Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 5 лютого 2015 р.

Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133

Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133. 
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…



І ще курсанти спостерігали справжне диво, взаємодію з малятами справжньої "чарівниці" Мойсеєнко Тетяни Іванівни, яка доречі нещодавно сама була слухачем курсів при МОІППО у 2014 році група 165.

Конспект заняття з сенсорного розвитку в групі раннього віку, яке вона провела наведено нижче.

Тема:  «Веселі ґудзики»  

Програмовий зміст:
вчити дітей називати кольори спектру, закріпити поняття величини (великий, маленький), вправляти дітей у співвідношенні предметів за розміром.
вчити помічати і розпізнавати розташування предметів («вгорі»; «внизу»), просторові відношення («на», «під»), розвивати слухову увагу.
вчити викладати ґудзики зверху вниз, чередуючи їх за кольором (жовтий, червоний), використовуючи прийом накладання; кріпити їх на полотні-шаблоні за допомогою липучок.
вправляти дітей у співвідношенні предметів  за кольором, розвивати зорову увагу та дрібні м’язи пальців рук.
Виховувати:
інтерес до заняття, охайність, зосередженість, витримку, доводити розпочату справу до кінця.

Обладнання:
Іграшка – слоненятко (чарівний мішечок) з різнокольоровими косичками, ґудзики дерев’яні різнокольорові  великі і маленькі, доріжки для пластмасових ґудзиків, лялька – неваляйка з фетру, ґудзики з фетру на липучках жовтого та червоного кольору, різнокольорові бантики з фетру.

Словник:  різнокольорові ґудзики, вгору-вниз, на,під.
Попередня робота:  Д/г «Зашнуруй ґудзик до бантика».

Д/в « Розклади ґудзики по коробочках»,  Д/г  «Ґудзикова доріжка», Д/г «Ґудзики для ляльки - неваляйки», Д/г «Пристебни бантик до косички»



Хід заняття:
I Комунікативна діяльність
- В нас сьогодні наче свято, гостей зібралося багато. Ранок добрий наступив, діти посміхаються, так давайте всі разом з гостями   привітаємось.
Доброго ранку!
Погляньте малята, що це за іграшка нас вже чекає?
Так це ж, маленьке слоненятко!
Якого воно кольору?(жовтого)
А що ще буває жовтим?(сонечко, яєчко)
Малята, а що це у слоненятка? (косички)
Як у наших дівчаток.
Якого вони кольору? (червоні,жовті,зелені,сині,білі,коричневі…)
Так, косички у слоненятка різного кольору, тобто - різнокольорові. Давайте скажемо разом, які косички? (різнокольорові)
II Пізнавальна діяльність
      -Слоненятко для вас приготувало сюрприз, незвичайні іграшки, а щоб їх  дістати треба ручкою у хоботочку пошукати.
     -  Спочатку  я дістану, що ж там є?
Що це малята? (ґудзик) 
Так, це ґудзик! Скажіть разом, скажи (…)
Він великий чи маленький?(…)
Якої форми ґудзик? (круглої)
А якого кольору?(……)
Малята, а зараз спробуйте дістати ви.
(…), що це у тебе? (…..),
А ти що дістав?
         Давайте покажемо пальчиком,який ґудзик круглий,ось так!
Якої форми ґудзики? (круглий)
А вони всі одного кольору?
(…), а якого кольору твій ґудзик?
Малята зверніть увагу ґудзики, різнокольорові. Повторіть.
Малята, ану покажіть мені всі свої ґудзики! Ой, які вони гарні! А  тепер заховайте ґудзики за спинку. А тепер знову покажіть. 
Підніміть вгору тільки  великі  ґудзики, а тепер підніміть вгору маленькі ґудзики. 
Так молодці!
Д/г «Розклади ґудзики по коробочках»
Д/в «Розклади ґудзики по коробочках»
Мета: вчити дітей називати кольори спектру, закріпити поняття величини (великий, маленький), вправляти дітей у співвідношенні предметів за розміром.
Правила гри: діти розкладають ґудзики по банках за величиною, великий ґудзик у велику скриньку, маленький ґудзик у маленьку скриньку.
Обладнання: 2 прозорі пластмасові баночки різного розміру з проріззю в кришках, дерев’яні ґудзики великі та маленькі різного кольору. 
- А тепер давайте розкладемо наші ґудзики по скриньках, великі ґудзики покладемо у велику скриньку, а маленькі ґудзики  у маленьку.
- (…), який у тебе ґудзик, великий чи маленький? До якої скриньки ти його покладеш?
Молодці, ось і справились з завданням.
Дітки, погляньте в нас іще є чарівні ґудзики! Підійдіть  до мольберту
будемо далі з ґудзиками грати.


Д/г «Ґудзикова доріжка»
Д/г  «Ґудзикова доріжка»
Мета: вчити помічати і розпізнавати розташування предметів («вгорі»; «внизу»), просторові відношення («на», «під»), розвивати слухову увагу.
Хід гри:  діти грають спочатку жовтим ґудзиком, рухаючи його по шнурочку вгору-вниз; потім грають з червоним ґудзиком, рухаючи його по хвилястій лінії. Під час гри промовляють слова: вгору-вниз; на хвильку-під хвильку.
Обладнання: для демонстраційного та індивідуального показу: основа -гибка дошка, на якій з лівого боку вертикально розташований шнурок жовтого кольору, на кінці якого нанизаний ґудзик жовтого кольору; по низу дошки наклеєна хвиляста червона лінія; червоний ґудзик. 

-   Спочатку з нами буде грати жовтий ґудзик, він буде рухатися по шнурочку ось так!  Ґудзик бігає: вгору- вниз . Покажіть вгору- вниз.
-  А тепер прийшов червоний ґудзик, ось він! 
   погляньте  (показую на мольберті)  і вирішив поплавати по хвильках: і почав стрибати на хвильку, під хвильку.
А тепер сідайте за столи, пограйте кожен зі своїм ґудзиком. 
- Покажіть, як з нами буде гратися жовтий ґудзик – рухатися по шнурочку вгору- вниз.
(…), як бігає твій ґудзик?
     -  А тепер прийшов червоний ґудзик, ось він! 
А ну покажіть, як ваш червоний ґудзик стрибає по хвильках?
(….), як стрибає твій ґудзик?
Молодці мої маленькі, гарно з ґудзиками грали. 
А нам вже настав час наші пальчики розім’яти. 
Пальчикова гімнастика
Ґудзик, ґудзик,
(діти пальчиками показують по кофтинці)
Де подівся?
(розводять руками)
По підлозі покотився.
(колові рухи руками)
На порозі зупинився.
(зупинити пальчики)
Застрибнув у шафу швидко.
(пальчики стрибають)
Нахиляйтесь нижче дітки.
(нахилитись)
Голку з ниткою візьми!
( імітація голки в руках)
І наш ґудзик поверни!
(імітація  - зашивають)
В проріз ґудзик виглядає
(скласти пальчики у дірочку,приставити до оченят)
Тепло кофтинки зберігає.
(обійняти себе)
- Ой, ви чуєте! Мені здається, що хтось начебто плаче. Підійдіть до мене послухаймо.
Сюрпризний момент «Звучить  плач ляльки – неваляйки»
       - Хто це плаче?
Так це ж лялька - неваляйка! Розгубила ґудзики і плаче.
Вихователь  розвертає ляльку обличчям до дітей
Погляньте, скільки ґудзиків у ляльки: один чи багато? (багато) 
Якого вони кольору? (жовтого і червоного)
Малята, давайте допоможемо ляльці причепити ґудзики на платтячко, щоб вона не плакала!
А робити це будемо так: спочатку візьмемо ґудзик жовтого кольору прикладемо зверху на жовтий кружечок, потім візьмемо ґудзик червоного кольору прикладемо нижче на червоний кружечок, потім продовжуємо чередувати (жовтий,червоний), допоможіть мені будь – ласка.
Вихователь здійснює показ на мольберті
 -  А тепер підійдіть кожен до своєї ляльки - неваляйки, які чекають вас на столах і допоможіть їм причепити ґудзики.
Д/г «Ґудзики для ляльки - неваляйки»
Д/г «Ґудзики для ляльки - неваляйки»
Мета: вчити викладати ґудзики зверху вниз, чередуючи їх за кольором (жовтий, червоний), використовуючи прийом накладання; кріпити їх на полотні-шаблоні за допомогою липучок. 
Хід гри: діти викладають жовті та червоні ґудзики,  чередуючі їх за кольором у вертикальному положенні зверху вниз.
Обладнання: для демонстраційного та індивідуального показу: силуети ляльки-неваляйки різного кольору з фетру, поверх яких наклеєні фетрові ґудзики на липучках (жовтого та червоного кольору); окремо  3 червоних та 3 жовтих фетрових ґудзики на липучці.
- (…), який перший ти покладеш ґудзик? (жовтий)
- (…), а наступний який? (червоний)
- Молодці мої маленькі,допомогли лялькам , тепер вона не буде більше плакати!
Сюрпризний момент «сміх ляльки - неваляйки»
III Перетворювальна діяльність
- Дітки, а ми з вами, продовжуємо грати і на згадку про нашу зустріч із слоненятком теж приготуємо йому сюрприз - подаруємо  різнокольорові бантики , які на кнопочку пристебнемо  на косички, до яких ми з вами вже пришили  ґудзики. 
Д/г «Пристібни бантик до косички»
Д/г «Пристібни бантик до косички»
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти, називати та співвідносити між собою  кольори: червоний, жовтий, білий, синій, зелений, рожевий, коричневий; розвивати дрібну моторику рук, увагу, мислення.
Правила гри: дітям пропонується підібрати бантики до косички Слоненятка, співвідносячи їх за кольором, вчити дітей знаходити та прикріпляти  на кнопочку  бантик такого ж кольору, як і косичка.
Обладнання: різнокольорові бантики  із фетру з кнопкою, Слоненятко з різнокольоровими косичками.
- А тепер малята, оберіть собі той бантик, який вам найбільше сподобався і причепить його за допомогою кнопочки на косичку.
Самостійна робота дітей
-(…) якого кольору бантик ти подарував слоненятку?
- Молодці!
Але,нам вже час прощатися із слоненятком.
IV Оцінно-контрольна діяльність
Малята, пригадайте, з чим ми сьогодні грали?(з ґудзиками)
Які були ґудзики?(різнокольорові,великі, маленькі, круглі)
Як ґудзик бігав по шнурочку?(вгору-вниз)
А як стрибав по хвилькам?(на хвильку, під хвильку)
А тепер підемо гратися на вулицю, можливо і там на нас чекає сюрприз!

1 коментар:

Unknown сказав...

Цей садочок дійсно вразив своїм молодим, але дуже обдарованим, колективом, надзвичайною турботою про дітей та їх всебічний розвиток. Дякую всьому колективу за гостинність і бажаю неперервного творчого натхнення!!!