Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 7 грудня 2014 р.

Індивідуальна робота з дітьми ранього віку в ДНЗ

Левченко Тетяна Вікторівна
м. Первомайськ ДНЗ №6 «Дзвіночок»

Індивідуальна робота з дітьми раннього віку в ДНЗ

В своїй роботі з малятами, я використовую індивідуальну роботу, яка допомагає краще розвинути у малят розумові, емоційні, вольові та фізичні властивості.

З усього розмаїття індивідуальних проявів у своїй практиці з дошкільниками я враховую індивідуальні, психічні відмінності: тип нервової системи, особливості пізнавального ставлення до оточуючого та до себе. Вони виявляються у поведінці і діяльності дитини, а саме: як вона приймає та виконує доручення, відгукуються на прохання однолітків, як налагоджує контакти з іншими людьми, як поводиться у спільній діяльності з дорослими, як реагую на труднощі, та долає їх.

пʼятницю, 28 листопада 2014 р.

Роль гри та іграшки під час адаптації малюка до умов ДНЗ

Мойсеєнко Тетяна Іванівна 
м. Миколаїв, ДНЗ №133

Роль улюбленої іграшки та гри  під час  адаптації  малюка до умов ДНЗ

Процес адаптації кожної дитини проходить індивідуально і залежить не тільки від особливостей дитини, але і майстерності педагога. Моя роль в процесі адаптації дитини раннього віку до ДНЗ полягає в забезпеченні сприятливого емоційного фону в групі і одним із засобів його діяльності може бути улюблена іграшка малюка, адже в дошкільному віці поширене спілкування з іграшкою, яка виступає як опора для внутрішнього діалогу, як друг і партнер по спілкуванню.

Близько року або трохи раніше дитина починає розуміти, що світ складається не тільки з нього й мами, в цьому світі є й інші люди. У цей період життя діти з побоюванням ставляться до незнайомих людей і шукають захисту на руках у матері. Часто саме тоді і зароджуються прихильності до будь-яких іграшок, з якими діти не можуть потім розлучитися кілька років.

вівторок, 25 листопада 2014 р.

Курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів. Група 165

З 24.11.2014 - по 12.12.2014 в МОІППО проходять курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів зі спецкурсом "Ранній вік"

Навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.

четвер, 20 листопада 2014 р.

Терапевтичні казки для малят

З раннього віку я полюбляю казки. А ви? У кожного з вас була улюблена чарівна історія, яка відображала ваші мрії і страхи . Чому ви їх пам'ятаєте все життя і чому вони вас навчили?
І тому легко і просто казки можуть стати вашими кращими помічниками у вихованні дітей. І для наших малят казка-найулюбленіший літературний жанр.
Варто тільки почати казочку і діти опиняються у світі фантазії. Казки ні в якій мірі не можна розглядати тільки як цікаве проводження часу, як приємне, доступне дитині заняття; навпаки, вони дуже суттєвий механізм розвитку у дитини тонкого розуміння внутрішнього світу людей, спосіб зняття неспокою та виховання упевненості. За допомогою казок можна метафорично виховувати дитину, допомагати подолати негативні сторони її особистості, яка формується.

понеділок, 17 листопада 2014 р.

Посібники для сенсорного розвитку малят

Всіх вітаю на цікавому сайті Лії Миколаївни. Я, Ольга Бондар, працюю у будинку дитини з дітьми раннього віку. Хотіла б поділитися з вихователями і читачами блогу   дидактичними розвиваючими посібниками з метою сенсорного розвитку дітей. Насправді - це дивне заняття – створювати нові цікаві ігри для малят.



Мета авторських  посібників :стимуляція сенсорних функцій зору , дотику, розвиток дрібної моторики,формування навичок самообслуговування (розстібання та застібання ґудзиків, кнопок, „липучок", стимуляція рухової активності; зняття м'язової і психоемоційної напруги. Ці посібники створюють позитивний емоційний фон, підвищують працездатність малюків, мотивацію до самостійної і експериментальної  діяльності, активізують когнітивні процеси (мислення, увага, сприйняття, пам'ять).

неділю, 16 листопада 2014 р.

Інформатика. Початкова школа. Вісті з міст.

Із метою впровадження Державного стандарту початкової загальної  освіти та програми з навчального предмета «Інформатика» у 2–4 класах, відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти впродовж 2012–13 навчального року тривав навчальний семінар із підготовки вчителів початкових класів до викладання предмета «Сходинки до інформатики», унаслідок чого 24 педагоги отримали сертифікати тренерів та мали впродовж                    2013–14 навчального року проводити подібні навчальні семінари в районі (місті) за каскадною моделлю.

Вдячна всім тренерам які надіслали вчасно інформацію про стан справ у районах (містах) Миколаївської області: МІСТА: Миколаїв, Первомайськ, Южноукраїнськ, РАЙОНИ: Баштанський, Братський, Веселинівський, Вознесенський, Доманівський, Казанківський, Кривоозерський, Миколаївський, Новобузький, Первомайський, Снігурівський.
Надійшла інформація від: Березанського, Березнегуватського, Єланецького, Врадіївського районів, м. Очаків. Дякую!

пʼятницю, 7 листопада 2014 р.

Діти раннього віку у ДНЗ

Пріоритетним напрямом освітньої роботи у 2014-2015 навчальному році визначено:

забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей  раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище.

Період раннього дитинства є визначальним у становленні фізично та психічно здорової особистості. Здобуття якісної освіти залежить від фундаменту, який закладається у перші роки життя людини. Тому  важливими є організація та проведення педагогами своєчасної освітньої роботи з наймолодшими дітьми.  
Основною умовою забезпечення повноцінного розвитку дітей раннього віку є створення у дошкільному навчальному закладі предметно-розвивального простору, який має відповідати принципам безпечності, дитячої активності, динамічності та універсальності, раціональності й збалансованості у наповненні різних його складових,  комфортності.

суботу, 1 листопада 2014 р.

Англійська мова в початковій школі

За Державним стандартом початкової освіти з вересня 2012 року в Україні всі діти мають вивчати англійську мову з 1 класу. Проте вчителів, які спроможні виконати державне замовлення у школі не вистачає. 
Терміново інститути післядипломної освіти впроваджують навчання вчителів початкових класів викладанню іноземної (англійської) мови молодшим школярам.
На цій сторінці планую збирати теоретичні та практичні матеріали з цього питання. Адже інтернет - це саме той ресурс, за допомогою якого вчитель-практик має можливість якнайшвидше та найкраще підвищити власну кваліфікацію шляхом самоосвіти.
На щастя в наш час люди безкорисно та безкоштовно діляться власними практичними наробками на власних блогах та сайтах. Але існує інша проблема - не дивлячись на те, що з січня 2012 року за програмою 100% всі вчителі оволоділи компьютерною та інтернет грамотністю на рівні початківець, й досі уміння знайти в інтернеті необхідну інформацію та скористатися нею можуть не 100% вчителів початкової школи.

середу, 8 жовтня 2014 р.

Основи здоров’я та статеве виховання дітей

Конституція України визнає життя і здоров’я людини одними з найвищих соціальних цінностей. Цілеспрямованих дій держави, всього суспільства у створенні сприятливих умов розвитку дітей зокрема, у частині забезпечення їх прав на здоров’я, вимагають Конвенція ООН про права дитини, Положення Всесвітньої декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей.

 Здоров’я дітей – соціальна цінність, невід’ємна частина суспільного багатства, а тому формування здорового способу життя розглядається як справа державної ваги, як глобальне завдання суспільства, закладів системи освіти, сім’ї, самої дитини.

Пріоритетними напрямками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на виконання Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року є популярізація здорового способу життя, забезпечення можливості здобувати високоякісну освіту; боротьба з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом, наркоманією.

