Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 17 квітня 2019 р.

Складання описової розповіді за сюжетною картиною «Ой, весела в нас зима!»

Арефьєва Валентина Володимирівна
ДНЗ № 49
м. Миколаєва

Тема: Складання описової розповіді за сюжетною картиною «Ой, весела в нас зима!»
Програмовий зміст: зв’язне мовлення: учити складати описову розповідь за картиною за планом вихователя та командами;
граматика: вчити добирати прикметники до іменників, розвивати вміння будувати прості та поширені речення, закріплювати знання про послідовність слів у реченні, складати словосполучення;
словник: збагачувати словник дітей словами, що означають зимові ознаки (казкова, срібляста зима; хрусткий, іскристий, розсипчастий, колючий сніг; засніжена земля; замріяні дерева) та розваги.

Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення, вміння бачити причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати дружні стосунки та інтерес до розповідей товаришів.
Хід заняття:
Привітання з гостями.
Вихователь: - Діти, яка зараз пора року?
Д/гра «Зимова кулька»
(добрати прикметники до іменників)
1. Зима яка? (Холодна, сніжна, весела, святкова, срібляста, морозна, сувора, казкова).
2. Сніг який? (Пухнастий, білий, легкий, м'який, холодний, колючий, розсипчастий, іскристий, хрусткий, сріблястий, мокрий, сірий, брудний).
3. Земля взимку яка? (Холодна, тверда, засніжена).
4. Дерева взимку які? (Голі, засніжені, замріяні).
5. Люди одягають взимку який одяг? (Теплий, хутряний, в’язаний).

Вихователь: Дітки от ви і переконалися, що зима, мов чарівниця, зачаровує все навкруги, вкриває білою ковдрою кожний куточок нашої місцевості. Зверніть увагу на мапу.
- Яка країна зображена на мапі?
- А в якій частині України ми з вами живемо? (На півдні)
Так вірно, а є північ України, куди зима приходить більш холодніша і суворіша. Та з приходом зими ми всі однаково відчуваємо її веселий, морозний настрій, вона приносить нам зимові розваги і різні зимові турботи.
І щоб дізнатися, як проходить зима на півночі України, дітки з іншого дитячого садка прислали нам гарну зимову картину під назвою «Ой, весела в нас зима». І пропонують скласти описову розповідь за цією картиною.
Вихователь: Зараз я пропоную вам уважно розглянути цю картину і сказати:
- Як ви вважаєте, чому ця картина має таку назву?
- Що свідчить про те, що напередодні був сильний снігопад?
- Якими словами можна розповісти про місто у снігу?
- Які зображення на картині є свідченням того, що на вулиці морозна погода?
- На вашу думку, який день зображено, вихідний чи будній? Поясніть свою думку. - А чи всі однаково радіють у цей вихідний зимовий день?
- Як переживають зимові холоди птахи?
Вихователь: Уявімо що в руках у нас підзорна труба, і через неї ми маємо з вами уважно роздивитися цю картину, і спробувати побачити окремі деталі та об’єкти, які об’єднують картину в єдиний сюжет.
Д/впр: «Підзорна труба» (складання словосполучень)
Вихователь: Що ви бачите на картині? (На картині я бачу....)
Вихователь: - Розкажіть про того, кому сумно в цей веселий день? Чому?
- Розкажіть про зимові розваги дітей та дорослих на картині?
Д/впр: «Склади речення»
(складання речень за запропонованим словесним матеріалом)
На ковзанці, брат з сестрою, катаються.
Снігову бабу, ліпе, хлопчик.
На лижах, прогулюються, тато з сином.
На санчатах, спускаються з гірки, хлопчик з дівчинкою.
Дівчинка-фігуристка, на ковзанці, танцює.
Вихователь: Діти, згадайте, як відпочивали діти на картині, тож давайте і ми з вами трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка.
У міста і села Йде зима весела.
Сіє, сіє, повіває,
Снігом землю покриває,
Зимонька, зимонька.
Вдягнемось тепліше Та й у двір скоріше.
Зробим гірку серед двору,
Серед сніжного простору Зимоньки, зимоньки.
Щоб була слизькою,
Поллємо водою.
На санчатах, на санчатах Будем зиму зустрічати,
Зимоньку, зимоньку.
Вихователь: Добре відпочили.
- Дітки, окрім радощів і розваг зима приносить нам багато різноманітних клопотів. Подивіться на картину і розкажіть:
- Що роблять дорослі на картині? Для чого?
- Навіщо двірник розчищає тротуари і дороги від снігу?
- А навіщо водій чистить свою машину?
- Для чого дорослі залили каток і зробили гірку?
А окрім дорослих і у птахів є клопоти.
- Що дорослі з дітьми зробили, щоб допомогти птахам?
- Навіщо ми підгодовуємо птахів взимку?
Вихователь: Діти, ми підготувались до складання розповідей. Та перед тим як розпочати я вам пропоную план, за яким будемо складати розповіді. План складається з 3-х частин:1.0й, як снігу намело. 2.Зимові розваги. 3.Зимові клопоти.
Складання розповіді командами Ділення дітей на команди.
Вихователь: Я вам даю декілька хвилин, щоб ви підготувались і визначили про що буде розповідати кожний з вас.
В своїх розповідях ви можете давати імена дітям та дорослим на картині, уявляючи, що ви розповідаєте про своїх друзів та їх батьків.
Вихователь: Запрошую, будь-ласка, першу команду, яка буде розповідати про зиму та зимові ознаки...
Діти складають розповідь
Вихователь: Запрошую, будь-ласка, другу команду, яка буде розповідати про зимові розваги...
Діти складають розповідь Вихователь: Запрошую, будь-ласка, третю команду, яка буде розповідати про зимові клопоти...
Діти складають розповідь Вихователь: Ми заслухали всі розповіді. Молодці, гарно впоралися.
Як би ми могли віддячити дітям з півночі за картину?
Що вам найбільше запам’яталось на занятті?

Немає коментарів: