Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятницю, 31 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення, сенсорики та моторики в групі раннього віку ДНЗ

Бишук Людмила Леонідівна
Миколаївська область
м. Южноукраїнськ 
ЦРД « Гармонія»
Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення, сенсорики та моторики.

Тема: Подорож до лісу.
Мета: Вчити дітей помічати зміни в природі та розповідати про них; закріплювати знання про диких тварин. Спонукати відповідати на запитання вихователя, розвивати мовленнєву активність, вміння координувати слова з рухами, розвивати дрібну моторику рук, орієнтацію у просторі. Удосконалювати слухову пам’ять та вміння розповідати вірші; сприяти розширенню словника, вправляти у звуконаслідуванні. Збагачувати досвід дітей різноманітними сенсорними враженнями, продовжувати вчити групувати предмети за певними сенсорними ознаками: кольором, розміром, формою. Викликати інтерес до дій з предметами та іграшками, бажання обстежувати їх. Привчати самостійно виконувати вказівки вихователя. Виховувати любов до музики, тварин, бажання піклуватися про них.

Матеріал: Іграшкові тварини, ялинки, кошик, пірамідки, грибочки, геометричні килимки, листочки, втулки, тарілочки, сніжинки, зерна квасолі та пшениці, відерця, пазоли, шнурівки, в’язані шапочки тварин.
Попередня робота: Читання казок, оповідань; розповіді про тварини; спостереження за змінами в природі; пальчикові ігротренінги; настільні ігри; театралізація; розучування віршів.
Хід заняття
Сюрпризний момент: Чути стукіт у віконце – залетіла синичка, вона змерзла й хоче погрітись. 
- Чому змерзла синичка?
- Яка пора року настала?
- З чого видно, що прийшла зима?
( відповіді дітей)
Прийшла до нас зимонька, притрусила землю білим, пухнастим сніжком. Голодно стало пташкам і звірятам у лісі. Синичка прилетіла до нас, щоб запросити у гості до звірят. Давайте занесемо їм гостинці!
- Хто живе в лісі?
- Що люблять їсти зайчик,  білочка, ведмідь, їжак?
- Чим пригостимо пташок?
- На чому б ви хотіли поїхати до лісу?
Д/г « Складемо автобус» ( геометричні фігури)
- Наш автобус готовий, тож сідайте, і нагадаємо правила поведінки в громадському транспорті. Виберемо водія автобуса та рушаймо! (Імітують звук автобуса) 
Щоб нам веселіше було подорожувати, пограємо з пальчиками. 
Пальчиковий ігротренінг «Зайченятко».
Ой, маленьке зайченятко,
Де твоя домівка- хатка? 
В мене хатка за горбочком,
Під ялинкою й дубочком.
- Давайте пригадаємо віршики, які ви вивчали, і розповімо їх синичці!
( «Зайчик», «Морозець», «Білочка», «Білий сніг», «Ведмедик»)
- Ось ми і приїхали! Виходимо з автобуса, хлопчики, допоможіть дівчаткам вийти! 
Фізкультхвилинка «Крокуємо крізь замети» ( пройти по вузенькій стежинці, місточку, перестрибнути через гілку, під музику діти крокують високо піднімаючи ноги )
Прийшла зима – гарна, мила 
Снігом землю притрусила.
По заметах ми ступаєм,
Ніжки дружно піднімаєм.
Кригою доріжки вкрила- 
Слизько, втриматись несила!
Обережно кожен йде – 
Та нізащо не впаде! 
- Поки ми з вами їхали до лісу, почався сніг. Погляньте, яку гарну сніжинку я знайшла!
Д/г «Подмухай на сніжинку»
Р/г «Упіймай сніжинку»
- Подивіться, сніжинка впала на дерево. Як воно називається?
- Де лежить сніжинка?
- Де лежать листочки?
( Називають колір і розмір листочків та сніжинок)
- Поки ми гралися з сніжинками та листочками, синичка покликала на галявину звіряток! Тож давайте їх пригощати! 
 Діти виконують завдання за столами:
1. « Збери грибочки за кольором  для їжачка»
2. «Для синички відібрати велике й маленьке насіннячко»
3. «Збери пірамідку»
4. « Відремонтуй килимок для ведмедика»
5. «Шнурівки»
- Молодці, гарно виконали завдання, але вже час повертатися в садочок! Тож сідайте до автобуса!
Підсумок:
- Чи сподобалась вам подорож?
- Куди ми подорожували?
- Кого зустріли в лісі?
- Чому звірятам потрібна була допомога?
- Синичка вам від звірят принесла подарунок:
Гра – імітація « Покажи тваринку» ( в’язані шапочки тварин)

Немає коментарів: