Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття (звукова культура мовлення + конструювання) в групі раннього віку ДНЗ

Короленко Ольга Валентинівна
м. Миколаїв ДНЗ № 84

Конспект комбінованого заняття
(звукова культура мовлення + конструювання)

Тема: Вміють дітки ляльок забавляти і колискову їм співати.
Програмовий зміст: Вчити чітко вимовляти звуки [у], [а]; розвивати фонематичний слух та мовне дихання, приспівуванням голосних звуків. Розвивати розмовне мовлення. Ввести в словник: шкарпетки. Розвивати навички привітання і знайомства, увагу, мислення, пам’ять, дрібну моторику пальців рук. Закріплювати уміння нанизувати намистинки. Виховувати бажання гратися разом та діяти за вказівкою вихователя.

Конспект сюжетного заняття з фізичної культури в групі раннього віку ДНЗ

Пшенична Зоя Василівна
м. Миколаїв ДНЗ№ 125 

Конспект сюжетного заняття з фізичної культури

Тема: До ведмедика в гості.
Програмовий зміст:
Виправляти малят в ходьбі, бігові
Імітувати рухи звірів
Учити стрибати через перешкоди (2 скакалки, відстань між ними 20-30 см.)
Ходити по доріжці по слідам
Формувати навички відштовхування, підскоку та приземлення
Сприяти розвитку слухової уваги вихованців, уяви та образного мислення
Створювати позитивну емоційну атмосферу, викликати у малят веселий настрій
Виховувати дружні стосунки між дітьми.

Конспект інтегрованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Солтановська Наталія Олексіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
ДНЗ-ЦРД

Конспект інтегрованого заняття

Тема: До Лісовичка у гості.
Мета: Уточнити й узагальнити отримані знання про назви посуду, його призначення, закріпити знання дітей про тварин, що живуть у лісі, чим живляться. Збагачувати словник ознаками предметів. Розвивати активне мовлення, логічне мислення, сенсорні еталони (кольори, кількість , розмір), ігрові навички. Вправляти у вмінні малювати пензлем та пальчиком, використовуючи два кольори (зелений та червоний). Виховувати дбайливе ставлення до тварин, бажання допомагати, охайність в роботі.

Конспект комплексного заняття в групі раннього віку ДНЗ

Шевченко Ірина Миколаївна 
м. Миколаїв ДНЗ № 121

Конспект комплексного заняття

Тема: В гості до ляльки Катрусі.
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей називати основні кольори, добирати предмети за кольорами, класифікувати за формою, величиною. Розвивати творче мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу. Виховувати  охайність, зосередженість, дружні взаємовідносини.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, зображувальна діяльність) в групі раннього віку ДНЗ

Носаченко Ганна Петрівна
м. Миколаїв ДНЗ №112 

Конспект комбінованого заняття
(Розвиток мовлення, зображувальна діяльність)

Тема: Ми – веселі малюки
Програмовий зміст: Вчити дітей впізнавати себе на фотографії,називати частини свого тіла та обличчя; закріпити уявлення про органи чуття. Розширити уявлення дітей про культурно-гігієнічні навички,предмети гігієни та їх призначення. Вчити дітей стежити за своїм зовнішнім виглядом.  Розвивати дрібну моторику рук та мовлення дітей. Виховувати охайність, дбайливе ставлення до себе.

Конспект заняття з фізичної культури в групі раннього віку ДНЗ

Комличенко Тетяна Віталіївна
м. Миколаїв ДНЗ№17

Конспект заняття з фізичної культури 


Тема: Коза з козенятами.
Програмовий зміст: вчити дітей перестрибувати через мотузки, покладені на підлогу; удосконалювати вміння проповзати по підлозі в упорі стоячи на колінах та кистях рук та підлізати під дугу; ходити приставним кроком, дотримуючись рівноваги; розвивати спритність, увагу, уміння діяти за сигналом вихователя; виховувати інтерес до спільних дій з однолітками, підтримувати позитивний емоційний стан під час заняття.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку ДНЗ

Більченко Оксана Вікторівна
м. Миколаїв ДНЗ № 118

Конспект комбінованого заняття 
з сенсорного виховання

Тема. На гостини до мишки.
Мета: Продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простих прийомів встановлення схожості і відмінності однорідних предметів, зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти й називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний);вчити, розрізняти й порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький); розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховати спостережливість, бажання виконувати завдання.

