Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 9 грудня 2014 р.

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Гузеляк Ольга Олександрівна
м. Миколаїв, ДНЗ  №20

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Ранкова гімнастика – чи завжди корисна?
Вправи ранкової гімнастики для діток раннього віку планують найчастіше на наслідуванні.Проводять у формі сюжетної гри , де події розгортаються з відомими для малюків персонажами  «Годинником», «Метеликом».

Дітям третього року життя вибирають переважно вправи, які потребують активної участі великих м'язових груп (плечового пояса і рук, тулуба і ніг), які активізують функції серцево-судинної, дихальної та інших систем.  Для проведення ранкової гімнастики потрібно створити відповідні  умови. Приміщення, в якому проводять гімнастику, повинно бути чистим, світлим, добре провітреним. Гімнастичні вправи можна виконувати на майданчику не лише влітку, а й взимку, іноді я проводжу ранкову гімнастику на подвірі, для цього я підбираю не складні, доступні дітям рухи, які можна виконувати у полегшеному, але теплому одязі.

Для організованого проведення ранкової гімнастики шикую дітей  в коло. Щоб зручніше було виконувати вправи діти роблять два-три кроки назад – коло стає широким і ніхто нікому не заважає.

У  зв’язку з тим, що рухова пам’ять малюків недостатньо розвинена, я  після показу вправи виконуюїї з дітьми від початку й до кінця. Особливу увагу під час виконання вправ звертаю на дихання. Важливо, щоб діти дихали глибоко, поєднували дихання з рухами. Вдих відповідає рухам, як ірозширюють грудну клітку і випрямляють тулуб (піднімання рук вгору, в сторони і т.д.); видих – рухам, які звужують грудну клітку (нахили тулуба вперед, зведення рук) Стежу, щоб діти не затримували дихання й дихали через ніс, підказую їм, коли доцільно виконувати вдих і коли видих.

Після кожної вправи роблять невелику паузу (10-15 сек) для відпочинку та врегулювання дихання, під час якої я пояснюю наступну вправу.
Вправи комплексів ранкової гімнастики позитивно впливають на всі фізіологічні процеси організму (дихання, кровообіг, нервову систему тощо), сприяють формуванню правильної постави і профілактики плоскостопості. Музичний супровід вправ створює у дітей бадьорий, піднесений настрій тому я іноді використовую його.

Тема : Ми  в садочку дружна спортивна сім'я.
Мета:   Сприяти вихованню любові до  спорту, фізкультури , розвивати фізичні уміння і навички, виховувати почуття дружби ,  підтримки одне одного

Хід ранкової гімнастики
Вступна частина.
-Навіщо людині бути  здоровою?
- А що ми робимо щоб вирости здоровими?( дотримуємось  пр. гігієни, 
Робимо  зарядку, загартовуємось…)
Тож тепер всі по порядку
Стали дружно на зарядку!
1,2,3,4,5 - будем жолуді збирать.
Раз-зірвали ,два-поклали
І каштанів назбирали.
А тепер усі за мною    
По кімнаті кроком руш!
Зараз ми, немов лелеки,
Ніжку піднімаємо ,
Лазимо , як кошенята,
І йдемо ,як ведмежата
І ,як зайчики ,стрибаєм
А тепер на килимок
Будуть вправи і танок

Основна частина
 Комплекс ранкової гімнастики «Зимонька-зима»
А яка зараз пора року?
Чим вам подобається зима?
-Покажіть мені як вам подобається зима.
Будемо гуляти по зимовій вулиці.
Ходьба по залу вколоні по одному(10 секунд)
Ходьба парами, не держачись за руки(10 секунд)
Ходьба врозтіч(10 секунд)
 -А зараз станьте в коло
«Падає сніжок»
 В. П  -   ноги злегка розставлені в сторони, руки опущені
 Руки в сторони ,вверх, В.П
підтягнутись на носочках.
Повернутись у В.П (5 р)
«Гріємо ручки»
В.П -  сидячи , ноги в сторони, руки за спиною
Руки перед грудьми, зігнуті в ліктях. Подути на них: 1-2  вдих, 1-4 видих
Видих має буди довшим ніж вдих (5 р)
«Оченятка стомилися відснігу»
В .П – стоячи , ноги злегка розставленні, руки опущені
Присісти, поморгати очима, заплющити очі, поморгати ,подивитись вгору
Повернутись у В.П( 3р)
«Холодно від морозу»
В.П - ноги в сторони, руки  в упорі ззаду
Зігнути ноги в колінах, підтягнути до грудей, обійняти руками
Повернутися у В.П (5 р )
« Радіємо зимі»
В.П – стоячи  ноги злегка розставлені, руки на поясі
8-10 підскоків на місці, чергуємо з ходьбою(2 р)

Заключна частина
Гра « Зайчики і сніжинки»
(Пропонуюдітям уявити себе зайчиками і легесенькими сніжинками (за вибором дітей) у лісі (20 секунд))
Навіть взимку всі малята
Мов маленькі зайченята
Не плачуть,не сумують,
Бігають й танцюють.
Грає аудіозапис пісеньки «Танок сніжинок» (муз.  І сл.. Н. Вересокіної)

Дихальна вправа «Дуємо на сніжинки»
Читаю віршовані рядки, діти розправляють перед собою долоні і дмухають уявні сніжинки:
Вдих носиком-видих;
Сіла сніжинка
На рукавичку.
Дітки дмухнули-
Стала водичка.
Ось і закінчилася наша ранкова гімнастика, молодці всі дітки.

Немає коментарів: