Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятницю, 31 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття (мовленнєвий розвиток та малювання) в групі раннього віку ДНЗ


Кос Наталія Анатоліївна 
Миколаївська область
Снігурівський район,
с. Баратівка, 
ДНЗ «Сонечко».

Конспект комбінованого заняття (мовленнєвий  розвиток та малювання).

Тема: На дерева, на  лужок, тихо падає  сніжок.
Мета: знайомити  дітей з такими явищами природи, як сніг. Формувати вміння відповідати на запитання вихователя. Уточнювати та закріплювати знання про білий колір. Продовжувати знайомити з прийомами пальчикової техніки (створювати рівномірні  відбитки). Формувати інтерес до природи та малювання. Вправляти у звуконаслідуванні слів із звуком (с), активізувати словник дітей слова: сніг; сніжинка; білий; пухкий; м’який; легенький; завірюха. Виховувати вміння працювати  колективі, бажання спілкуватися.

Матеріал: сніжинки; штучний сніг; великий  аркуш  паперу, на  якому  зображено  дерева, ялинки, хмаринки; гуашева  фарба  білого  кольору; серветки.
Попередня  робота: діти  гуляють  на  майданчику  з  вихователем  спостерігаючи  за  снігом  та  за  сніжинками,  які  кружляють.
Хід заняття:
Діти заходять  до  кімнати.
Вих.: Яка  в  нас  сьогодні  гарна  та  чудова  погода  за  вікном, настрій  гарний, веселий. Давайте  ми  з  вами  посміхнемося  один  одному.
Діти: (посміхаються).
(Звучить  музика  завірюхи, вихователь роздмухує  штучний  сніг).
Вих.: Ой,  діти, що  це  було? До  нас  мабуть  завітала  завірюха. Ой, погляньте, сніжинка  зачепилася (знімає  з  тюлевої  занавіски  «сумну»  сніжинку).
На  доріжки, на  стежинки,
З  неба  падають  сніжинки,
Наді  мною  пролітають,
Опускаються  сідають.
Вих.: Малята, погляньте  якого  вона  кольору?
Діти: Білого.
Вих.: А  яка  вона  весела  чи  сумна?
Діти: Сумна.
Вих.: Так  вона  сумна, настрою  зовсім  немає. Може  ми  з  нею  потанцюємо  і  вона  повеселішає (діти  разом  з  вихователем  танцюють «Танок  сніжинок»). Молодці, але  погляньте  на  сніжинку  вона  яка?
Діти: Сумна.
Вихователь: Так  вона  сумна зовсім  не  повеселішала.  Ой,  вона  мені  щось  хоче  сказати (вихователь  підносить  сніжинку  до  вуха). Вона  мені  сказала, що сумна  тому, що  нас  багато,  а  вона  одна. Її  загубила  завірюха.  Давайте ми  з  вами  намалюємо  її  сніжинок-подружок. Ось  підійдіть  всі  до  мене  подивіться,  тут  у  нас  є  і  хмаринки, і  дерева, і  ялинки,  а  снігу  зовсім  немає. А  якого  кольору  у  нас  сніг?
Діти:  Білого.
Вихователь:  А  ще  який  він м’якенький, пухкий, легенький (діти  повторюють за  вихователем). Зараз  ми  з  вами його  намалюємо  пальчиками (колективна  робота). Спочатку  ми  з  вами  закотимо  рукавчики, всі  закочують  ось  так, як  я.  Молодці! Але  спочатку,  щоб  наші  пальчики  гарно  працювали  ми  зробимо  гімнастику  для  пальчиків.
Одягнемо   рукавички,  (кругові  оберти  кистями  рук)
Рукавички  невеличкі.  (рухи  вдягання  рукавичок)
Знають  хлопчики  й  дівчата 
(кругові  оберти  кистями  рук)
Буде  все  у  нас  в  порядку,
Кожен  пальчик  має  хатку. 
(масаж  пальчиків  від  кінчиків  до  долоньки  в  ритм)
Вихователь:  Добре. А  тепер  приготуємо  пальчики,  якими  ми  будемо  малювати.  Подивіться  ось  біля  нас  стоїть  фарба,  якого  вона  кольору?
Діти: Білого.
Вихователь: Так  білого  кольору, а  ще  біля  вас  є  серветки  для  того, щоб  витирати  брудні  пальчики.  Тепер  дивіться  уважно,  я  беру  пальчик,  мокаю  його  в  білу  фарбу  і  ось  так  прикладаю  до  аркушу  паперу  і  в  мене  виходить  ось  така  сніжинка.  А  тепер  давайте  ми  будемо  малювати  всі  разом. Мокайте пальчик  у  фарбу і  прикладайте їх  до  паперу. Молодці! (індивідуальна  робота  в  ході  заняття з  кожною  дитиною). А  тепер  всі  візьміть  серветки  і  витріть  свої  пальчики. Давайте  поглянемо,  яка  вийшла  гарна  робота  в  нас  (вихователь  вішає  роботу  на  дошку). 
Закружляли  тут  сніжинки,
Як  метелики  прудкі,
Прилетіли  до  ялинки
Й  причепились  на  гілки.
Голі  кущики  прикрила,
Притрусила нам ганок,
І  доріжку  побілила -
Зовсім інший  став  лісок.
Вихователь: Ось,  дітки, а  наша  сніжинка  зовсім  змінилася. Яка  вона  стала?
Діти:  Весела.
Вихователь: Так  вона  стала веселішою, сніжинка  дуже  задоволена  нашою  роботою. Діти, мені  здалося, чи  я  щось  почула, ніби  хтось  у  нас  на  вікні  шепочеться? (вихователь  підходить  до  вікна, бере на  підвіконня маленькі  сніжинки). Ой,  погляньте, це ж  прилетіли  крізь  шпаринку  у  вікні  подружки  до  нашої  сніжинки,  дивіться  скільки  їх, і тобі  сніжинка,  і  тобі  сніжинка…(вихователь  роздає  сніжинки  кожній  дитині).  Подивіться  на  них  і  скажіть,  якого  вони  кольору?
Діти:  Білого.
Вихователь:  Так, а  які  вони  ще? М’якенькі, пухнасті, легенькі. Давайте  ми всі  разом повісимо  наші  сніжинки   на  ялинку.  Тепер  їх  буде  багато  і  вони  не  будуть  сумувати (діти разом  з  вихователем  вішають  сніжинки  на  ялинку). Молодці! Ви  всі сьогодні  гарно  попрацювали, були  активними, добре  поводилися.
А  зараз  ми  підемо  та  гарно  вимиємо  ручки і  потім  підемо  на  прогулянку.   

Немає коментарів: