Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 17 квітня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі


Шевченко Ольга Володимирівна
вихователь ДНЗ 131
м.Миколаїв
Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі 
ТемаПереказ казки «Котик і Півник»
Програмовий зміст:  
Зв’язне мовлення: формувати вміння переказувати казку спільно – «ланцюжком», емоційно передавати діалоги героїв казки, формувати уміння давати характеристику вчинків персонажів, стимулювати вживання мовних і позамовних засобів виразності.
Звукова культура мовлення: продовжувати роботу над розвитком точності та чіткості рухів артикуляційного апарату у поєднанні з рухами кістей рук, вчити інтонаційно виразно передавати слова головних героїв казки, розвивати силу голосу, мовленнєве дихання.
Граматика: закріплювати вміння узгоджувати різні частини мови в роді числі і відмінку, виховувати прагнення до чистоти і граматичної правильності мовлення.
Словник: збагачувати словниковий запас новими для дітей словами «бандура», «підкрадатися», фразеологізмами «блимати очима»,образними словосполученнями (жили-були, бринь-бринь-бриноньки, тринь-тринь-триноньки), продовжувати збагачувати та активізувати словник прислів’ями.  Сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої активності, ініціативності, пам’яті та мислення.


Виховувати самостійність, доброзичливість, слухняність, почуття дружби та взаємодопомоги, вміння слухати один одного, уважно стежити за розповіддю.
Матеріал: дзеркало (9 шт), дзвіночок, картинка бандури, сюжетні картинки.
Попередня робота: перегляд мультфільму «Котик та Півник», читання казки «Котик та Півник», вивчення напам’ять фізкультхвилинки.
Хід заняття
-  Настав новий день! Посміхнемося одне одному та побажаємо доброго ранку!
- Діти, а ви любите слухати та розповідати казки?
- Для того щоб слухати казки треба бути уважним, а для того щоб їх добре преказувати потрібно підготувати язичок. Проходьте за стіл та сідайте.
В кожнім роті є язик, 
Та не всіх він слухать звик.
А щоб він слухняним став,
Треба знати кілька вправ.
Артикуляційна гімнастика
Зранку вітаються усмішкою губи (Усмішка)
Потім ретельно почистимо зуби: праворуч, ліворуч (Чистимо зуби)
Чисті вже зуби? Ану покажіть!
Сніданок готовий, заварений чай – 
Чашечку швидше свою підставляй  (Чашечка)
Нам наливають гарячого чаю – 
Тож постудити ми його маєм. (дихальна вправа «Гарячий чай»)
(широкий язик кладемо на нижню губку, носиком вдихаємо повітря і повільно видихаємо його через язичок)
На блюдечко нам млинці накладають. (Млинець)
Варенням солодким їх поливають.
Та мусимо, діти, ми пам’ятати,
Що треба повільно й ретельно жувати. (Жуйка)
- Усі молодці!!!
- Для того щоб опинитись у світі казок нам потрібно подзвонити у цей дзвіночок, адже він не простий, а чарівний. 
Треба сказати чарівні слова і ми потрапимо у казку. Т-с-с-с!! Слухайте уважно. Треба сказати такі слова: 
Дінь, дінь, дінь, дзвіночок кличе
Починайся казка швидше.
- Скажемо ці слова тихо, а тепер голосно.
- До нас завітала казка «Котик та півник»
Читання казки «Котик і півник»
У маленькій хатинці у лісочку на маленькому горбочку, жили собі були Котик та Півник. І були вони друзями. Котик на бандурі грав:
Тринь-тринь-триноньки
Бринь-бринь-бриноньки
А півник хоч маленький був, але добре танцював, крильцятами махав та пісень співав:
Тупи-тупи-тупоньки
Крильцями до купоньки
Стриба-стриба-стрибунець
Гарний в мене гребінець 
Кукуріку!  Кукуріку!
Одного разу зібрався Котик в ліс, дрова рубати і наказує Півнику: 
Мур-мур-няв! В вікно не виглядати, нікого додому не пускати, дверцята не відчиняти! Багато в лісі ворогів, лихо може статися!
Кукуріку! Нікого не буду пускати
А буду весело співати, крильцями махати
Та танцювати! Кукуріку!
Пішов Кіт у ліс, а хитра Лиска підкралась до віконця і ну співати, лагідно примовляти.
Ходи до мене півничку, червоненький гребінчику
Дам тобі пшенички, медяної водички.
 А півник у віконце виглядає та дзьобиком їй співає:
Ток-ток-ток, не велів мені коток.
Розсердилась Лисичка, сховалась за кущем і виглядає, очима блимає, облизується і чекає. А Півник побачив золоту пшениченьку, медяну водиченьку, відчинив двері, а Лисичка його цап-царап під лапку та в ліс.
Біжить вона і промовляє:
Стриб-стриб-стриб
Буде в Лисоньки обід
Дочекалась самкінець
Смачний буде холодець
А півник кричить:
Котику-братику відгукнись! 
Несе мене Лиска в ліс
Ой біда, ой біда, з’їсть мене Лиса.
Ой лишенько!Як почув Котик Півника-братика, миттю взяв писану торбу, бандуру і побіг до Лисички.
Підійшов до її хати і ну співати:
Тринь-тринь-триноньки
Бринь-бринь-бриноньки
Ой, у Лиски новий дім
Вийди Лисонька у двір.
Не витерпіла Лисичка, вийшла на поріг та кричить: «Хто так гарно співає?» А Котик її цап-царап і в писану торбу. Ввійшов Котик у лисиччину хату, побачив півника. А півник до нього.
— Спасибі тобі, Котику-братику, що ти мене врятував. Тепер же я тебе слухатимусь довіку! Обнялися друзі, розцілувалися і більше ніколи не розлучалися.
- Хто нагадає назву казки, яку ми щойно прочитали?
- Якими словами починається казка?
- На якому музичному інструменті грав Котик
- Бандура – це український народний музичний інструмент. У бандури є струни. Коли пальчиками перебирають їх лунає мелодія. А давайте уявимо як ми будемо грати на бандурі, як грав Котик (тринь-тринь-триноньки…)
- Друзі,а чи зустрічались вам у казці ще якісь незнайомі слова?
- А пам’ятаєте, як Лисичка  сиділа під кущем і блимала очима. Як це? Ааа це так. 
- Діти, скажіть, «блимала очима». Що я роблю? Спробуйте ви поблимати очима.
- А ще в казці Лисичка  підкрадалась, тобто йшла тихо-тихо, щоб  ніхто не почув і не побачив? Давайте покажемо, як це підкрадатися.
- А як він співав? Пригадайте його пісеньку.
- Куди зібрався Котик?
- Що наказав Котик Півнику?
- Хто підійшов до вікна коли Півник залишився один вдома?
- Як Лисичка звернулась до Півника? 
- Як їй відповів дзьобиком Півник?
- Як кликав Півник Котика?
- Як врятував Котик Півника?
- Чим закінчилась казка?
- Розумнички, все запам’ятали, а тепер давайте трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Вийшов півник до кринички
Випив свіжої водички
Грібся, виглядав жучка
Дзьоба-дзьоба хробачка
Тупи-тупи-тупоньки
Крильцями до купоньки
Стриба-стриба-стрибунець
Гарний в мене гребінець 
На плетінь злетів з даху 
Закричав: «Кукуріку»!!!
- Діти, вам сподобалась казка «Котик і Півник»? 
- Тоді я вам пропоную спробувати її переказати.
- А переказувати казку «Котик і Півник» ми будемо ланцюжком. Для цього вам треба буде вибрати картку, на якій зображено початок казки, повернутися обличчям до решти дітей, показати картинку і почати розповідати перший уривок казки. Після того, як дитина завершить свою розповідь, друга дитина знаходить наступну картинку, теж повертається до дітей та продовжує розповідати казку. Будьте уважні!
Переказ казки дітьми.
- Які ж ви молодці. Мені сподобалось, як ви переказували казку. 
- Давайте перекажемо казку ще раз.
Підсумок заняття
- Нагадайте, назву казки яку ми сьогодні переказували.
- Назвіть головних героїв казки.
- Як ви вважаєте, чи можна котика назвати справжнім другом?
- А про півника можна сказати, що він слухняний?
- Ось бачите діти, не слухався Півник Котика і потрапив у біду! Але, як добре, що є справжні друзі, які ніколи не залишать один одного у біді. Недарма в народі кажуть:
Другові завжди допомагай,
Друга завжди виручай!
- Молодці малята, ви сьогодні були справжні розумнички, добре переказували казку. А цей казковий дзвіночок тепер залишиться у нас в групі. І тепер коли ми захочемо потрапити в казку, наше бажання обов’язково здійсниться.






Немає коментарів: