Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 17 квітня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі

Тристан  Надія  Сергіївна
Вихователь ЗДО № 69
м. Миколаїв

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі
Тема: «Казка вчинки розкриває….»
Мета: 
перевірити вміння дітей переказувати добре знайому казку, використовуючи пряму мову ,
стимулювати вживання повних речень в розвитку зв’язного мовлення дітей;
сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності, вміння передавати настрій, почуття; 
учити помічати в казкових персонажах позитивні риси характеру.
Матеріал та обладнання: «казкове пір’ячко» до казки «Зайчикова хатка» , моделі героїв казки – різнокольорові геометричні фігури різного  розміру, настільний театр до казки «Зайчикова хатка».


Хід заняття

Вихователь. Через наш садок летіла птиця – 
Пречудовая жар-птиця.
Вона казкове пір’ячко
Зронила на подвір’ячко.
А я його підняла – 
І вам, любі діти, принесла!

    Вихователь показує  пір’ячко, на якому
                    зображено малюнок з казки
                    «Зайчикова хатка» .

Вихователь. Пригадайте і скажіть з  якої казки цей малюнок? (Відповідь дітей). Діти, це авторська казка. ЇЇ написала відома українська поетеса. Згадайте її. 
Діти.             Це  - Наталя Забіла.

Вихователь показує портрет поетеси.

Вихователь. Діти, а що ж таке «казка»? 
Діти.       Казка – вигадка
Вихователь. Проте, щось тут, діточки, не те!
Діти.              Казка вчинки розкриває, 
             Уму-розуму навчає!

Вихователь.  Сьогодні ми з вами спробуємо дізнатись, які ж вчинки розкриває нам казка.                                        Для цього спочатку пригадаємо саму казку «Зайчикова хатка» , назвемо її героїв і перекажемо її. 
- Назвіть всіх героїв казки.

Відповіді дітей: зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, собака, півник.

Вихователь. А зараз  пропоную вам допомогти мені знайти серед ось цих моделей наших героїв.

Вихователь виставляє на дошці моделі
Вихователь. Давайте спочатку знайдемо наших головних героїв. Назвіть їх. (Лисичка і зайчик). Як ми їх позначимо?
(Сірий маленький овал – зайчик,  більший оранжевий овал – лисичка). 

Таким же чином діти знаходять моделі інших героїв.

Вихователь. Діти,  де  оселились Зайчик і Лисичка?
Діти.  В лісі коло річки.
Вихователь. Тож, ліс у нас – це зелені ялинки і кущики, а річка – синя хвиляста смужка. (Вихователь показує інші деталі – ялинки і сину смужку).
А зараз я пропоную вам розкласти моделі на своїх столиках.
(Діти сідають за 5-мя столиками по троє дітей, крім першого – де двоє діток, на кожному столику різні епізоди казки)
- Домовтесь, будь ласка, хто  буде яким героєм казки.
- Ми будемо переказувати так: один буде починати, а інший -  продовжувати, тому слухайте уважно один одного. 
Не забувайте під час розповіді міняти голос, коли герої казки веселі, хитрі, сумні, сміливі, рішучі. 
Діти переказують казку.

Вихователь. Так, вчинки яких героїв ми назвемо хорошими, а яких поганими? Чим  вчинок Зайчика вам сподобався? Чому ви вважаєте, що Лисичка вчинила погано? А чого нас ця казка навчає? (Не робити погані вчинки, бути добрими, сміливими, чесними, рішучими, захищати менших, слабших)

Вихователь. Потрудились ви на славу.
Відпочити вже пора!
Запрошую вас в коло стати!

Фізхвилинка.

      Діти.               Всі по колу ми підем,
 Наші казочки знайдем,
 Що сьогодні в добрий час 
 Звеселяють усіх нас.

 Тож герої із казок
  Зараз підуть у танок!
  Лиска хвостиком виляє,
  Вовк незграбно присідає,

  Півник крилами махає,
  Котик на бандурці грає.
  А ведмедик клишоногий
  Піднімає вище ноги,
  У веселих мишенят
  Ніжки дрібно тупотять.

(Аналіз та підсумок заняття)

Вихователь. 
- Діти, так яку ж ми сьогодні переказували казку?
- Чого навчились ми у героїв казок? (Бути добрими, сміливими, слухняними, працьовитими, допомагати слабшим, з біди товариша виручати) 

Вихователь дарує дітям за старанність на занятті новий настільний театр до казки «Зайчикова хатка».

Немає коментарів: