Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект заняття з фізичної культури в групі раннього віку ДНЗ

Комличенко Тетяна Віталіївна
м. Миколаїв ДНЗ№17

Конспект заняття з фізичної культури 


Тема: Коза з козенятами.
Програмовий зміст: вчити дітей перестрибувати через мотузки, покладені на підлогу; удосконалювати вміння проповзати по підлозі в упорі стоячи на колінах та кистях рук та підлізати під дугу; ходити приставним кроком, дотримуючись рівноваги; розвивати спритність, увагу, уміння діяти за сигналом вихователя; виховувати інтерес до спільних дій з однолітками, підтримувати позитивний емоційний стан під час заняття.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку ДНЗ

Більченко Оксана Вікторівна
м. Миколаїв ДНЗ № 118

Конспект комбінованого заняття 
з сенсорного виховання

Тема. На гостини до мишки.
Мета: Продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простих прийомів встановлення схожості і відмінності однорідних предметів, зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти й називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний);вчити, розрізняти й порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький); розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховати спостережливість, бажання виконувати завдання.

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення в групі раннього віку ДНЗ

Кучай Олена Володимирівна 
м. Миколаїв ДНЗ №132

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення

Тема: В гості до бабусі  Галі.
Мета: Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик ” , ,,- ичк ” (песик, мурчик  ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками  ,,в ” , ,,на ” ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти  тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв’язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку в групі раннього віку ДНЗ

Чечельницька Капіталіна Миколаївна
м. Миколаїв ДНЗ № 23

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку

Тема: “Наші іграшки чудові”
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей узагальнювати поняття “іграшки” через дидактичну гру. Вправляти у диференціації кольорів, добирати фігури певного кольору з (двох, трьох, чотирьох) кольорів – кубик, кульку, площину, геометричну фігуру тощо. Закріпити вміння розрізняти за розміром, а також групувати предмети. Розвивати мову, увагу, мислення, дрібну моторику рук, швидку орієнтацію в просторі, вміння діяти за правилами гри. Виховувати дружні стосунки між однолітками під час гри.

Конспект сюжетного фізкультурного заняття в групі раннього віку ДНЗ

Авдієнко 
Леся Миколаївна 
Миколаївська область
Березнегуватський район
Новосевастопольский ДНЗ

Конспект сюжетного фізкультурного заняття
Тема: Веселий колобок на гостинах у діток.

Мета:
Дидактична: вправляти дітей в різних видах ходьби (у колоні по одному за вихователем, на пальчиках, на зовнішній стороні стопи); продовжувати вчити дітей ходити по обмеженій площині (місточок), підлізати під мотузку; вчити дітей опановувати різноманітні рухи, стимулювати активність та самостійність у процесі рухових дій. Розвивальна: зміцнювати різні групи м’язів, удосконалювати рівновагу, спритність, рухову координацію. Виховна: викликати у дітей позитивні емоції, піднесений настрій. 

Конспект інтегрованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Яровенчук Валентина Сергіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
 ДНЗ № 30 
Конспект інтегрованого заняття 

Тема: Подорож до корівки Ласки
Мета: розширювати знання дітей про свійських тварин, ознайомити їх із зовнішнім виглядом корови, способом живлення, як захищається, яку користь приносить людям, поповнити  словниковий запас дітей словами: корова, телятко, бодається, мукає. Розвивати фонематичний слух;  вміння звуконаслідувати тварину. Вчити чітко вимовляти звук [м], закріпити вимову звука [у].  Удосконалювати  уміння прикрашати аркуш паперу  яскравими плямами методом тампонування. Закріпити знання сенсорних ознак: величини, жовтого і зеленого кольорів. Розвивати уяву, мислення. Виховувати акуратність у роботі, любов до тварин.

Конспект заняття з народознавства в групі раннього віку ДНЗ

Ніколенко Анжела Анатоліївна
Миколаївська область
м. Первомайськ 
ДНЗ №32

Конспект заняття з народознавства
Тема: Віночок для Наталочки.
Мета: ознайомити дітей з українським віночком; продовжувати знайомити з українськими народними іграми; закріплювати навички розрізнення кольорів та поняття один та багато; вчити відповідати на запитання вихователя; поповнювати словник дітей. Викликати радість від гри, бажання гратися, разом з дітьми, вихователем; розвивати спостережливість, мислення, мовлення дітей. Виховувати цікавість до народних традицій.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика) в групі раннього віку ДНЗ

Воронцова Олена Олексіївна
Миколаївська область 
м. Первомайськ 
ДНЗ № 24 

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика)
Тема: Казкова подорож.
Мета: виховувати позитивну налаштованість на природне довкілля, бережне ставлення до природи; допомагати встановлювати позитивні контакти, бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця; розвивати дрібну моторику пальців рук; діалогічне мовлення, пам'ять, зорову увагу, окомір, вміння орієнтуватися на площині; стимулювати прояв дитиною ініціативи у спільній діяльності; заохочувати до участі в руховій діяльності разом з однолітками; виховувати інтерес дитини до оволодіння новими діями з предметами;

Конспект комплексного заняття (розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання) в групі раннього віку ДНЗ

 Пуштук Олена Олексіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
ДНЗ – ЦРД з о/п 
№ 25 «Вербиченька»  

Конспект комплексного заняття
(розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання)
Тема: Весела подорож.
Мета: виявити та закріпити знання про пори року; формувати вміння впізнавати пору за ілюстраціями, спираючись на схеми-підказки, складати речення з 2-3 слів ; вправляти в умінні впізнавати та називати домашніх тварин та їх дитинчат ;викликати бажання зображувати знайомі об’єкти, розміщувати зображення по всій площині аркуша;розвивати дрібну моторику рук, бажання ділитися знаннями , виховувати цікавість до оточуючого, бережне ставлення до природи.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації

Котова Інна Олександрівна 
м. Миколаїв ДНЗ № 111

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації в групі раннього віку ДНЗ

Тема: «Кошенята на прогулянці»
Програмовий зміст: Учити помічати і розрізняти: розташування предметів відносно свого тіла («вгорі» - там, де голова, «внизу» - там, де ноги); просторові відношення («на», «під»); основні кольори (червоний, жовтий, зелений); форму «круглий». Формувати уявлення про поняття «котиться». Вправляти дітей у порівнянні, групуванні, співвідношенні предметів за кольором.
Збагачувати предметно-тактильну діяльність дітей; викликати інтерес до навколишніх предметів, їх властивостей, якостей, радість від творчої роботи, бажання займатися аплікацією.
Продовжувати знайомити дітей з принципом роботи з клеєм і серветкою. Вчити розташовувати «крапки» по всій площині силуетного зображення жука. Розвивати мислення, активне мовлення малят, позитивне сприймання світу. Виховувати організованість, уважність,поважне ставлення один до одного, уміння слухати й розуміти запитання вихователя, охайність.

понеділок, 27 січня 2014 р.

Вихователю найменших

Делюсь новостью с коллегами-дошкольниками. В издательстве "Основа" вышла наша книга "Воспитателю самых маленьких". Система работы с детьми третьего года жизни (укр. язык).  

Посібник містить щотижневе планування (заняття з образотворчого мистецтва; фізичного й музичного виховання; пізнавальної, художньо-мовленнєвої, ігрової діяльності та ін.), методичні рекомендації щодо організації навчально-виховної роботи з дітьми третього року життя, а також багато іншої корисної інформації.

Для вихователів дошкільних навчальних закладів і студентів вищих навчальних закладів відповідного фаху.

Ранній вік (з року до трьох) – особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення в розвитку малюка. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Впровадження особистісно орієнтованої освіти в практику роботи груп раннього віку дошкільних навчальних закладів потребує від педагогів розуміння та засвоєння її змісту, набуття ними вміння реалізувати окреслені завдання цієї освіти. Вона вимагає від педагога особистісно орієнтованого підходу до дітей, тісної взаємодії з їхніми родинами.

вівторок, 21 січня 2014 р.

Родинне та суспільне статеве виховання дітей раннього віку



Олійник Л. М.
Конспект відкритого заняття 
у групі «Вихователі раннього віку ДНЗ»

Мета: ознайомити педагогів груп раннього віку ДНЗ з державною гендерною політикою та з сучасними європейськими підходами до статевого виховання підростаючого покоління, сформувати уміння застосовувати отримані знання під час педагогічної практики.

Форма проведення: лекція-візуалізація.
Кількість годин: 2 год.

Ключові поняття: виховання, статеве виховання, стать, родинне виховання, суспільне виховання, сексуальний розвиток, гендерне виховання.
Ресурсне забезпечення: мультимедійна презентація; авторський навчально-методичний посібник «Статеве виховання».

Усвідомлене та відповідальне батьківство

МИСТЕЦТВО БУТИ БАТЬКАМИ. 
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ  – НА СЛУЖБІ БАТЬКІВ.

Л. М. Олійник 

Глава з навчально-методичного посібника
МОІППО "Усвідомлене та відповідальне батьківство" (для учнів 9-10 класів ЗОШ)

середу, 18 грудня 2013 р.

Какой будет школа будущего?

Школа без учебников, без преподавателей, без классных комнат, без тестов и экзаменов – да что это вообще за школа такая? Такую задумали трое интернетчиков из Стокгольма Дэвид Эриксон, Ларс Лунд и Джонатан Бриггс в 1994 году. Открыть школу решили на острове Стумхолмен в бывшей военной тюрьме. Кажется, это рецепт поражения, но у них быстро получилось. В начале 2000-х школа Hyper Island, где шли эклектичные, но увлекательные короткие программы без всякой теории и с упором на реальные профессиональные задачи, завоевала культовый статус у дизайнеров, маркетологов, журналистов, программистов, да и вообще всех, чья работа завязана на визуальные и цифровые технологии. Потом появилась и корпоративная часть, курсы и мастер-классы для крупных компаний.

Создатель инновационной школы Hyper Island Дэвид Эриксон о том, 
как будет выглядеть образование XXI века

четвер, 5 грудня 2013 р.

Компетентності та компетенції: співвідношення понять

З приводу понять компетенція та компетентність у сучасній вітчизняній педагогічній думці до сьогодення не існує одностайності.
Хоча ці терміни увійшли у новітні державні документи дошкільної (Базовий компонент дошкільної освіти 2012) та початкової (Державний стандарт початкової освіти 2012)  освіти в Україні.

Практика викладання на курсах підвищення кваліфікації працюючим педагогам ДНЗ та вчителям початкової школи ЗОШ свідчить, що освітяни подекуди не розуміють які співвідношення існують між цома двома поняттями й не усвідомлюють, яким чином формуються ці самі компетентності та компетенції.
Сподіваюся, що публікація статті Скворцової С. О. та Цимбалюк Я. С. та слайди допоможуть практикам розібратися із цим питанням.

середу, 20 листопада 2013 р.

Забезпечення прав дитини

Срочно понадобился материал, в котором доступным для старшего дошкольника языком, было бы рассказано о правах ребёнка. 

Обыскала просторы Интернета... И не нашла. Свежая публикация УНІАН утверждает, что "В Україні достатньо високий рівень забезпечення прав дитини"

Як повідомили УНІАН в прес-службі Президента України, про це сказала голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Юкіе Мокуо під час спільної прес-конференції з Уповноваженим Президента України з прав дитини Юрієм Павленком до Дня спільних дій в інтересах дітей - Дня прийняття Конвенції ООН про права дитини, який у світі відзначається 20 листопада.

четвер, 7 листопада 2013 р.

До проблеми родинного та суспільного статевого виховання дітей

У кожного індивіда впродовж життя формуються певні морально-естетичні уявлення про мужність і жіночість, про те, як слід поводитися чоловікам і що неприпустимо для жінки, набувається власний досвід особистого спілкування з особами протилежної статі. Свій критично осмислений досвід, погляди на взаємини статей, значущі цінності дорослі прагнуть передати в спадок дітям, щоб ті були змолоду щасливі в особистому житті. Статева поведінка зрілої особистості – це і культура статевого життя людини, і культура міжстатевого спілкування, людської гідності, і ставлення до свого здоров’я, і культура зовнішнього вигляду.

За останні роки погляди на статеве виховання особистості до досягнення нею повноліття стали ще більш суперечливими. Усі дорослі згодні з необхідністю виробляти в дітей правильне ставлення до статевих питань, проте в кожного своя думка про те, із чого статеве виховання складається, як його слід здійснювати, де і хто повинен цим займатися.

пʼятницю, 1 листопада 2013 р.

Основні концепції організації й управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів

Вітчизняна педагогічна наука, спираючись на результати досліджень з психології, фізіології і положення теорії пізнання, розв'язує сучасні завдання щодо кількох концептуальних підходів. Серед них за глибиною психологічного та фізіологічного обгрунтування особливо виділяються асоціативно-рефлекторна теорія і теорія поетапного формування розумових дій. Решта концепцій, зокрема концепція проблемно-діяльнісного навчання, програмованого навчання, , особистісно-орієнтованого навчання та ін. певною мірою базуються на одній з перших двох і розв'язують деяку важливу проблему навчання.

Специфіка та структура уроку інформатики у початковій школі

На уроках інформатики комп'ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що відповідним чином впливає на організацію навчального процесу.   Специфіка уроку інформатики виявляється, передусім, в істотному обсязі практичних робіт з використанням комп'ютера, при якому «контактний час» роботи з комп'ютером становить майже половину уроку. В комп'ютерному класі використовуються фронтальні, групові форми роботи, індивідуальна робота та робота в парах. 
Однією з важливих умов проведення уроку є раціональний вибір його типу й дотримання основних елементів його структури. 

Особливості уроку з використанням комп'ютерних засобів навчання.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету.
Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа.