Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення в групі раннього віку ДНЗ

Кучай Олена Володимирівна 
м. Миколаїв ДНЗ №132

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення

Тема: В гості до бабусі  Галі.
Мета: Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик ” , ,,- ичк ” (песик, мурчик  ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками  ,,в ” , ,,на ” ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти  тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв’язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.

Обладнання : макет української хати, макет будки; іграшкові собака, кіт, корова, курка, півень, курчата; різнокольорові коробочки із клубочками, паровоз.
Хід заняття:
1. Сюрпризний момент .
- Діти , прийшла я сьогодні в садочок , а на столі пакунок . Та ще який великий , щось у ньому торохтить . Як ви гадаєте , що там ?   (Відповіді дітей )  
- А хочете дізнатися , що в ньому ?( Паровоз , поїзд )
Мабуть ,не простий паровоз , а чарівний . Він відвезе нас до бабусі Галі, познайомитись з тваринами , живуть в неї. 
(Я візьму цей паровоз, а ви вставайте за мною вагончиками,  щоб веселіше було давайте заспіваємо).
Паровоз  гудок дав  і вагончики  помчав.
Чух – чух ,чу – чу, я далеко вас помчу.
Ту – ту – ту ”. (зупинилися сказали ш-ш-ш  ).
2. – Ось і зупинка ,, Хатинка бабусі Галі  ” .
Щось не видно бабусі . А хто це нас зустрічає ? ,, Гавкає , кусає , в дім не пускає ” (собака ).  А як можна сказати лагідно про собаку ? ( песик , цуценятко ).
– Для чого потрібен собака ? Що він робить ? ( він охороняє дім ).
– Як гавкає собака ? (гав –гав ). А ще , малята , коли собака злиться , то вона гарчить ,ось так : гар-гар-гар .А що їсть собака ?  ( кість ,м’ясо , кашу тощо ). Як  називається   будинок собаки ? ( будка ) . От ми і познайомились з собакою .
3.А це хто там лежить на килимку ?  Має пухнастий хвостик і гострі кігті . Хлебче  молоко , ловить мишей . ( Так це котик ). Як нявчить котик ? Давайте пригадаємо  забавлянку про ,, Кицю Муру ”  - Хто хоче розказати?
Киця Мура, де ти була ? 
У бабусі.
Що робила?  Миски мила,
Дві помила, дві розбила, 
баба мене насварила. 
- Як звали кицю ? (Мура )
- За що її баба насварила ? (розбила миски )
- Що любе їсти  киця ? ( молочко , рибку , ковбаску ,сметанку , м’ясо )
- Ви знаєте коли котик не голодний , хоче погратися , то він муркоче ось так : мур-мур ( діти повторюють ). Тому   його так і називають ,,котик  - муркотик ”  , ,,котик – мурчик  ” . 
Подивіться , як погрався наш котик , порозкидав  всі бабусині клубочки . 
Д/г. ,,Ро-зклади  по коробочках”. ( Пояснення: клубочки лежали в ось цих кольорових коробочках . Як ви думаєте куди ми покладемо ось цей (жовтий ) клубочок ? Де така ж коробочка ? Розкладіть клубочки в коробочки за кольором . Де лежав  клубочок ? (на підлозі ). Куди ти його поклав ?( в коробочку ) .
4 . Ще діти у бабусі живе гарна родина , ось   їх будиночок  . ( у гнізді  курка, курча , півень ).
– Тато …півник , мама …курка , діти…курчата . Давайте пригадаємо  хто як каже?
Фізкультхвилинка  (під музику ) А зараз ми  всі перетворимось на півників . (діти сідають ).
- Давайте пригадаємо , що їдять півник і курочки ? ( травичку, зернятко, черв’ячків ,крихти хліба). Курочки корисні тим , що несуть яєчка. Давайте роздивимось курчаток. Які вони? (маленькі, гарненькі, жовтенькі, пухнасті, м’якенькі). Вони  такі маленькі і всього бояться , давайте залишимо  їх біля мами . 
5. У бабусі Галі ще є корова , хочете її побачити ?  (так ) ТРВЗ (очі швидше закривайте і корівку уявляйте ).
6. Як лагідно можна назвати корову ? ( корівка , корівонька ). Як ,, мукає ”  корова? ( му-му ).
-Що дає нам корівонька? (молоко). (Розгляд молока 1 літровій банці)
- Молоко яке ? (біле , смачне , запашне , корисне ). А що любить їсти корова ? (траву , сіно ).
7. Підсумок. От ми і познайомились з домашніми  тваринами , які живуть у бабусі Галі . Їх називають домашніми або свійськими , бо вони живуть біля людей. То яких тварин ми сьогодні бачили ? (собаку, кота, курку, півня, курчат, корову).
– Як називаються ці тварини? (Домашні тварини) . Чому ? (бо вони живуть біля людей) . 
Малята, давайте попрощаємось з домашніми тваринами , нам час повертатись  в дитячий садок . ( до побачення ).
- Шкода, що ми не побачили  бабусю. Вона  мабуть кудись пішла. Для того щоб повернутись до садочка , скористаємось чарівним паровозом .
Продуктивна діяльність. (колективна робота  аплікація)
Обладнання: аркуш тонованого паперу А3 , силуетне зображення  свійських тварин та хата – готові форми для наклеювання , клей олівець .
Мотивація . Давайте зробимо картину на згадку про подорож до бабусі . 
Спільна робота . Діти за бажанням розміщують силует своєї тварини на аркуші . Під час роботи індивідуально закріплюються назви тварин або кольори , поняття домашня тварина .
Підсумок. Помилуватися картиною разом з дітьми, запропонувати придумати для неї назву.
Дописати коментар