Підтягуємо "хвости"

Шановні колеги! До кінця нашого навчання залишилося лише 2 тижні.

У очно-дистанційній моделі навчання, що включає очну і дистанційну сесії, вчителі  - тренери з інформатики в початковій школі проходили курс підвищення професійної кваліфікації, заснований на дослідному підході і впровадженні інформаційних технологій. Вчителі освоювали можливості сучасних мережевих технологій, що підтримують спільну діяльність, і вибирали адекватні цілям навчання засоби, що підтримують і супроводжують діяльність учнів в ході роботи над проектом. 

середу, 20 квітня 2016 р.

Вставка особистого фото на персональну сторінку сайту Iteach.wiki

У таблиці оцінювання (стовпчик К) для слухачів групи 63-А визначено завдання Персональна сторінка на Wiki;(заповнена - надати гіперпосилання).

Якщо з вставкою тексту інструктори з інфрматики в початковій школі більш-меньш впоралися, то вставку власного фото на сайт всі проігнорували.

У цій публікації надаю детальну пошагову ІНСТРУКЦІЮ цього процесу.

середу, 13 квітня 2016 р.

Наші блоги

Відповідно до структури Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі, слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі мають створити та вести протягом навчання блог на Blogger. На якому розміщувати публікації з рефлексією власного навчання.
Рефлексія – це вміння учасника навчання виділяти, аналізувати і зіставляти з ситуацією навчання свої власні дії. З психологічної точки зору рефлексія являє собою явище багатопланове, специфічне за структурою і умовою формування. Вона охоплює такі види діяльності, як: зіставлення умов та цілей, виявлення засобів і способів навчальної діяльності в ситуації навчання, визначення (достатньо чи недостатньо) їх для досягнення цілей, розробку крокової стратегії, облік та обробку зворотної інформації. Повнота дослідження тими хто навчається цих моментів при розв'язанні завдань може бути різною. Що можна простежити за Таблицею оцінювання нашої групи.

неділю, 10 квітня 2016 р.

Буклет для батьків

Позаплановий урок, на прохання Олени Саскевич: "Як створений у Pablisher БУКЛЕТ перевести у формат  PDF та завантажити на власний блог.

На цьому тижні слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі виконують наступне завдання:
1. Створити Буклет для батьків Ваших учнів у програмі Pablisher, в якому Ви пояснюєте їм що таке МЕТОД ПРОЕКТІВ та як за його допомогою Ви розкриєте для їх дітей та Ваших учнів обрану Вами тему з інформатики.
2. Розмістити цей буклет на Google-диску та дати посилання на нього на сторінці Вашого блогу.

середу, 6 квітня 2016 р.

Навчаємося з Google

Швидко біжить час. Тиждень дистанційного навчання у віртуальному класі "Інформатика. Початкова школа" промайнув як блискавка. І на шляху до створення навчального проекту з інформатики в початковій школі на сайті WiKi за допомогою Google-інструментів кожен з "учнів"іде у власному темпі та ритмі.
"Відмінники" вчасно виконують завдання, якщо щось не зрозуміло телефонують мені, задають питання у листах, виходимо на аудіо та відео інтернет-зв'язок.

А учасники курсу, які "загубилися у часі" дуже засмучують мене, як викладача. Все розумію. Що у всіх багато роботи, є більш важливі особисті справи, може десь  неякісно працює інтернет.

Проте, не дивлячись на те, що я сама з 29 березня навчаюся в ЦІППО на дистанційно-очному курсі у чарівної професорки Вікторії Сидоренко, що лекторсько-викладацької, методичної, наукової роботи в МОІППО для мене ніхто не відміняв, я не дозволяю собі нехтувати виконанням обов'язків куратора групи 63-А і вчасно іх виконую. Хоча іноді ой як не хочеться!

вівторок, 29 березня 2016 р.

Розкладемо все по полицях

Сьогодні відбувається перше дистанційне заняття у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі".  За цей тиждень з 21 до 29  березня у навчанні відбулося так всього багато. Аналізуючи навчальний процес відмічаю, що в нашому віртуальному класі можна спостерігати завзятість та старанність, які призводять до якісного виконання завдань, і в деяких випадках брак уважності, бажання зробити швидко, не звертаючи уваги на якість, нерозуміння завдань навчання, брак часу...
Все так як і у звичайному реальному класі. Проте, педагог, який здійснює дистанційне навчання, залишається без мімічних та інтонаційних засобів впливу на "учнів". Тому прямопропорційно цьому має зрости самомотивація до навчання в "учнів" та їхня самодисципліна.
А цьому, на мій погляд можуть сприяти різні ігрові моменти у навчанні.
Тому "розкладемо все по полицях" у нашому дистанційному навчанні, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  навчання молодших школярів інформатиці за державною програмою за допомогою Googlе-інструментів .

четвер, 24 березня 2016 р.

З багажем знань додому!

З багажем знань додому!

Вчора, перший день тренінгу для вчителів групи 63-А, які навчаються за очно-дистанційною формою Нового Основного курсу  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) пройшов чітко розплановано, насичено та продуктивно. Розходилися всі у доброму гуморі зі словами "Навчатися важко, але цікаво!"

Сьогодні якось з ранку не все заладилося, як того хотілося б. То технічні "заморочки" на WіKі, то падіння інтернету, та й фізична втома від 12 годинного дводенного тренінгу давала взнаки.
Проте програму 1-2 модулів виконано в повному обсязі. Навіть досі в це не вірю!

середу, 23 березня 2016 р.

Навчатися важко, але цікаво!

Сьогодні 23 березня 2016 року в Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти з'їхалися вчителі з 21 району (міста) Миколаївської області, які викладають інформатику молодшим школярам, для того, щоб прийняти участь в очному етапі навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.


понеділок, 22 лютого 2016 р.

Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми наступності дошкільної та початкової освіти» Група № 43

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів  спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути відзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти. 

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів з психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми відповідного  віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрагогічних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

понеділок, 11 січня 2016 р.

Статеве виховання дітей з особливими освітніми потребами

Актуальність статевого виховання дітей та учнівської молоді в сучасній школі зумовлена прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевій основі, поширенням порнографії, що руйнує психіку неповнолітніх. Усе це виявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків.

Статеве виховання - складова загального процесу виховної роботи школи і сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей і молоді.

середу, 9 грудня 2015 р.

Організація та проведення уроків з предмета «Я у світі» у 4-му класі

03 грудня 2015 року на базі Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 56 Миколаївської міської ради відбулася творча лабораторіїя «Особливості уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі в умовах упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти».

У ході роботи творчої лабораторії Олійник Л. М., к. пед. н., доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, визначила особливості організації та проведення уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі.

середу, 7 жовтня 2015 р.

Дидактичний супровід ігор малят - активізація спонтанної діяльності

«Життя – чим є воно для нас? Звичайно ж, грою...» Сприймаємо це філософсько-поетичне судження хто жартома, а хто всерйоз. Гра – то двері з Дійсності у Можливе, і вони завжди відчинені в обидва боки, переконує нас чудовий сучасний знавець дитячої душі Володимир Леві.

У всі часи педагоги-гуманісти закликали: «Навчайте, граючи!» Сприйнявши цей заклик, наукова педагогіка розробила ігри, які ґрунтуються на ігрових діях та ситуаціях, але водночас ввела в них дидактичне завдання й назвала ці ігри дидактичними. 

суботу, 3 жовтня 2015 р.

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників у гуманістичній педагогіці В. О. Сухомлинського

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників 
у гуманістичній педагогіці 
В. О. Сухомлинського

Олійник Лія Миколаївна, к. пед. н.
доцент кафедри психології,                        
педагогіки та менеджменту освіти МОІППО

Модернізація змісту дошкільної освіти в Україні змінює мету навчально-виховного процесу, спрямовує зусилля педагогів на створення кожній дитині сприятливих умов для оволодіння наукою і мистецтвом життя. У зв’язку з цим сучасні педагоги-дошкільники долучаються до педагогічної спадщини видатних педагогів. Виховна система українського вчителя-творця В. О. Сухомлинського, у центрі якої знаходиться дитина як унікальна неповторна особистість, заслуговує у цьому контексті пильної уваги та дослідження. 

Прийоми формування духовності та моральності дитини під час виховних заходів у школі

Прийоми формування 
духовності та моральності дитини 
під час виховних заходів у школі

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

Нині, коли людство опинилося перед численними проблемами планетарного характеру, з-поміж усіх найбільш кризовою виявилась не екологічна, технологічна, а проблема духовного спустошення переважної частини людства, яка є актуальною і дуже здободенною.

понеділок, 7 вересня 2015 р.

2015-2016 навчальний рік. Неперервність дошкільної та початкової освіти

Основними складовими поняття неперервність, які забезпечують цілісність освіти, є наступність, спадкоємність, перспективність.
Наступність – передбачає опору на знання, уміння, творчі якості та здібності, які дитина здобула у дошкільному закладі 
Перспективність – обізнаність педагогів дошкільної ланки освіти з програмами і технологіями навчання і виховання учнів початкової школи
Спадкоємність – успадкування школою діяльнісного й комунікативного аспектів життя дитини на її дошкільному етапі


Форум на сайті МОІППО - Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Вебінар "Взаємодія ДНЗ та початкової школи" Презентації (можна скачати безкоштовно).

середу, 2 вересня 2015 р.

Особливості навчання інформатиці у початковій школі у 2015/2016 навчальному році

Особливості вивчення інформатики у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.

На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» до навчальних програм з інформатики 2-4 класи, внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.

Виступ Н.В. Морзе на семінарі ІКТ в початковій освіті. Київ, 2011. 

Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН: