Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 1 квітня 2015 р.

Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія Василівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 4, стм Криве Озеро

        Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

   Психологічний вік дитини - поняття умовне і визначається не тільки календарними термінами, тобто кількістю прожитих років і місяців, але і етапом психічного розвитку. Головне тут - послідовність етапів розвитку (неприпустимо переступати через цілий етап). Ігри пропонуються якраз з урахуванням необхідної послідовності етапів - від найпростіших і доступних кожному малюку ігор слід переходити до складніших. У кожній грі необхідно спиратися на те, що дитина вже уміє і що він любить робити сам. Педагогу важливо знати і розуміти, що уміють і люблять робити його вихованці незалежно від їх віку, і на цій основі вводити нові дії і нові завдання. Так, наприклад, трирічні діти, як правило, люблять і уміють бігати і стрибати. Використовуючи ці уміння, можна організовувати нові ігри, засновані на новій послідовності цих рухів, їх поступовому ускладненні і головне - їх новому змісті і осмисленні: не просто бігати і стрибати, а стрибати в уявній ситуації (по купині на болоті або бігти від кота або лисиці, які можуть зловити).

Школа м'яча. Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку

Сінченко Людмила Михайлівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаєва

Школа м'яча. Гурткова робота
з дітьми старшого дошкільного віку в ДНЗ

Баскетбол.
Вправи та ігри з м’ячем вдосконалюють навички основних рухів дітей, розвивають не лише великі, але й дрібні  м'язи обох рук, збільшують рухливість суглобів пальців та кистей. Вони сприяють розвитку точності координації рухів, покращенню рухової реакції дітей, виховують витримку, впевненість і рішучість.
Дітям старшого дошкільного віку доступна ця гра. Спочатку вони засвоюють прийоми ведення м’яча поштовхом об підлогу правою та лівою рукою на місці та в русі (повільним кроком та бігом). Важливий елемент рухових дій у баскетболі – передача м’яча партнерові обома руками від грудей та однією від плеча, стоячи на місці після зупинки та в русі, а також уміння ловити м’яч, який летить на різній висоті.
Для гри в баскетбол треба засвоїти кидки м’яча у кошик обома руками від грудей, із-за голови, однією рукою від плеча. Спочатку ці кидки виконуються з місця, діти намагаються влучити в кошик, а потім після ведення м’яча або передача його від партнера, біля щита.

Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

Ганчо Олена Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 1, м. Миколаїв


Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

 Швидко змінюється навколишній світ, а разом з ним змінюється і людина.  На маленьку дитину покладена особлива місія – в майбутньому стати  здоровою, фізично розвиненою,  підготовленою до сучасного життя та змін, які відбуваються у нашому світі, людиною.
В.О.Сухомлинський стверджував: «Я не боюся ще раз повторити: турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить і їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили…"
 Робота ДНЗ в цілому спрямовується на підтримку, збереження і розвиток здорового способу життя дітей, правильної  його мотивації . З огляду на це, дітей ознайомлюють з поняттям про гігієну діяльності, гігієну тіла, зовнішності, основні органи, а також про статеву індетифікацію та розвиток організму.  При цьому треба дотримуватися принципів послідовності, систематизації та індивідуального підходу. Ця важлива робота проводиться в процесі всього часу перебування дітей у дошкільному навчальному закладі. Заняття з фізкультури займає важливе місце у всьому виховному процесі дитячого закладу. 

Планування спортивних ігор та вправ на прогулянці в ДНЗ

Шияновський Сергій Валентинович
інструктор з фізичної культури
ДНЗ№127, м.Миколаїв

Планування та організація спортивних ігор та вправ на прогулянці

Мета: удосконалювати знання, уміння, навички педагогів методично правильно забезпечувати роботу в ДНЗ щодо зміцнення, збереження фізичного здоров’я дітей та організації спортивних ігор та вправ під час прогулянки; створювати комфортні умови для природного фізичного розвитку; виявити ступінь розуміння впливу спортивних ігор та вправ на всебічний розвиток дітей дошкільного віку. 

Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Аліферовська Альона Сергіївна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 112, м. Миколаїв


Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Виховання здорових дітей потребує всі прогресивні суспільства. І в нашій державі надають великого значення фізичному вихованню підростаючого покоління
Піклуванням держави про фізичне здоров я малюків,підростаючого покоління є Закон України «Про Фізичну культуру та спорт». Сьогодні фізичне виховання спрямоване насамперед на охорону та зміцнення здоров'я, підвищення захисних сил організма , виховання стійкого інтересу до рухових умінь,навичок та фізичних якостей(швидкість,спритність,витривалість,гнучкість), формування культури здоров я.

Застосування технології "Театр фізичного виховання дітей" в ДНЗ

Єхвалова Олена Вікторівна
 Інструктор з фізичної культури
ДНЗ №74, м. Миколаїв

Застосування технології «Театр фізичного виховання»  в ДНЗ

Педагог, який почав працювати за методикою М.М. Єфименка повинен насамперед ознайомитись та вивчити заповіді, які допоможуть виховати здорову дитну.
Що ж таке ’’Театр фізичного виховання’’? Я як педагог, який вирішив працювати за технологією М. Єфименка, маю насамперед продумати ігрову тему, на основі якої відбуватиметься моя ігрова взаємодія з дітьми. Технологія «Театр фізичноговиховання» розрахована на проведення всіх чи кількох занять як однієї великої тематичної гри (ВТГ), тобто макрогри. Схематично завдання будь-якої гри міститься у формулюванні її теми, що слід обов’язково враховувати. Сюжет гри не повинен суперечити першому положенню авторської системи фізичного виховання, яке зобов’язує починати будь-яку рухову діяльність дітей із лежачих, тобто горизонтальних (розвантажувальних), положень з поступовою вертикалізацією поз і ритмів руху до прямоходіння, повзання, бігу, підстрибувань, стрибків. Вдалий добір макроігор є передумовою того, що заняття з фізичної культури будуть захопливими для дітей, матимуть очікуваний ефект. Іноді на означення таких занять використовують термін «фізкультурна казка», який тлумачиться як ігрове дійство, організоване з урахуванням основних природних закономірностей рухового розвитку дитини. Я займаючись  можу розіграти зі своїми вихованцями будь-яку тему, казку, ситуацію, дотримуючись при цьому формул природного рухового розвитку дітей.

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі дошкільного навчального закладу

Назарчук Оксана Борисівна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 117, м.Миколаїв

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі ДНЗ

З вересня 2014 року наш дитячий садок почав впроваджувати нову систему фізичного виховання та оздоровлення дітей, кандидата педагогічних наук доцента М.М. Єфименко «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку». В якій автор сформулював основи принципово нової системи фізичного виховання та оздоровлення дітей. Дана система спирається на об'єктивні закони розвитку людського організму, щоб перетворити одноманітні заняття до фізкультури в захоплюючі заняття-вистави, що дарують дітям радість і приносять користь їх фізичному, інтелектуальному розвитку, формуванню міжособистісних відносин. Відмінною рисою програми є новий підхід до фізичного виховання - з новою ідеологією, філософією, методикою, в якій автор сформулював основи принципово нової системи оздоровлення, корекції, профілактики і творчого самовираження дітей.

Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку з оволодіння елементами гри в баскетбол

Карлюга Аліна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 5, м. Первомайськ

 Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку 
з оволодіння елементами гри в баскетбол 

 Одним із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту»- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання – одна із необхідних умов цілісного розвитку дитини. Залучення до спорту з раннього дитинства дає дитині фізичну витримку, виховує спритність, чесність та швидкість реакції, підвищує активність, розвиває почуття товариськості. Повноцінний фізичний розвиток дітей можливий лише в комплексному використанні засобів фізичного виховання: природних факторів, гігієнічних і фізичних вправ. Велике місце у всебічно – фізичному розвитку дітей займають фізичні спортивні вправи, а також елементи спортивних ігор. Оволодіння всіма видами спортивних вправ має велике значення для всебічної фізичної підготовленості дітей.

четвер, 19 березня 2015 р.

Метод проектів у статевому вихованні старших дошкільників. Южноукраїнський досвід. Відео.

Інноваційна діяльність запроваджено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої лінії «Особистість дитини», що передбачає обізнаність старшого дошкільника з будовою свого тіла, гігієнічними навичками за його доглядом; належністю до певної статі, та на виконання чинних програм дошкільної освіти, спираючись на позитивні результати семирічної науково-дослідної експериментальної роботи на рівні Миколаївського регіону, наказ управління освіти Миколаївської облдержадміністрації від 28.09.2012 № 693 «Про завершення науково-дослідної експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Становлення статево компетентної особистості дитини від народження до десяти років у процесі взаємодії з батьками та педагогами».

понеділок, 16 березня 2015 р.

Інструктори з фізкультури дошкільних навчальних закладів 65 група

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у  відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів, психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми дошкільного віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної та інформаційно-комунікаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

вівторок, 3 березня 2015 р.

Фізкультурний куточок та нестандартне обладнання для малят

Важливим напрямком формування у дітей основ здорового способу життя є правильно організоване розвивальне середовище, перш за все це рухове середовище.

Особливістю розвиваючого середовища може стати нетрадиційне обладнання яке носить теплоту рук, фантазію, креативність. Середовище може стати незвичайним та привабливим. Для повноцінного розвитку  необхідно, щоб у руховій діяльності малюки   знайомилися з великою кількістю всіляких фізкультурних посібників і предметів.

Пропоноване нестандартне обладнання рекомендується для використання на фізкультурних заняттях, оздоровчих заходах, спортивних розвагах з дітьми як практично здоровими, так і що мають відхілення в стані здоров'я. Використання нестандартного обладнання  дозволяє підвищувати  інтерес дітей до виконання основних рухів і ігор, розвивати у дітей спостережливість, естетичне сприйняття, уяву, зорову пам'ять, підняти емоційний настрій дітей на фізкультурних заняттях, щоб ці заняття приносили радість, підтримували гарний настрій.

четвер, 5 лютого 2015 р.

Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133

Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133. 
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ № 52

Педагогічний колектив ДНЗ №52, керівником якого є Січева-Целищева Тетяна Миколаївна, вихователем-методистом
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».

Тому предметно-розвивальне середовище у групах раннього віку та інтер'єр приміщень естетичний, різнобарвний, приваблює око.

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ №71

Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.

Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71. 

Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.

Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
Обтирання, обливання…-
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!

Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч  та подивилися два заняття в групах раннього віку.

Колективний творчий проект. Група 19 МОІППО. Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку

Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".

Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.


Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

вівторок, 3 лютого 2015 р.

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

Костенко Тетяна Євгенівна
м. Миколаїв, ДНЗ №117

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки».

Робота педагога з батьками охоплює всі питання виховання і навчання дітей, з якими педагог ознайомлює батьків дошкільників. Для обговорення з батьками не існує другорядних тем, оскільки вони мають бути обізнані щодо особливості розвитку дитини, завдання навчання і виховання.

Формування креативності дитини раннього віку засобами музичного виховання

Крюк Тетяна Григоріївна
Жовтневий р-н, Миколаївський ДНЗ

Формування креативності дитини раннього віку
засобами музичного виховання

Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства (особливо в ранньому віці), багато в чому залежить те,  що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей  у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.

Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.

Формування довільної поведінки у дітей раннього віку шляхом сенсорних ігор

Світлана Валеріївна Малініна
м. Миколаїв, ДНЗ №141

Формування довільної поведінки 
у дітей раннього віку 
шляхом сенсорних ігор

У ранньому віці у дитини формується предметна діяльність. Її відмінність від простого маніпулювання навколишніми предметами, характерного для дітей дитячого віку, полягає в тому, що дії дитини з предметами починають підкорятися функціональним призначенням даних предметів. Дорослий вчить дитину тому, як слід використовувати ложку і чашку, як тримати в руці олівець і як - совочок, що потрібно робити з іграшками - возити машину, заколисувати ляльку, дути в дудочку.

Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Іванова Тетяна Олексіївна
с. Лоцкіно, Баштанський район

Формування  свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Реалізація завдань соціально-морального розвитку маляти третього року життя відбувається через спеціально організовану діяльність, у процесі якої використовуються особистісно-розвивальні технології, де дитина виступає не об’єктом, а активним суб’єктом цієї діяльності.

Питання формування культури поведінки та спілкування вимагає особливої уваги з боку вихователя. Необхідно дібрати ефективні методи впливу на малюка, щоб досягти позитивного результату. 

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Алчіна Катерина Вікторівна
Жовтневий район, М-Погорілівський  ДНЗ №1

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Сучасна наука має у своєму розпорядженні численні дані, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила й дієвість непорівнянні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у дитячому саду або школі. 

Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.