Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 27 січня 2015 р.

Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості через фізичний розвиток

Барінова Людмила Петрівна
м. Миколаїв, ДНЗ №49 


Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості  через фізичний розвиток 

Актуальність проблеми формування світорозуміння є концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості дитини. 

Моєю метою, як вихователя наймолодших, є підготування дітей до розв'язання складних життєвих ситуацій, навчання їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму. 

Маючи Базовий компонент дошкільної освіти як Державний стандарт та підгрунття, на якому будується уся робота з дітьми, складаю навчально-тематичний план, використовую особистий підхід і власні творчі здібності, розробляю найбільш єфективну систему занять з правил безпеки життєдіяльності дітей раннього віку. 

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Ільченко Аліса
м. Первомайськ ДНЗ № 6

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Самостійність - цінна якість, необхідна людині в житті. За своєю природою діти активні. Дуже часто вони прагнуть виконувати різні дії самостійно. Прагнучи зробити все за дитину, дорослі завдають при цьому великої шкоди, позбавляють її самостійності, підривають в неї віру в свої сили, привчають сподіватися на інших.

Вже до трьох років у дитини різко зростає прагнення до самостійності і незалежності від дорослого, як у діях, так і в бажаннях. У неї з'являється стійке бажання самоствердитися. Така дитина вже здатна включатися в різну корисну діяльність. Наприклад, мої трирічні діти вміють самостійно одягатися і роздягатися, вмиватися, вміють користуватися ложкою, туалетом. Вони дуже активні і можуть виконувати різні доручення. Прагнення до самостійності особливо велике, коли вони допомагають дорослими: подають різні речі, приносять і прибирають зі столу посуд, допомагають накривати на стіл, приносять вихователеві олівці тощо. Мої діти прибирають за собою іграшки, наводять порядок в ігровому  куточку. Звичайно, вони не відразу придбали необхідні навички і їм потрібна була наша  допомога. 

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом театралізованої діяльності


 Трофимчук Наталя Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 1

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку 
засобом театралізованої діяльності

Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Усе це пов’язане із рівнем загальної освіти, увагою до розвитку творчих здібностей особистості, створення умов для їх виявлення. Під творчістю найчастіше розуміють створення нових матеріальних або духовних цінностей. Творча діяльність є антиподом наслідування, копіювання діяльності за шаблоном, готовим взірцем, правилом, алгоритмом. Творчими можуть бути не лише результати діяльності, а й прийоми та операції, за допомогою яких вона здійснюється.

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності


Тамара Леонідівна Ерднієва
м. Миколаїв, ДНЗ №77

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності

У ранньому дитинстві виникнення самосвідомості пов'язане з відокремленням себе від своїх дій, з усвідомленням своїх бажань. Суттєво змінюється ставлення дитини до світу предметів. Ця зміна обумовлена формуванням у процесі оволодіння суспільно виробленими способами використання предметного ставлення до дійсності. Малюк не просто маніпулює предметами, а діє з ними відповідно до їх призначення, функцій. Засвоєння функцій предметів призводить до відокремлення дії від предмета. Дитина виконує предметну дію в нових умовах і переносить її на інші предмети: починає, наприклад, годувати ляльку не лише своєю, а й чужою ложкою, паличкою; годує не лише свою ляльку, а й інші ляльки, мишку, кішку.

понеділок, 26 січня 2015 р.

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку в умовах родини та ДНЗ

Шкуренко Катерина Вікторівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 139

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку умовах родини та ДНЗ

Психологічними дослідженнями доведено: найважливішим джерелом формування самооцінки у дітей є оцінки, які даються їм іншими людьми, особливо важливі, значущі при цьому оцінні судження авторитетних осіб: вчителів, вихователів, батьків. Тому розвиток адекватної самооцінки, правильної організації, самоорієнтації дитини у своїх силах, уміннях, можливостях значною мірою залежить від об’єктивності зовнішніх оцінок. Отже, від особливостей педагогічного впливу на дитину в сім’ї і в ДНЗ, залежить і ставлення до себе дитини-дошкільника: «Я добрий», «Я поганий», «Я вмію», «Я буду чемним».

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування

Кондратюк Ольга Анатоліївна
м. Первомайськ, ДНЗ №31

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування


Необхідність виховувати самостійність, починаючи з раннього віку, продиктована сучасним життям. Саме завдяки пробудженій в дитинстві активності людина зможе розвиватися у змістовну, цілеспрямовану особистість, здатну знайти своє місце в житті. І саме від нас – педагогів та батьків – залежить, чи стане наша дитина, самодостатньою, успішною людиною в дорослому житті.

Навчання самостійності  розпочинаю відразу, як дитина переступила поріг групи. Знаю з власного досвіду: здобуті у ранньому віці навички переростають у сталу звичку до самообслуговування. Привчаючи  діток до цього, завжди використовую ігрові моменти. Наприклад, збираємось ми на прогулянку. Виходячи з дітьми до роздягальні, звертаю їх увагу на наявність якоїсь іграшки: «Дивіться, хто до нас прийшов! Лялька Катруся хоче подивитися, як ми вміємо одягатися. Давайте покажемо їй, які ми спритні та швидкі, як все гарно вміємо робити».

середу, 21 січня 2015 р.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Простотіна Анастасія Олегівна
м. Миколаїв, ДНЗ №10

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Серед широкого кола моральних характеристик особистості важливе місце посідає почуття відповідальності як переживання покладеного на неї кимсь або нею самою обов'язку, потреба звітуватися у своїх діях і покладати на себе провину за можливі наслідки. Це почуття виявляється тоді, «коли дитина дала обіцянку або з нею про щось домовились, і це вимагає від неї безумовного виконання угоди. Відповідальність визначає масштаб, обсяг особистих завдань, обов'язків, їхні межі».

Зважаючи на те, що відповідальність є поняттям узагальненим, а тому нелегким для усвідомлення дитини, виділяються у даній категорії такі компоненти, як: відповідальне ставлення до близьких людей (родини); відповідальність до всіх людей; до доручених справ; до самого себе.На початкових етапах формування виникає відповідальне ставлення до близьких людей, до виконання доручених завдань, дещо пізніше – до самого себе та до всіх людей.

середу, 24 грудня 2014 р.

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Мухіна Наталья Викторівна
Левченко Оксана Юріївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 126

Коли вихователі приходять на курси підвищення кваліфікації, то крім лекцій, практичних та семінарських занять вони мають змогу побувати в найкращих дошкільних навчальних закладах міста. 

Так 09.12.2014 гостинно відкрив свої двері перед колегами області ДНЗ №126.
Розкуті та зацікавлені дітки; щирі відкриті усміхнені обличчя працівників; красиві, естетично оформлені приміщення - все тут радує око й зігріває душу. Багато яскравих вражень отримали педагоги області, побувавши у цьому ДНЗ.

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку
               
Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема:  «Весела подорож до звірят»
Програмовий зміст:

  • Вчити порівнювати предмети за величиною: великий – маленький, довгий – короткий, складати ціле з окремих частин. Продовжувати розрізняти геометричні фігури: круг, квадрат,трикутник.
  • Розвивати дрібну моторику рук, кольорове сприйняття.
  • Виховувати пізнавальний інтерес до оточуючої дійсності.

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку 

              Чечельницька Капітоліна Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема: «Пташина сім’я»
Програмовий зміст:

  • Формувати у дітей уявлення про сім’ю свійських птахів: півник, курочка, курчата.
  • Продовжувати вчити відповідати на запитання про щойно сприйняте й побачене, закріплювати сенсорні еталони: колір, величину; вживання іменників з прийменниками  в, на, під.
  • Розвивати пізнавальну сферу, дрібну моторику пальців рук.
  • Виховувати самостійність, позитивне ставлення до свійських птахів, бажання надати допомогу.

Конспект игры-драматизации по мотивам потешки «Сорока-белобока» в группе раннего возраста

Конспект игры – драматизации
 по мотивам потешки «Сорока -  белобока»  в группе раннего возраста

Зубкова Ирина Алексеевна
г. Николаев, ДНЗ № 93


Программное содержание: учить детей внимательно слушать потешку, Повторить с детьми потешку, следить за внятным произношением слов, побудить их к диалогу. Вызвать у детей эмоциональную отзывчивость от общения с взрослым и знакомыми персонажами потешки. Развивать эстетическое восприятие, память. Совершенствовать звуковую культуру речи и звукоподражание.  Обогащать речь детей образными выражениями: «сорока-белобока».
Развивать умение ориентироваться в пространстве (на, под), мелкую моторику пальцев рук.

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Мотузко Тетяна Сергіївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 93

Тема: Я запрошую діток: "Гайда, в казку «Колобок"
Мета:
- Вдосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків.
- Вправляти у фізичних рухах, у повзанні по підлозі, передаванні м’яча один одному, удосконалювати вміння кидати і ловити м’яч двома руками.
- Створювати у малят добрий настрій, викликати радість, утіху.
- Виховувати  доброзичливість.

четвер, 11 грудня 2014 р.

Завідувачі, вихователі, методисти ДНЗ. «Підготовка до роботи в мережі за програмою «Партнерство в навчанні» 173

Освітня мережа Microsoft "Партнерство в навчанні" - найчисельніша в Україні професійна спільнота освітян, присвячена підвищенню якості навчання завдяки використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).

Актуальність курсу передбачена продуктивним використанням інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності фахівців дошкільної освіти. 