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення в групі раннього віку ДНЗ

Кучай Олена Володимирівна 
м. Миколаїв ДНЗ №132

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення

Тема: В гості до бабусі  Галі.
Мета: Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик ” , ,,- ичк ” (песик, мурчик  ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками  ,,в ” , ,,на ” ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти  тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв’язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку в групі раннього віку ДНЗ

Чечельницька Капіталіна Миколаївна
м. Миколаїв ДНЗ № 23

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку

Тема: “Наші іграшки чудові”
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей узагальнювати поняття “іграшки” через дидактичну гру. Вправляти у диференціації кольорів, добирати фігури певного кольору з (двох, трьох, чотирьох) кольорів – кубик, кульку, площину, геометричну фігуру тощо. Закріпити вміння розрізняти за розміром, а також групувати предмети. Розвивати мову, увагу, мислення, дрібну моторику рук, швидку орієнтацію в просторі, вміння діяти за правилами гри. Виховувати дружні стосунки між однолітками під час гри.

Конспект сюжетного фізкультурного заняття в групі раннього віку ДНЗ

Авдієнко 
Леся Миколаївна 
Миколаївська область
Березнегуватський район
Новосевастопольский ДНЗ

Конспект сюжетного фізкультурного заняття
Тема: Веселий колобок на гостинах у діток.

Мета:
Дидактична: вправляти дітей в різних видах ходьби (у колоні по одному за вихователем, на пальчиках, на зовнішній стороні стопи); продовжувати вчити дітей ходити по обмеженій площині (місточок), підлізати під мотузку; вчити дітей опановувати різноманітні рухи, стимулювати активність та самостійність у процесі рухових дій. Розвивальна: зміцнювати різні групи м’язів, удосконалювати рівновагу, спритність, рухову координацію. Виховна: викликати у дітей позитивні емоції, піднесений настрій. 

Конспект інтегрованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Яровенчук Валентина Сергіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
 ДНЗ № 30 
Конспект інтегрованого заняття 

Тема: Подорож до корівки Ласки
Мета: розширювати знання дітей про свійських тварин, ознайомити їх із зовнішнім виглядом корови, способом живлення, як захищається, яку користь приносить людям, поповнити  словниковий запас дітей словами: корова, телятко, бодається, мукає. Розвивати фонематичний слух;  вміння звуконаслідувати тварину. Вчити чітко вимовляти звук [м], закріпити вимову звука [у].  Удосконалювати  уміння прикрашати аркуш паперу  яскравими плямами методом тампонування. Закріпити знання сенсорних ознак: величини, жовтого і зеленого кольорів. Розвивати уяву, мислення. Виховувати акуратність у роботі, любов до тварин.

Конспект заняття з народознавства в групі раннього віку ДНЗ

Ніколенко Анжела Анатоліївна
Миколаївська область
м. Первомайськ 
ДНЗ №32

Конспект заняття з народознавства
Тема: Віночок для Наталочки.
Мета: ознайомити дітей з українським віночком; продовжувати знайомити з українськими народними іграми; закріплювати навички розрізнення кольорів та поняття один та багато; вчити відповідати на запитання вихователя; поповнювати словник дітей. Викликати радість від гри, бажання гратися, разом з дітьми, вихователем; розвивати спостережливість, мислення, мовлення дітей. Виховувати цікавість до народних традицій.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика) в групі раннього віку ДНЗ

Воронцова Олена Олексіївна
Миколаївська область 
м. Первомайськ 
ДНЗ № 24 

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика)
Тема: Казкова подорож.
Мета: виховувати позитивну налаштованість на природне довкілля, бережне ставлення до природи; допомагати встановлювати позитивні контакти, бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця; розвивати дрібну моторику пальців рук; діалогічне мовлення, пам'ять, зорову увагу, окомір, вміння орієнтуватися на площині; стимулювати прояв дитиною ініціативи у спільній діяльності; заохочувати до участі в руховій діяльності разом з однолітками; виховувати інтерес дитини до оволодіння новими діями з предметами;

Конспект комплексного заняття (розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання) в групі раннього віку ДНЗ

 Пуштук Олена Олексіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
ДНЗ – ЦРД з о/п 
№ 25 «Вербиченька»  

Конспект комплексного заняття
(розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання)
Тема: Весела подорож.
Мета: виявити та закріпити знання про пори року; формувати вміння впізнавати пору за ілюстраціями, спираючись на схеми-підказки, складати речення з 2-3 слів ; вправляти в умінні впізнавати та називати домашніх тварин та їх дитинчат ;викликати бажання зображувати знайомі об’єкти, розміщувати зображення по всій площині аркуша;розвивати дрібну моторику рук, бажання ділитися знаннями , виховувати цікавість до оточуючого, бережне ставлення до природи.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації

Котова Інна Олександрівна 
м. Миколаїв ДНЗ № 111

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації в групі раннього віку ДНЗ

Тема: «Кошенята на прогулянці»
Програмовий зміст: Учити помічати і розрізняти: розташування предметів відносно свого тіла («вгорі» - там, де голова, «внизу» - там, де ноги); просторові відношення («на», «під»); основні кольори (червоний, жовтий, зелений); форму «круглий». Формувати уявлення про поняття «котиться». Вправляти дітей у порівнянні, групуванні, співвідношенні предметів за кольором.
Збагачувати предметно-тактильну діяльність дітей; викликати інтерес до навколишніх предметів, їх властивостей, якостей, радість від творчої роботи, бажання займатися аплікацією.
Продовжувати знайомити дітей з принципом роботи з клеєм і серветкою. Вчити розташовувати «крапки» по всій площині силуетного зображення жука. Розвивати мислення, активне мовлення малят, позитивне сприймання світу. Виховувати організованість, уважність,поважне ставлення один до одного, уміння слухати й розуміти запитання вихователя, охайність.

понеділок, 27 січня 2014 р.

Вихователю найменших

Делюсь новостью с коллегами-дошкольниками. В издательстве "Основа" вышла наша книга "Воспитателю самых маленьких". Система работы с детьми третьего года жизни (укр. язык).  

Посібник містить щотижневе планування (заняття з образотворчого мистецтва; фізичного й музичного виховання; пізнавальної, художньо-мовленнєвої, ігрової діяльності та ін.), методичні рекомендації щодо організації навчально-виховної роботи з дітьми третього року життя, а також багато іншої корисної інформації.

Для вихователів дошкільних навчальних закладів і студентів вищих навчальних закладів відповідного фаху.

Ранній вік (з року до трьох) – особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення в розвитку малюка. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Впровадження особистісно орієнтованої освіти в практику роботи груп раннього віку дошкільних навчальних закладів потребує від педагогів розуміння та засвоєння її змісту, набуття ними вміння реалізувати окреслені завдання цієї освіти. Вона вимагає від педагога особистісно орієнтованого підходу до дітей, тісної взаємодії з їхніми родинами.

вівторок, 21 січня 2014 р.

Родинне та суспільне статеве виховання дітей раннього віку



Олійник Л. М.
Конспект відкритого заняття 
у групі «Вихователі раннього віку ДНЗ»

Мета: ознайомити педагогів груп раннього віку ДНЗ з державною гендерною політикою та з сучасними європейськими підходами до статевого виховання підростаючого покоління, сформувати уміння застосовувати отримані знання під час педагогічної практики.

Форма проведення: лекція-візуалізація.
Кількість годин: 2 год.

Ключові поняття: виховання, статеве виховання, стать, родинне виховання, суспільне виховання, сексуальний розвиток, гендерне виховання.
Ресурсне забезпечення: мультимедійна презентація; авторський навчально-методичний посібник «Статеве виховання».

Усвідомлене та відповідальне батьківство

МИСТЕЦТВО БУТИ БАТЬКАМИ. 
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ  – НА СЛУЖБІ БАТЬКІВ.

Л. М. Олійник 

Глава з навчально-методичного посібника
МОІППО "Усвідомлене та відповідальне батьківство" (для учнів 9-10 класів ЗОШ)

середу, 18 грудня 2013 р.

Какой будет школа будущего?

Школа без учебников, без преподавателей, без классных комнат, без тестов и экзаменов – да что это вообще за школа такая? Такую задумали трое интернетчиков из Стокгольма Дэвид Эриксон, Ларс Лунд и Джонатан Бриггс в 1994 году. Открыть школу решили на острове Стумхолмен в бывшей военной тюрьме. Кажется, это рецепт поражения, но у них быстро получилось. В начале 2000-х школа Hyper Island, где шли эклектичные, но увлекательные короткие программы без всякой теории и с упором на реальные профессиональные задачи, завоевала культовый статус у дизайнеров, маркетологов, журналистов, программистов, да и вообще всех, чья работа завязана на визуальные и цифровые технологии. Потом появилась и корпоративная часть, курсы и мастер-классы для крупных компаний.

Создатель инновационной школы Hyper Island Дэвид Эриксон о том, 
как будет выглядеть образование XXI века

четвер, 5 грудня 2013 р.

Компетентності та компетенції: співвідношення понять

З приводу понять компетенція та компетентність у сучасній вітчизняній педагогічній думці до сьогодення не існує одностайності.
Хоча ці терміни увійшли у новітні державні документи дошкільної (Базовий компонент дошкільної освіти 2012) та початкової (Державний стандарт початкової освіти 2012)  освіти в Україні.

Практика викладання на курсах підвищення кваліфікації працюючим педагогам ДНЗ та вчителям початкової школи ЗОШ свідчить, що освітяни подекуди не розуміють які співвідношення існують між цома двома поняттями й не усвідомлюють, яким чином формуються ці самі компетентності та компетенції.
Сподіваюся, що публікація статті Скворцової С. О. та Цимбалюк Я. С. та слайди допоможуть практикам розібратися із цим питанням.