Усвідомлене та відповідальне батьківство. Анонс

Необхідність розроблення та впровадження програми та посібника «Усвідомлене та відповідальне батьківство» для учнів старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів викликана низкою небезпечних тенденцій, що характеризують сучасне становище сім’ї та соціально-демографічний розвиток України, це зокрема збільшення кількості розлучень та неповних сімей, зростання рівня дитячої бездоглядності та безпритульності, зменшення кількості сімей з двома та більше дітьми, руйнування традиційної структури сімей, а також інші негативні тенденції. 

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: педагогічна та батьківська мудрість виховання

На гостинній миколаївській землі сталася видатна подія. У рамках проведення ХХІ Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: вчимося толерантності» відбулися заходи, які об’єднали зусилля педагогічної та батьківської громадськості у справі виховання підростаючого покоління: засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання» та батьківська трибуна «Школа і сім’я – виховуємо разом».

25 вересня 2014 року в Миколаївському національному університеті імені В. О. Сухомлинського пройшло засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання». У його роботі взяли участь провідні вчені Національної академії педагогічних наук України, наукові працівники Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського та Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, педагогічні працівники навчальних закладів Миколаївської області.

понеділок, 15 вересня 2014 р.

Інформатика в початковій школі

Розпочався новий навчальний рік. Пішла "друга хвиля" інформатизації початкової школи. У цьому навчальному році предмет Інформатика вивчають всі діти України у 2 та 3 класах. У вчителів, які викладають цей предмет виникають запитання, попри те, що існує нормативна база, яка дає відповіді на ці питання.
Нижче розміщаю скріни сторінок нормативного документу, які стосуються предмета Інформатика в початковій школі.

середу, 16 липня 2014 р.

Сексуальное насилие над детьми: как защитить ребенка

С 2005 года, научно работая над проблемой полового воспитания детей от рождения до 18-летнего возраста, не смогла обойти вниманием тему насилия над детьми. И сексуального в частности. 

В 2012 году по заказу фонда "Возрождение" в соавторстве с коллегой Ниной Анатольевной Сторчак написали учебно-методическое пособие "Статеве виховання учнів шкіл-інтернатів і їх захист від сексуального насильства"  для участников проекта «Правова грамотність педагогів шкіл-інтернатів – запорука якісного правового та соціального захисту їх вихованців» (матеріали семінару-практикуму).

Часть материалов пособия разместила на своём авторском блоге "Семейные секреты"

понеділок, 16 червня 2014 р.

Аппликация из крупы - цветной рис

Аппликация (от лат. «прикладывание») - интересный вид художественной деятельности - это способ работы с цветными кусочками различных материалов: бумаги, ткани, кожи, меха, войлока, цветные бусины, бисер, шерстяные нити, металлические чеканные пластины, всевозможная материя (бархат, атлас, шелк)., высушенных листьев…

Аппликация для детей может стать очень интересным и развивающим занятием. Во время работы с аппликацией у детей развивается моторика и воображение. И немаловажный момент, это еще и общение с вами. 

Пальчиковые краски - делаем сами

Ваш малыш пока слишком мал, чтобы повторить успех Гойи, Матисса и Васнецова, он ещё не вполне хорошо запомнил названия цветов и совсем не умеет держать кисть в руке. Но он уже достаточно взрослый, чтобы под вашим материнским руководством и при помощи собственных малюсеньких пальчиков начинать создавать уникальные живописные произведения.

Рисовать пальцами – это так просто и столь же увлекательно! Окуните пальчики вашего малыша в разные цвета палитры, а затем оставьте на листе бумаги их отпечатки. Разве это не чудо: из крошечных и смешных отпечатков пальцев прямо на глазах распускаются большие сердца, расцветают диковинные цветы, вырастают волшебные деревья.

Безопасный пластилин для ребёнка - своими руками

Пластилин вообще штука вкусная...наверное. По крайней мере все маленькие детки такого мнения. Однако и отказывать им в удовольствии поиграть и вылепить какую нибудь поделку тоже нельзя.

Поэтому вместо того, чтобы давать гадость в коробочке из магазина предлагаю сделать пластилин самим. По крайней мере там меньше всякой вредности содержится.

Качественный пластилин, не наносящий вреда здоровью ребёнка, отнюдь не дешев. Однако можно не разоряться на коробку заморского пластичного средства, а приготовить самый настоящий разноцветный и эластичный материал для развития детской мелкой моторики своими руками.

Рецепт его достаточно прост.
Для начала нужно добавить в два стакана воды столовую ложку растительного масла и довести смесь до кипения.
Затем смешать два стакана муки со стаканом мелкой поваренной соли и столовой ложкой лимонной кислоты.

пʼятницю, 6 червня 2014 р.

Програма і тренінг гендерного розвитку дітей молодшого шкільного віку

Ірина ТКАЧЕНКО,
 кандидат  психологічних наук,
 м. Армавір,
 Краснодарський край
Молодший шкільний вік є періодом ґендерної сегрегації, коли діти намагаються уникати представників іншого гендеру. Тенденція хлопчиків грати з хлопчиками, а дівчаток - з дівчатками починає проявлятися у дітей в 3-літньому віці і поступово підвищується до вступу в період статевого дозрівання.

Маккоби і Джаклін у своїх дослідженнях (як вказує Сандра Бем) прийшли до висновку про те, що в молодшому шкільному віці ґендерна сегрегація досить відчутна. Вони встановили, що діти з самими різними особистісними якостями прагнуть об'єднуватися в соціальні групи на основі спільності гендеру. І прийшли до припущення, що біологічна стать, соціальні гендерні ярлики і психологічна гендерна ідентичність діють спільно, змушуючи дитину об'єднуватися з дітьми однієї статі і уникати об'єднання з дітьми протилежної статі.

неділю, 1 червня 2014 р.

Дети в социальных сетях – невольные соучастники родителей

В потоке новостей промелькнула интересная заметка о том, что дети не контролируют поведение своих родителей в сети. Первоисточник разыскать не смог, он затерялся среди иных заметок, поэтому по мотивам той статьи напишу свое мнение о проблеме, которая приобретает невообразимый ранее масштаб. 

В принципе, этот вопрос становится частным аспектом основной проблемы – приватность жизни каждого человека уменьшается, а число вторжений в его бытие растет ежеминутно. В качестве примера можно привести типичную ситуацию для публичного человека – абсолютно незнакомые люди могут сфотографировать его украдкой на улице, в ресторане, в душе спортклуба и опубликовать этот снимок со своими комментариями. Уверен, что единицы будут рады тому, что некто неизвестный откусил кусочек приватности и выложил его на всеобщее обозрение. Это не вопрос того, что предмету съемки есть, что скрывать, скорее, вопрос воспитания и восприятия мира. 

О младшей и средней американской школе

О младшей и средней американской школе. О методиках преподавания. О взаимодействии учителя и ученика. И о чрезвычайно практичном подходе к образованию и обучению в США.

Окрім інноваційних дрібничок, що хочеться відразу використати у своїй школі, зверніть увагу на середовище дитини. Відсутні автократні ряди, коли діти дишуть в потилицю один одному. Учнів обов'язково садять так, щоб зручно було спілкуватись між собою. Тема написання ділових листів є і в 4 класі. На 28-ій хвилині відео діти вчаться писати лист. Інструкція вчителя триває не довго, а далі діти ХОДЯТЬ вільно, спілкуються, шукають...

О дошкольном образовании в США

О дошкольном образовании в США, о методах воспитания дошкольников, среди которых лидирует так называемая "прогрессивная педагогика".
Зрители увидят два типичных американских детских сада, познакомятся с их сотрудниками, чрезвычайно преданными своему делу, и побывают в Национальном Институте танца в Нью-Йорке - месте, где самое высокое искусство становится доступным для маленьких выходцев из самых разных слоев общества.