Загальні процеси реформування освіти в Україні супроводжуються оновленням її змісту, реформами дошкільної освіти. Сучасний зміст дошкільної освіти потребує володіння інформаційно-комунікаційними технологіями завідуючими, вихователями, методистами дошкільних навчальних закладів міста та області. 

Означені передумови визначають необхідність запровадження в систему післядипломної педагогічної освіти курсів спрямованих на формування професійної компетентності педагогів ДНЗ для здійснення ефективного проектування роботи з кадрами, батьками та дітьми в дошкільних навчальних закладах міста та області.

вівторок, 9 грудня 2014 р.

Колективний творчий проект. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище

Непомітно сплинули три навчальних тижня. Завтра вихідне тестування. 

Всі індивідуальні напрацювання педагогів зібрані у колективний творчий проект.

Позаду лекційні, семінарські, практичні, індивідуальні заняття.

Цікаві та корисні відвідування дошкільних навчальних закладів міста Миколаєва: №№ 93, 23, 126

Сподіваюся, що вихователі дійсно підвищили власну кваліфікацію, обмінялися досвідом, знайшли нових друзів, збагатилися новими педагогічними ідеями.


Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Гузеляк Ольга Олександрівна
м. Миколаїв, ДНЗ  №20

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Ранкова гімнастика – чи завжди корисна?
Вправи ранкової гімнастики для діток раннього віку планують найчастіше на наслідуванні.Проводять у формі сюжетної гри , де події розгортаються з відомими для малюків персонажами  «Годинником», «Метеликом».

Дітям третього року життя вибирають переважно вправи, які потребують активної участі великих м'язових груп (плечового пояса і рук, тулуба і ніг), які активізують функції серцево-судинної, дихальної та інших систем.  Для проведення ранкової гімнастики потрібно створити відповідні  умови. Приміщення, в якому проводять гімнастику, повинно бути чистим, світлим, добре провітреним. Гімнастичні вправи можна виконувати на майданчику не лише влітку, а й взимку, іноді я проводжу ранкову гімнастику на подвірі, для цього я підбираю не складні, доступні дітям рухи, які можна виконувати у полегшеному, але теплому одязі.

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану дитини під час її адаптації до ДНЗ

Кулик Надія Костянтинівна
м. Миколаїв, ДНЗ №131

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану 
дитини під час її адаптації до ДНЗ

Малюк, який уперше прийшов в дитячий колектив, у всьому бачить лише приховану загрозу для свого існування, у нього виникає страх, який є звичайним супутником негативних емоцій та стресу. Малюк боїться невідомої обстановки і зустрічі з незнайомими дітьми, нових вихователів, а головне - того, що батьки забудуть про нього і не прийдуть за ним увечері, щоб забрати додому.

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Книга Світлана Миколаївна
м. Очаків
НВК «Сонечко» 

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Виховання культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування є одним з найважливіших напрямів виховної роботи в дитячому саду. Робота по формуванню культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування повинна проводитися як індивідуально, так і групами. Головна умова - регулярність занять, а також безперервність виховного процесу, єдність вимог вихователів, батьків. Тільки в цьому випадку сформовані у дітей навички стають усвідомленими діями, а потім і звичкою.

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Краніна Наталя Валер'янівна
м. Миколаїв, ДНЗ №139

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Ось і настав час, коли мама повинна йти на роботу, а дитина  – в дитячий садок. Початок відвідування дошкільного закладу – це не тільки нові умови життя й діяльності, режиму та харчування, а й нові контакти, оточення, нові взаємини, обов’язки. Це надзвичайно напружений період, який потребує від малюка активних психічних і фізичних форм пристосування, адаптації.

Поведінка дітей при вступі в садок різна. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, ще інші – не мають бажання йти у групу,бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Вірьовка Олена Володимирівна
Жовтневий р-н
Первомайський ДНЗ
Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Самообслуговування - діяльність спрямована на задоволення повсякденних особистих потреб, пов'язаних з життєвою необхідністю догляду за тілом, одягом, взуттям, тощо миття й умивання, причісування, вдягання й роздягання, застеляння ліжка тощо.  У процесі самообслуговування дитина активно засвоює потрібні навички знання: про власне тіло, предмети особистої гігієни, гігієнічні процедури, набуває практичного досвіду.

Соціалізація дитини раннього віку шляхом привчання до горшика

Мохналик Катерина Михайлівна
Жовтневий р-н
Калинівський ДНЗ « Сонечко»

Соціалізація дитини раннього віку шляхом привчання до горщика

Немає такої мами, яку хоч один раз не торкнулася проблема приучення своєї дитини до горщика. І всім, без винятку, хотілося б, щоб цей період відбувався непомітно й гармонійно, і, найголовніше – швидко! Але так не буває. Або буває, але дуже рідко. Головний ключик до розв’язання проблеми – терпіння і спокій. Саме так привчаю дітей до горщика я.